Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wzrost sektora e-commerce napędza rozwój rynku powierzchni logistycznych

2021.11.03

Z szacunków CBRE możemy się dowiedzieć, że w latach 2020-2025 branża e-commerce w Europie wzbogaci się o 298 mld dolarów. Co za tym idzie, potrzebne będzie dodatkowe ok. 28 mln mkw. powierzchni logistycznej.

Gwałtowny wzrost udziału transakcji online

Tendencję wzrostową w Europie można było zaobserwować na przestrzeni ostatnich lat – od 2015 internetowa sprzedaż wzrosła o 150% – jednak największy przełom spowodował wybuch pandemii COVID-19. W Polsce rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie – handel elektroniczny do 2025 roku ma objąć do 20% całkowitego wolumenu. Nasz kraj najprawdopodobniej wyprzedzi Szwecję, Hiszpanię oraz Francję. Na ten moment w budowie znajduje się aż 2,5 mln mkw.


Zobacz też: Polski rynek e-commerce wciąż rośnie


Wielka trójka e-commerce

Jak wynika z szacunków, liderem e-commerce w Europie zostanie Wielka Brytania. W ciągu pięciu lat udział handlu internetowego w ogólnej sprzedaży wzrośnie o siedem punktów procentowych – z 25% do 32%. Drugie miejsce zajmie Holandia (17% zwiększy się do 26%), a trzecie – Czechy (15% zamieni się w 20%). Natomiast w takich państwach, jak Portugalia, Włochy czy Hiszpania rozwój będzie mniejszy. Ma na to wpływ kilka czynników, m.in. liczba mieszkańców miast, kompetencje cyfrowe społeczeństwa, poziom zatrudnienia w usługach, popularność płatności zdalnych, dominujący gracz na rynku e-commerce czy infrastruktura transportowa.


Zobacz również: Amazon Prime już jest dostępny w Polsce


Polska i Niemcy na czwartym miejscu

W tym zestawieniu Polska zajmuje czwarte miejsce – ex aequo z Niemcami. Z 15% w 2020 roku liczba transakcji dokonywanych w Internecie wzrośnie do 20% w 2025 roku. W naszym kraju bardzo dużym powodzeniem cieszą się mobilne płatności. Kompetencje cyfrowe Polaków stale się zwiększają, możemy się również pochwalić rozwiniętą infrastrukturą.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...