Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Dwa nowe bezpłatne narzędzia od Google dla e-commerce

2021.11.23

Handel online to ogromna szansa na zwiększenie swoich zysków w czasie pandemii. Dotyczy to także MŚP – sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Właśnie dlatego Google postanowiło wprowadzić dwa nowe, bezpłatne narzędzia do analizy e-commerce.

Rynek e-commerce w Polsce

Program Google oraz Polskiego Funduszu Rozwoju i Chmury Krajowej Firmy Jutra umożliwił sprzedaż online już 11 tysiącom firm. Teraz na polskim rynku pojawią się nowe opcje – narzędzie Grow My Store i Nawigator Wyszukiwań Lokalnych. Pozwolą one lepiej zrozumieć zachowania internetowych konsumentów, a jest ich coraz więcej (3 na 4 korzystających z sieci). Rynek e-commerce w naszym kraju w 2020 roku zwiększył swoją wartość o 42%. Za pomocą wcześniej wspomnianych narzędzi będzie można dokładnie przeanalizować sytuację każdej firmy i otrzymać feedback.



Zobacz też: Zaczynasz korzystanie z Google Analytics? Zadbaj o prawidłową konfigurację!


Grow My Store i Nawigator Wyszukiwań Lokalnych

Dzięki Grow My Store sprzedawcy zdobędą wiedzę na temat obsługi klientów online. Kondycja ich firmy zostanie przebadana przy wykorzystaniu 22 wskaźników. Narzędzie po raz pierwszy pojawiło się w 2019 roku, w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Jest obecne również na niemieckim, włoskim, amerykańskim czy szwajcarskim rynku. Od tamtego czasu zdążyło ulec aktualizacji – teraz dostarcza dokładniejszych sugestii, dokonuje porównań do konkurencji, udziela informacji na temat pandemii COVID-19. Osoby korzystające z Nawigatora Wyszukiwań Lokalnych mogą liczyć na indywidualne wskazówki, jak zwiększyć widoczność w wyszukiwarce i Mapach Google. Jest bardzo proste i intuicyjne, wystarczy wpisać nazwę swojej działalności.

Program Firmy Jutra

Oprócz bezpłatnych narzędzi, polskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP mają możliwość, by wziąć udział w programie Firmy Jutra, który dostarcza wsparcia w zakresie rozwoju danego biznesu. Jest on całkowicie bezpłatny. Pojawił się w listopadzie 2020 roku, a do końca bieżącego roku obejmie 15 tys. firm. W ramach programu przedsiębiorcy skorzystają z pomocy konsultantów, szkoleń, wsparcia doradców.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...