Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Lipiec 2024

Rewolucja na TikToku? Cyfrowe awatary i AI

2024.06.25

Pod koniec maja br. popularna platforma TikTok ogłosiła wprowadzenie nowego narzędzia dla twórców o nazwie TikTok Symphony. Do pakietu bazującego na mechanizmach sztucznej inteligencji dołączyła kolejna opcja, a mianowicie cyfrowe awatary, które mogą mówić w wielu językach.

Dwa rodzaje awatarów

Omawiana nowość na TikToku nosi nazwę Symphony Digital Avatars. Dzięki niej twórcy, którzy pragną promować swoją markę, będą mogli korzystać z cyfrowych awatarów. Platforma wprowadziła dwa ich rodzaje: „Stock Avatars” oraz „Custom Avatars”. Te pierwsze bazują na wizerunku opłaconego aktora, a drugie mają być podobne do samych twórców. Użytkownicy zyskają także dostęp do funkcji Symphony AI Dubbing, która pozwoli awatarowi mówić w konkretnym języku. Na razie do wyboru są tajski, angielski, hiszpański, francuski, niemiecki, koreański, portugalski, japoński, wietnamski czy indonezyjski.

Mniej pracy dla influencerów?

Cyfrowe awatary mogą pomóc markom zaoszczędzić pieniądze, jednak prawdopodobnie uderzą w zarobki influencerów. Awatar stworzony przez nas czy nawet ten z płatnego portfolio zawsze będzie tańszy niż wynajęcie prawdziwego aktora. Marka będzie mogła też dowolnie zmieniać główny scenariusz i modyfikować go zgodnie z potrzebami odbiorców. Technologia oparta na AI oszczędza też czas – treści mają się szybko generować.

Polecamy