Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

UOKiK stawia zarzuty czterem firmom. Chodzi o nowe przepisy

2023.07.14

Cztery znane marki – Zalando, Media Markt, Sephora oraz Glovo – otrzymały zarzuty od prezesa UOKiK. Chodzi o błędne prezentowanie promocji, które narusza prawa konsumentów. Grozi za to kara nawet do 10% obrotu.

Obowiązek informowania o najniższej cenie

Od pół roku obowiązują przepisy, które nakładają na przedsiębiorców organizujących wyprzedaże obowiązek informowania o najniższej cenie z 30 dni poprzedzających promocję. Dzięki temu klienci wiedzą, ile naprawdę wynosi obniżka, a sprzedawcy nie mogą uatrakcyjniać swoich ofert w nieuczciwy sposób. Od czasu wprowadzenia nowych przepisów UOKiK monitoruje rynek tradycyjny i rynek e-commerce, sprawdzając, czy firmy ich przestrzegają.

Czy wszystkie firmy stosują się do przepisów?

Obowiązek informowania o najniższej cenie z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki obejmuje wszystkie etapy wyprzedaży. UOKiK zarzuca Zalando, Media Markt, Sephorze i Glovo naruszanie zbiorowych interesów konsumentów, czyli nieinformowanie o cenie sprzed 30 dni bądź informowanie o niej w sposób nieczytelny.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...