Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Wzrost sektora e-commerce napędza rozwój rynku powierzchni logistycznych

2021.11.03

Z szacunków CBRE możemy się dowiedzieć, że w latach 2020-2025 branża e-commerce w Europie wzbogaci się o 298 mld dolarów. Co za tym idzie, potrzebne będzie dodatkowe ok. 28 mln mkw. powierzchni logistycznej.

Gwałtowny wzrost udziału transakcji online

Tendencję wzrostową w Europie można było zaobserwować na przestrzeni ostatnich lat – od 2015 internetowa sprzedaż wzrosła o 150% – jednak największy przełom spowodował wybuch pandemii COVID-19. W Polsce rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie – handel elektroniczny do 2025 roku ma objąć do 20% całkowitego wolumenu. Nasz kraj najprawdopodobniej wyprzedzi Szwecję, Hiszpanię oraz Francję. Na ten moment w budowie znajduje się aż 2,5 mln mkw.


Zobacz też: Polski rynek e-commerce wciąż rośnie


Wielka trójka e-commerce

Jak wynika z szacunków, liderem e-commerce w Europie zostanie Wielka Brytania. W ciągu pięciu lat udział handlu internetowego w ogólnej sprzedaży wzrośnie o siedem punktów procentowych – z 25% do 32%. Drugie miejsce zajmie Holandia (17% zwiększy się do 26%), a trzecie – Czechy (15% zamieni się w 20%). Natomiast w takich państwach, jak Portugalia, Włochy czy Hiszpania rozwój będzie mniejszy. Ma na to wpływ kilka czynników, m.in. liczba mieszkańców miast, kompetencje cyfrowe społeczeństwa, poziom zatrudnienia w usługach, popularność płatności zdalnych, dominujący gracz na rynku e-commerce czy infrastruktura transportowa.


Zobacz również: Amazon Prime już jest dostępny w Polsce


Polska i Niemcy na czwartym miejscu

W tym zestawieniu Polska zajmuje czwarte miejsce – ex aequo z Niemcami. Z 15% w 2020 roku liczba transakcji dokonywanych w Internecie wzrośnie do 20% w 2025 roku. W naszym kraju bardzo dużym powodzeniem cieszą się mobilne płatności. Kompetencje cyfrowe Polaków stale się zwiększają, możemy się również pochwalić rozwiniętą infrastrukturą.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...