Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Spraw, by płatności w Twoim e-sklepie były łatwiejsze

Czwartek, 30 Grudzień 2021

Chcesz, by proces płatności w Twoim sklepie internetowym był łatwy i intuicyjny? Możesz go usprawnić. Gwarantujemy, że jest to element, który pozytywnie wpływa na sprzedaż. Potencjalni klienci zwracają na to sporą uwagę, dlatego warto zastanowić się, co powinieneś zmienić.

Daj swoim klientom wybór

Konsumenci cenią sobie możliwość wyboru. Niektórzy preferują płatności kartą kredytową, inni debetową, a jeszcze inni – przelewy online. Ważne, by każdy z nich mógł zapłacić tak, jak chce. Według amerykańskich statystyk aż 25% internautów zrezygnowało z zakupów w momencie, kiedy nie znalazło preferowanego sposobu płatności. W tym względzie lepiej się nie ograniczać.

Fenomen płatności odroczonych

Płatności odroczone, czyli BNPL (ang. buy now, pay later) cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – to niezwykle funkcjonalny system, można dzięki niemu zdobyć produkt, na który w danym momencie nie chcemy przeznaczać pieniędzy. Dobrym przykładem jest PayPo bądź Twisto. Klienci chętnie korzystają z możliwości późniejszego zapłacenia (najczęściej po 30 dniach).


To może Cię zainteresować: Płatności odroczone sprzyjają świątecznym zakupom. Wywiad z Adamem Miziołkiem, CM Twisto w Polsce


Proste formularze i autouzupełnianie

Zadbaj o to, by formularze płatności nie były szczególnie skomplikowane. Gdy konsument musi wypełnić zbyt dużo pól, prawdopodobnie się zniechęci. Znakomitym pomysłem okaże się autouzupełnianie różnych miejsc. Proces transakcji powinien przebiegać szybko i sprawnie. Zastanów się również, czy chcesz, by kupujący byli przekierowywani na inne strony podczas dokonywania płatności.

Płatności jednym kliknięciem

Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas swoich klientów i zyskać większą pewność, że do Ciebie wrócą, zapewnij im opcję płatności jednym kliknięciem. Musisz przyznać, że każdorazowe wprowadzanie numeru swojej karty może stać się męczące. Większość osób wolałaby tego uniknąć. To możliwe – wystarczy zintegrować swoją bramkę płatniczą z funkcją „zapamiętaj mnie” bądź 36 wstawkami cross-sellingowymi. Jakiś czas temu pojawiły się one na Allegro.


Zobacz też: Płatności odroczone na Allegro wiążą się ze wzrostem akcji


Nie zapominaj o wersji mobilnej

Coraz więcej klientów robi zakupy na swoich smartfonach. Całe mnóstwo sklepów internetowych nie ma odpowiednio zaprojektowanej, responsywnej wersji mobilnej. To błąd: mało funkcjonalna strona zniechęci wielu potencjalnych konsumentów. Bądź o krok przed nimi i pozwól swoim odbiorcom wygodnie kupować przez telefon. Coraz częściej wybieraną opcją płatności jest Apple Pay czy Google Pay.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...