Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Uwaga, błąd! Plaga niedociągnięć w e-sklepach

2021.12.07

800 największych sklepów e-commerce w Europie zostało poddanych analizie przez firmy Stripe i Edgar, Dunn & Company. Badanie dotyczyło biznesów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Francji, Szwecji, Włoch oraz Niderlandów. Zgodnie z raportem „The State of European Checkouts 2021” aż 94% z nich zawiera liczne błędy.

Zatrważająca liczba porzucanych koszyków

Jest to duży przeskok w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy u 58% e-sklepów wykazano błędy. Warto pamiętać, że rynek e-commerce jest bardzo zróżnicowany i rozwarstwiony, ponieważ istnieją najpopularniejsze giganty i małe, często lokalne sklepy internetowe, w których kupuje mała liczba osób. Raport mówi, że aż 68,8% koszyków jest porzucanych, mimo wzrostu zainteresowania handlem online. Zeszłoroczny wybuch pandemii spowodował, że powstało wiele nowych e-biznesów, co automatycznie wiąże się z większą liczbą błędów.


To może Cię zaciekawić: 4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym


Brak nowoczesnych rozwiązań

Wiele sklepów internetowych to małe butiki, które skupiają się na dotarciu do wąskiej grupy odbiorców. Nie uwzględniają przy tym wygodnych i nowoczesnych rozwiązań ułatwiających zakupy. Oprócz tego, część przedsiębiorców zdecydowała się wykorzystać e-biznes jedynie jako środek dywersyfikacji sprzedaży. 89% e-commerców nie pozwala na płatności za pomocą usługi Apple Pay, a 75% nie umożliwia zapisania danych o płatnościach.

Zbyt wolne witryny i niedopasowanie do urządzeń mobilnych

Bardzo często występującym defektem jest nieodpowiednia prędkość witryny i niedostosowanie jej do zasad UX. 21% badanych przyznaje, że nie sfinalizowałby zakupów, gdyby proces płatności trwał dłużej niż minutę. Ponadto, 43% e-sklepów nie informuje klientów, że przy płatności wystąpiły błędy. Konsumentom w Europie zależy też na sprawnie funkcjonujących wersjach mobilnych. 37% z nich deklaruje, że większość zakupów dokonuje właśnie na urządzeniach mobilnych. Sklepy internetowe często nie dostosowują do nich swoich stron, dlatego koszyki na telefonach są porzucane dwukrotnie częściej niż na komputerach.

Klienci obawiają się o wyciek danych

61% sprzedawców online nie umożliwia autouzupełniania adresu e-mail, 9% nie wspiera też autouzupełniania natywnego. 11% internautów postanowiło zrezygnować z zakupów, ponieważ uznało daną witrynę za podejrzaną i niebezpieczną. Za takie uznawane są strony, które przechowują dużo danych osobowych. Klienci chcą kupować bez uprzedniej rejestracji, a 41% e-sklepów nie daje takiej możliwości.


Zobacz też: Gorący okres w e-commerce – sklepy narażone na ataki hakerów


Europejskie e-commercy mają sporo do zrobienia

Analiza dobitnie pokazuje, że europejska branża e-commerce nie nadąża za zmianami na rynku i przez to traci sporo pieniędzy. Mnóstwo firm, które zdecydowały się na dywersyfikację sprzedaży, postawiło na gotowe szablony czy jednorazowe wdrożenie programistyczne. Winą można obarczyć zarówno samych sprzedawców i ich nieświadomość, jak i niedostateczne prześledzenie procesów zakupowych czy brak audytów. Jedno jest pewne: gencje marketingowe i software house'y nie muszą martwić się o brak pracy.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...