Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Wzrost sektora e-commerce napędza rozwój rynku powierzchni logistycznych

2021.11.03

Z szacunków CBRE możemy się dowiedzieć, że w latach 2020-2025 branża e-commerce w Europie wzbogaci się o 298 mld dolarów. Co za tym idzie, potrzebne będzie dodatkowe ok. 28 mln mkw. powierzchni logistycznej.

Gwałtowny wzrost udziału transakcji online

Tendencję wzrostową w Europie można było zaobserwować na przestrzeni ostatnich lat – od 2015 internetowa sprzedaż wzrosła o 150% – jednak największy przełom spowodował wybuch pandemii COVID-19. W Polsce rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie – handel elektroniczny do 2025 roku ma objąć do 20% całkowitego wolumenu. Nasz kraj najprawdopodobniej wyprzedzi Szwecję, Hiszpanię oraz Francję. Na ten moment w budowie znajduje się aż 2,5 mln mkw.


Zobacz też: Polski rynek e-commerce wciąż rośnie


Wielka trójka e-commerce

Jak wynika z szacunków, liderem e-commerce w Europie zostanie Wielka Brytania. W ciągu pięciu lat udział handlu internetowego w ogólnej sprzedaży wzrośnie o siedem punktów procentowych – z 25% do 32%. Drugie miejsce zajmie Holandia (17% zwiększy się do 26%), a trzecie – Czechy (15% zamieni się w 20%). Natomiast w takich państwach, jak Portugalia, Włochy czy Hiszpania rozwój będzie mniejszy. Ma na to wpływ kilka czynników, m.in. liczba mieszkańców miast, kompetencje cyfrowe społeczeństwa, poziom zatrudnienia w usługach, popularność płatności zdalnych, dominujący gracz na rynku e-commerce czy infrastruktura transportowa.


Zobacz również: Amazon Prime już jest dostępny w Polsce


Polska i Niemcy na czwartym miejscu

W tym zestawieniu Polska zajmuje czwarte miejsce – ex aequo z Niemcami. Z 15% w 2020 roku liczba transakcji dokonywanych w Internecie wzrośnie do 20% w 2025 roku. W naszym kraju bardzo dużym powodzeniem cieszą się mobilne płatności. Kompetencje cyfrowe Polaków stale się zwiększają, możemy się również pochwalić rozwiniętą infrastrukturą.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...