Spraw, by płatności w Twoim e-sklepie były łatwiejsze
Chcesz, by proces płatności w Twoim sklepie internetowym był łatwy i intuicyjny? Możesz go usprawnić. Gwarantujemy, że jest to element, który pozytywnie wpływa na sprzedaż. Potencjalni klienci zwracają na to sporą uwagę, dlatego warto zastanowić się, co powinieneś zmienić.
Daj swoim klientom wybór
Konsumenci cenią sobie możliwość wyboru. Niektórzy preferują płatności kartą kredytową, inni debetową, a jeszcze inni – przelewy online. Ważne, by każdy z nich mógł zapłacić tak, jak chce. Według amerykańskich statystyk aż 25% internautów zrezygnowało z zakupów w momencie, kiedy nie znalazło preferowanego sposobu płatności. W tym względzie lepiej się nie ograniczać.
Fenomen płatności odroczonych
Płatności odroczone, czyli BNPL (ang. buy now, pay later) cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – to niezwykle funkcjonalny system, można dzięki niemu zdobyć produkt, na który w danym momencie nie chcemy przeznaczać pieniędzy. Dobrym przykładem jest PayPo bądź Twisto. Klienci chętnie korzystają z możliwości późniejszego zapłacenia (najczęściej po 30 dniach).
To może Cię zainteresować: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce
Proste formularze i autouzupełnianie
Zadbaj o to, by formularze płatności nie były szczególnie skomplikowane. Gdy konsument musi wypełnić zbyt dużo pól, prawdopodobnie się zniechęci. Znakomitym pomysłem okaże się autouzupełnianie różnych miejsc. Proces transakcji powinien przebiegać szybko i sprawnie. Zastanów się również, czy chcesz, by kupujący byli przekierowywani na inne strony podczas dokonywania płatności.
Płatności jednym kliknięciem
Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas swoich klientów i zyskać większą pewność, że do Ciebie wrócą, zapewnij im opcję płatności jednym kliknięciem. Musisz przyznać, że każdorazowe wprowadzanie numeru swojej karty może stać się męczące. Większość osób wolałaby tego uniknąć. To możliwe – wystarczy zintegrować swoją bramkę płatniczą z funkcją „zapamiętaj mnie” bądź 36 wstawkami cross-sellingowymi. Jakiś czas temu pojawiły się one na Allegro.
Zobacz też: Płatności odroczone na Allegro wiążą się ze wzrostem akcji
Nie zapominaj o wersji mobilnej
Coraz więcej klientów robi zakupy na swoich smartfonach. Całe mnóstwo sklepów internetowych nie ma odpowiednio zaprojektowanej, responsywnej wersji mobilnej. To błąd: mało funkcjonalna strona zniechęci wielu potencjalnych konsumentów. Bądź o krok przed nimi i pozwól swoim odbiorcom wygodnie kupować przez telefon. Coraz częściej wybieraną opcją płatności jest Apple Pay czy Google Pay.