Dzisiaj mamy: Wtorek, 19 Marzec 2024

Spraw, by płatności w Twoim e-sklepie były łatwiejsze

2021.12.30

Chcesz, by proces płatności w Twoim sklepie internetowym był łatwy i intuicyjny? Możesz go usprawnić. Gwarantujemy, że jest to element, który pozytywnie wpływa na sprzedaż. Potencjalni klienci zwracają na to sporą uwagę, dlatego warto zastanowić się, co powinieneś zmienić.

Daj swoim klientom wybór

Konsumenci cenią sobie możliwość wyboru. Niektórzy preferują płatności kartą kredytową, inni debetową, a jeszcze inni – przelewy online. Ważne, by każdy z nich mógł zapłacić tak, jak chce. Według amerykańskich statystyk aż 25% internautów zrezygnowało z zakupów w momencie, kiedy nie znalazło preferowanego sposobu płatności. W tym względzie lepiej się nie ograniczać.

Fenomen płatności odroczonych

Płatności odroczone, czyli BNPL (ang. buy now, pay later) cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – to niezwykle funkcjonalny system, można dzięki niemu zdobyć produkt, na który w danym momencie nie chcemy przeznaczać pieniędzy. Dobrym przykładem jest PayPo bądź Twisto. Klienci chętnie korzystają z możliwości późniejszego zapłacenia (najczęściej po 30 dniach).


To może Cię zainteresować: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce


Proste formularze i autouzupełnianie

Zadbaj o to, by formularze płatności nie były szczególnie skomplikowane. Gdy konsument musi wypełnić zbyt dużo pól, prawdopodobnie się zniechęci. Znakomitym pomysłem okaże się autouzupełnianie różnych miejsc. Proces transakcji powinien przebiegać szybko i sprawnie. Zastanów się również, czy chcesz, by kupujący byli przekierowywani na inne strony podczas dokonywania płatności.

Płatności jednym kliknięciem

Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas swoich klientów i zyskać większą pewność, że do Ciebie wrócą, zapewnij im opcję płatności jednym kliknięciem. Musisz przyznać, że każdorazowe wprowadzanie numeru swojej karty może stać się męczące. Większość osób wolałaby tego uniknąć. To możliwe – wystarczy zintegrować swoją bramkę płatniczą z funkcją „zapamiętaj mnie” bądź 36 wstawkami cross-sellingowymi. Jakiś czas temu pojawiły się one na Allegro.


Zobacz też: Płatności odroczone na Allegro wiążą się ze wzrostem akcji


Nie zapominaj o wersji mobilnej

Coraz więcej klientów robi zakupy na swoich smartfonach. Całe mnóstwo sklepów internetowych nie ma odpowiednio zaprojektowanej, responsywnej wersji mobilnej. To błąd: mało funkcjonalna strona zniechęci wielu potencjalnych konsumentów. Bądź o krok przed nimi i pozwól swoim odbiorcom wygodnie kupować przez telefon. Coraz częściej wybieraną opcją płatności jest Apple Pay czy Google Pay.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #113: Jak działają TikTok Ads? Poznaj alternatywę dla Meta Ads

Ecomersy Basic #113: Jak działają TikTok Ads? Poznaj alternatywę dla Meta Ads

2024.03.08
Większość sklepów internetowych promuje się na Facebooku i Instagramie, posługując się Meta Ads – jednym z najbardziej znanych systemów reklamowych w sieci. Coraz więcej przedsiębiorców działa aktywnie również na TikToku, czyli najpopularniejszym na świecie serwisie do nagrywania i oglądania krótkich filmów. Z aplikacji tej korzystają miliony użytkowników, co z jednej...
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...