Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Q-commerce w Polsce coraz bardziej się rozwija

Wtorek, 26 Październik 2021

Oczekiwania klientów co do szybkości dostawy cały czas wzrastają. Coraz więcej e-sklepów stara się im sprostać i prześcignąć konkurencję. Powstają supermarkety dark store, które mają zapewniać ultraszybką dostawę. Jak to wpłynie na rozwój branży e-commerce?

Dalsza ekspansja handlu internetowego

Okazuje się, że obroty polskiego handlu internetowego w 2020 roku zwiększyły się o 60%, przynosząc zyski rzędu 100 mld zł. Nieraz wskazuje się jednak na pewien problem: czas dostawy. Wielu konsumentów deklaruje, że gdyby tylko był krótszy, częściej dokonywaliby zakupów online. Właśnie dlatego zaczęły powstawać tzw. dark store'y. Czym właściwie są?

Dark store w Polsce

Warto zaznaczyć, że to właściwie nie sklepy, a magazyny. Ich pracownicy zajmują się tylko i wyłącznie obsługą zamówień dokonanych przez Internet. Mogą być postrzegane jako „druga lodówka”, ponieważ dzięki nim produkty ekspresowo trafiają do rąk klientów. Na taką formę niedawno zdecydowała się Żabka, a w lipcu 2021 – aplikacja Wolt, za pomocą której można zamówić jedzenie z różnych restauracji albo zakupy z marketów. W praktyce dostawa wynosi ok. 40 minut w Warszawie, a w Krakowie i Poznaniu – ok. 30 minut.


Może Cię zainteresować: Czym jest dropshipping? Sprytny biznes e-commerce małym kosztem


Aplikacja Lisek – jak funkcjonuje?

W stolicy działa również aplikacja mobilna Lisek, która przy wykorzystaniu rowerów elektrycznych dowozi artykuły spożywcze mieszkańcom pięciu dzielnic. Średni czas dostawy jest krótszy niż w przypadku Wolta – wynosi 10 minut – głównie dzięki wąskiemu obszarowi. Lisek to darmowa aplikacja, a jej cena dostawy wynosi 2,99 zł. Jeżeli zamówienie przekroczy 50 zł, nie będzie trzeba płacić za dowóz. Co ważne, z aplikacji można korzystać codziennie, nawet w niedziele niehandlowe, w godzinach od 8 do 23.

Swyft – zakupy spożywcze w 15 minut

Oprócz tego, warszawiacy mogą korzystać także z aplikacji Swyft. Działa ona podobnie do Liska, przez 7 dni w tygodniu, od 7.30 do 22.30. Koszt dostawy wynosi 9,50 zł, a jeżeli wartość koszyka przekroczy kwotę 30 zł – wysyłka jest darmowa. Aplikację można pobrać w AppStore bądź Google Play i płacić przy użyciu systemu Przelewy24.


Zobacz też: Nowość w InPost. Przesyłki dojdą tego samego dnia


Jokr – proste i szybkie zakupy

Jokr z kolei oferuje jeszcze bardziej atrakcyjne warunki: całkowicie darmową dostawę oraz brak minimalnej kwoty zamówienia. Placówka powinna znajdować się blisko kupującego, aby zamówienie zostało dowiezione w ciągu 10-15 min. Warto zaznaczyć, że jest to ogólnoświatowa aplikacja, działająca w Europie, Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...