Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Spraw, by płatności w Twoim e-sklepie były łatwiejsze

2021.12.30

Chcesz, by proces płatności w Twoim sklepie internetowym był łatwy i intuicyjny? Możesz go usprawnić. Gwarantujemy, że jest to element, który pozytywnie wpływa na sprzedaż. Potencjalni klienci zwracają na to sporą uwagę, dlatego warto zastanowić się, co powinieneś zmienić.

Daj swoim klientom wybór

Konsumenci cenią sobie możliwość wyboru. Niektórzy preferują płatności kartą kredytową, inni debetową, a jeszcze inni – przelewy online. Ważne, by każdy z nich mógł zapłacić tak, jak chce. Według amerykańskich statystyk aż 25% internautów zrezygnowało z zakupów w momencie, kiedy nie znalazło preferowanego sposobu płatności. W tym względzie lepiej się nie ograniczać.

Fenomen płatności odroczonych

Płatności odroczone, czyli BNPL (ang. buy now, pay later) cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – to niezwykle funkcjonalny system, można dzięki niemu zdobyć produkt, na który w danym momencie nie chcemy przeznaczać pieniędzy. Dobrym przykładem jest PayPo bądź Twisto. Klienci chętnie korzystają z możliwości późniejszego zapłacenia (najczęściej po 30 dniach).


To może Cię zainteresować: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce


Proste formularze i autouzupełnianie

Zadbaj o to, by formularze płatności nie były szczególnie skomplikowane. Gdy konsument musi wypełnić zbyt dużo pól, prawdopodobnie się zniechęci. Znakomitym pomysłem okaże się autouzupełnianie różnych miejsc. Proces transakcji powinien przebiegać szybko i sprawnie. Zastanów się również, czy chcesz, by kupujący byli przekierowywani na inne strony podczas dokonywania płatności.

Płatności jednym kliknięciem

Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas swoich klientów i zyskać większą pewność, że do Ciebie wrócą, zapewnij im opcję płatności jednym kliknięciem. Musisz przyznać, że każdorazowe wprowadzanie numeru swojej karty może stać się męczące. Większość osób wolałaby tego uniknąć. To możliwe – wystarczy zintegrować swoją bramkę płatniczą z funkcją „zapamiętaj mnie” bądź 36 wstawkami cross-sellingowymi. Jakiś czas temu pojawiły się one na Allegro.


Zobacz też: Płatności odroczone na Allegro wiążą się ze wzrostem akcji


Nie zapominaj o wersji mobilnej

Coraz więcej klientów robi zakupy na swoich smartfonach. Całe mnóstwo sklepów internetowych nie ma odpowiednio zaprojektowanej, responsywnej wersji mobilnej. To błąd: mało funkcjonalna strona zniechęci wielu potencjalnych konsumentów. Bądź o krok przed nimi i pozwól swoim odbiorcom wygodnie kupować przez telefon. Coraz częściej wybieraną opcją płatności jest Apple Pay czy Google Pay.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...