Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Psychologia kolorów w e-commerce

Wtorek, 10 Sierpień 2021

Zastanawiałeś się kiedyś, jaki wpływ na sprzedaż mogą mieć barwy? Okazuje się, że bardzo duży. Warto zdobyć wiedzę z zakresu psychologii kolorów, aby dobrze sobie radzić w branży e-commerce. Jak na decyzje zakupowe oddziałują poszczególne barwy?

Diabeł tkwi w szczegółach

W sklepie internetowym jest mniej możliwości wpływania na klienta niż w stacjonarnym. Najistotniejszy staje się zmysł wzroku, dlatego warto maksymalnie skupić się na wizualnych aspektach. Wiadomo, że kolory przyciągają uwagę, zwiększają zapamiętywanie i budzą różne skojarzenia, a ponadto – co potwierdzają badania – wpływają na użytkowników strony, postrzeganie marki i zakup. Poszczególne barwy różnie kojarzą się poszczególnym osobom, w zależności od preferencji, doświadczeń czy różnic kulturowych. Istnieją jednak pewne uogólnienia, które okażą się pomocne.

Kilka praktycznych zasad

Po pierwsze, dopasuj odpowiedni kolor do tego, co sprzedajesz. Na przykład zielony sygnalizuje wysoką jakość produktów, świeżość i naturalne pochodzenie, natomiast czarny komunikuje o luksusie czy elegancji. Należy mieć również na względzie zaplecze kulturowe, ponieważ w zależności od pochodzenia, postrzeganie barw może być inne. Podobnie z płcią, wiekiem oraz typem osobowości.

Kolory w sklepie internetowym powinny oddziaływać na jak największe grono odbiorców, niezależnie od ich stanu zdrowia czy sytuacji. Aby sprawdzić, czy Twoja witryna spełnia reguły dostępności, zainstaluj wtyczkę do przeglądarki Colorblinding. Barwy mają skierować wzrok kupującego w odpowiednie miejsce, takie jak call to action.

Jako że nie ma jednego, uniwersalnego koloru, wykonaj testy A/B, które służą do porównania dwóch wariantów kolorystycznych. Pamiętaj też o zasadzie harmonii barw, tak aby się ze sobą nie gryzły.

- Kolorystyka sklepu internetowego jest bardzo istotna. Wykorzystywane barwy powinny odzwierciedlać nie tylko charakter marki, ale również wpisywać się w specyfikę branży, ponieważ wiele gałęzi gospodarki kojarzy się z konkretnymi kolorami. – mówi Piotr Utrata, Graphic Designer & Front-end Developer w MedializerIstotne, by komunikacja wizualna była spójna na różnych poziomach – w sklepie internetowym, w social mediach oraz w materiałach drukowanych.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...