Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Wzrost sektora e-commerce napędza rozwój rynku powierzchni logistycznych

Środa, 3 Listopad 2021

Z szacunków CBRE możemy się dowiedzieć, że w latach 2020-2025 branża e-commerce w Europie wzbogaci się o 298 mld dolarów. Co za tym idzie, potrzebne będzie dodatkowe ok. 28 mln mkw. powierzchni logistycznej.

Gwałtowny wzrost udziału transakcji online

Tendencję wzrostową w Europie można było zaobserwować na przestrzeni ostatnich lat – od 2015 internetowa sprzedaż wzrosła o 150% – jednak największy przełom spowodował wybuch pandemii COVID-19. W Polsce rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie – handel elektroniczny do 2025 roku ma objąć do 20% całkowitego wolumenu. Nasz kraj najprawdopodobniej wyprzedzi Szwecję, Hiszpanię oraz Francję. Na ten moment w budowie znajduje się aż 2,5 mln mkw.


Zobacz też: Polski rynek e-commerce wciąż rośnie


Wielka trójka e-commerce

Jak wynika z szacunków, liderem e-commerce w Europie zostanie Wielka Brytania. W ciągu pięciu lat udział handlu internetowego w ogólnej sprzedaży wzrośnie o siedem punktów procentowych – z 25% do 32%. Drugie miejsce zajmie Holandia (17% zwiększy się do 26%), a trzecie – Czechy (15% zamieni się w 20%). Natomiast w takich państwach, jak Portugalia, Włochy czy Hiszpania rozwój będzie mniejszy. Ma na to wpływ kilka czynników, m.in. liczba mieszkańców miast, kompetencje cyfrowe społeczeństwa, poziom zatrudnienia w usługach, popularność płatności zdalnych, dominujący gracz na rynku e-commerce czy infrastruktura transportowa.


Zobacz również: Amazon Prime już jest dostępny w Polsce


Polska i Niemcy na czwartym miejscu

W tym zestawieniu Polska zajmuje czwarte miejsce – ex aequo z Niemcami. Z 15% w 2020 roku liczba transakcji dokonywanych w Internecie wzrośnie do 20% w 2025 roku. W naszym kraju bardzo dużym powodzeniem cieszą się mobilne płatności. Kompetencje cyfrowe Polaków stale się zwiększają, możemy się również pochwalić rozwiniętą infrastrukturą.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...