UOKiK stawia zarzuty czterem firmom. Chodzi o nowe przepisy
Cztery znane marki – Zalando, Media Markt, Sephora oraz Glovo – otrzymały zarzuty od prezesa UOKiK. Chodzi o błędne prezentowanie promocji, które narusza prawa konsumentów. Grozi za to kara nawet do 10% obrotu.
Obowiązek informowania o najniższej cenie
Od pół roku obowiązują przepisy, które nakładają na przedsiębiorców organizujących wyprzedaże obowiązek informowania o najniższej cenie z 30 dni poprzedzających promocję. Dzięki temu klienci wiedzą, ile naprawdę wynosi obniżka, a sprzedawcy nie mogą uatrakcyjniać swoich ofert w nieuczciwy sposób. Od czasu wprowadzenia nowych przepisów UOKiK monitoruje rynek tradycyjny i rynek e-commerce, sprawdzając, czy firmy ich przestrzegają.
Czy wszystkie firmy stosują się do przepisów?
Obowiązek informowania o najniższej cenie z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki obejmuje wszystkie etapy wyprzedaży. UOKiK zarzuca Zalando, Media Markt, Sephorze i Glovo naruszanie zbiorowych interesów konsumentów, czyli nieinformowanie o cenie sprzed 30 dni bądź informowanie o niej w sposób nieczytelny.