Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Dwa nowe bezpłatne narzędzia od Google dla e-commerce

Wtorek, 23 Listopad 2021

Handel online to ogromna szansa na zwiększenie swoich zysków w czasie pandemii. Dotyczy to także MŚP – sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Właśnie dlatego Google postanowiło wprowadzić dwa nowe, bezpłatne narzędzia do analizy e-commerce.

Rynek e-commerce w Polsce

Program Google oraz Polskiego Funduszu Rozwoju i Chmury Krajowej Firmy Jutra umożliwił sprzedaż online już 11 tysiącom firm. Teraz na polskim rynku pojawią się nowe opcje – narzędzie Grow My Store i Nawigator Wyszukiwań Lokalnych. Pozwolą one lepiej zrozumieć zachowania internetowych konsumentów, a jest ich coraz więcej (3 na 4 korzystających z sieci). Rynek e-commerce w naszym kraju w 2020 roku zwiększył swoją wartość o 42%. Za pomocą wcześniej wspomnianych narzędzi będzie można dokładnie przeanalizować sytuację każdej firmy i otrzymać feedback.



Zobacz też: Zaczynasz korzystanie z Google Analytics? Zadbaj o prawidłową konfigurację!


Grow My Store i Nawigator Wyszukiwań Lokalnych

Dzięki Grow My Store sprzedawcy zdobędą wiedzę na temat obsługi klientów online. Kondycja ich firmy zostanie przebadana przy wykorzystaniu 22 wskaźników. Narzędzie po raz pierwszy pojawiło się w 2019 roku, w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Jest obecne również na niemieckim, włoskim, amerykańskim czy szwajcarskim rynku. Od tamtego czasu zdążyło ulec aktualizacji – teraz dostarcza dokładniejszych sugestii, dokonuje porównań do konkurencji, udziela informacji na temat pandemii COVID-19. Osoby korzystające z Nawigatora Wyszukiwań Lokalnych mogą liczyć na indywidualne wskazówki, jak zwiększyć widoczność w wyszukiwarce i Mapach Google. Jest bardzo proste i intuicyjne, wystarczy wpisać nazwę swojej działalności.

Program Firmy Jutra

Oprócz bezpłatnych narzędzi, polskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP mają możliwość, by wziąć udział w programie Firmy Jutra, który dostarcza wsparcia w zakresie rozwoju danego biznesu. Jest on całkowicie bezpłatny. Pojawił się w listopadzie 2020 roku, a do końca bieżącego roku obejmie 15 tys. firm. W ramach programu przedsiębiorcy skorzystają z pomocy konsultantów, szkoleń, wsparcia doradców.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...