Dzisiaj mamy: Środa, 13 Listopad 2024

Strategia działań na TikToku. Podpowiadamy

2023.09.20

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektórzy użytkownicy TikToka osiągają miliony wyświetleń, a inni pozostają w cieniu? To, co wydaje się przypadkowe, nierzadko kryje w sobie dobrze przemyślaną strategię. Ta dynamiczna platforma z krótkimi filmikami już jakiś czas temu stała się idealną przestrzenią do eksperymentów dla marketerów, influencerów i właścicieli sklepów internetowych – krótko mówiąc, dla wszystkich, którzy chcą odnieść sukces w świecie mediów społecznościowych. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik dotyczący skutecznych działań podejmowanych na TikToku. Sprawdź!

Dlaczego TikTok jest tak popularny?

TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie. To właśnie tutaj można dać upust swojej wyobraźni, tworząc kreatywne filmiki, konsumować najróżniejsze treści i… zdobywać nowych klientów. Mnóstwo firm i marek działa na TikToku, ponieważ serwis ten kryje w sobie ogromny potencjał. Wybicie się i zdobywanie kolejnych obserwujących okazuje się łatwiejsze niż na innych platformach społecznościowych – głównie ze względu na odmienne algorytmy oraz bardzo dużą liczbę użytkowników. Materiały publikowane na TikToku trwają zazwyczaj od 15 do 60 sekund. Ten format jest atrakcyjny dla odbiorców, ponieważ nie wymaga dużego zaangażowania (ani czasowego, ani umysłowego) i pozwala bez trudu chłonąć wiele rozmaitych treści. Chcesz wiedzieć, w jaki sposób promować swój sklep internetowy na TikToku?

Zrozum swoich odbiorców

Pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu na TikToku jest zrozumienie, kto tworzy Twoją grupę docelową, czyli zbiór osób, do których planujesz dotrzeć. Jakie są ich zainteresowania, zwyczaje, potrzeby i preferencje? Po dokonaniu analizy i wyciągnięciu wniosków będziesz mógł dostosować treści do ich oczekiwań. Aby przyciągnąć uwagę użytkowników TikToka, trzeba wykazać się kreatywnością – warto postawić na content, który wpisuje się w obowiązujące trendy (wykorzystaj popularną muzykę dostępną na platformie, efekty specjalne i odpowiednie narzędzia edycji) i opatrzyć go hasztagami. Pamiętaj, by na bieżąco śledzić, co akurat jest na topie, ponieważ na TikToku wszystko bardzo szybko się zmienia.


Zobacz też: EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?


Regularne publikowanie treści i relacja z widzami

Regularność publikacji jest kluczowa na TikToku (zresztą nie tylko tam). Postaraj się zamieszczać nowe treści systematycznie, aby utrzymać zaangażowanie swojej widowni. Zadbaj również o spójność wizualną i podobny klimat w swoich filmach, ponieważ taka strategia pomaga w budowaniu rozpoznawalności marki. Bądź aktywny w komunikacji z widzami – odpowiadaj na komentarze, zadawaj pytania i zachęcaj do udziału w dyskusjach. Dzięki temu uda Ci się stworzyć z nimi więź. Jeżeli chcesz, by Twoi TikTokowi obserwujący czuli się wyjątkowo, przygotuj dla nich coś specjalnego – kod rabatowy czy tymczasową ofertę dostępną tylko dla nich.

Współprace z influencerami

Na pewno wiesz, że znakomitym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności jest współpraca z influencerami, czyli znanymi twórcami internetowymi. Nie muszą to być osoby z dziesiątkami tysięcy fanów, wiele firm decyduje się na kooperację z mikroinfluencerami, którzy zbudowali wokół siebie mniejszą, ale lojalną społeczność. Produkty firmowane lubianą twarzą bez wątpienia pozytywnie wpłyną na odbiór Twojej marki w Internecie. Aby ułatwić potencjalnym klientom przejście do sklepu internetowego, pamiętaj, by linki znajdujące się w BIO były zoptymalizowane i prowadziły bezpośrednio na stronę.

Krótkie podsumowanie

Sukces na TikToku to składowa wielu czynników. Warto zainteresować się różnorodnymi strategiami, które przedstawiliśmy w tym artykule – dzięki wypróbowanym metodom łatwiej będzie Ci prowadzić profil firmowy na tej platformie. Przyciągnij do siebie nowych klientów i pozostawaj na bieżąco z trendami obowiązującymi w mediach społecznościowych!

Polecamy