Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Spraw, by płatności w Twoim e-sklepie były łatwiejsze

2021.12.30

Chcesz, by proces płatności w Twoim sklepie internetowym był łatwy i intuicyjny? Możesz go usprawnić. Gwarantujemy, że jest to element, który pozytywnie wpływa na sprzedaż. Potencjalni klienci zwracają na to sporą uwagę, dlatego warto zastanowić się, co powinieneś zmienić.

Daj swoim klientom wybór

Konsumenci cenią sobie możliwość wyboru. Niektórzy preferują płatności kartą kredytową, inni debetową, a jeszcze inni – przelewy online. Ważne, by każdy z nich mógł zapłacić tak, jak chce. Według amerykańskich statystyk aż 25% internautów zrezygnowało z zakupów w momencie, kiedy nie znalazło preferowanego sposobu płatności. W tym względzie lepiej się nie ograniczać.

Fenomen płatności odroczonych

Płatności odroczone, czyli BNPL (ang. buy now, pay later) cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – to niezwykle funkcjonalny system, można dzięki niemu zdobyć produkt, na który w danym momencie nie chcemy przeznaczać pieniędzy. Dobrym przykładem jest PayPo bądź Twisto. Klienci chętnie korzystają z możliwości późniejszego zapłacenia (najczęściej po 30 dniach).


To może Cię zainteresować: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce


Proste formularze i autouzupełnianie

Zadbaj o to, by formularze płatności nie były szczególnie skomplikowane. Gdy konsument musi wypełnić zbyt dużo pól, prawdopodobnie się zniechęci. Znakomitym pomysłem okaże się autouzupełnianie różnych miejsc. Proces transakcji powinien przebiegać szybko i sprawnie. Zastanów się również, czy chcesz, by kupujący byli przekierowywani na inne strony podczas dokonywania płatności.

Płatności jednym kliknięciem

Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas swoich klientów i zyskać większą pewność, że do Ciebie wrócą, zapewnij im opcję płatności jednym kliknięciem. Musisz przyznać, że każdorazowe wprowadzanie numeru swojej karty może stać się męczące. Większość osób wolałaby tego uniknąć. To możliwe – wystarczy zintegrować swoją bramkę płatniczą z funkcją „zapamiętaj mnie” bądź 36 wstawkami cross-sellingowymi. Jakiś czas temu pojawiły się one na Allegro.


Zobacz też: Płatności odroczone na Allegro wiążą się ze wzrostem akcji


Nie zapominaj o wersji mobilnej

Coraz więcej klientów robi zakupy na swoich smartfonach. Całe mnóstwo sklepów internetowych nie ma odpowiednio zaprojektowanej, responsywnej wersji mobilnej. To błąd: mało funkcjonalna strona zniechęci wielu potencjalnych konsumentów. Bądź o krok przed nimi i pozwól swoim odbiorcom wygodnie kupować przez telefon. Coraz częściej wybieraną opcją płatności jest Apple Pay czy Google Pay.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...