Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

Psychologia kolorów w e-commerce

2021.08.10

Zastanawiałeś się kiedyś, jaki wpływ na sprzedaż mogą mieć barwy? Okazuje się, że bardzo duży. Warto zdobyć wiedzę z zakresu psychologii kolorów, aby dobrze sobie radzić w branży e-commerce. Jak na decyzje zakupowe oddziałują poszczególne barwy?

Diabeł tkwi w szczegółach

W sklepie internetowym jest mniej możliwości wpływania na klienta niż w stacjonarnym. Najistotniejszy staje się zmysł wzroku, dlatego warto maksymalnie skupić się na wizualnych aspektach. Wiadomo, że kolory przyciągają uwagę, zwiększają zapamiętywanie i budzą różne skojarzenia, a ponadto – co potwierdzają badania – wpływają na użytkowników strony, postrzeganie marki i zakup. Poszczególne barwy różnie kojarzą się poszczególnym osobom, w zależności od preferencji, doświadczeń czy różnic kulturowych. Istnieją jednak pewne uogólnienia, które okażą się pomocne.

Kilka praktycznych zasad

Po pierwsze, dopasuj odpowiedni kolor do tego, co sprzedajesz. Na przykład zielony sygnalizuje wysoką jakość produktów, świeżość i naturalne pochodzenie, natomiast czarny komunikuje o luksusie czy elegancji. Należy mieć również na względzie zaplecze kulturowe, ponieważ w zależności od pochodzenia, postrzeganie barw może być inne. Podobnie z płcią, wiekiem oraz typem osobowości.

Kolory w sklepie internetowym powinny oddziaływać na jak największe grono odbiorców, niezależnie od ich stanu zdrowia czy sytuacji. Aby sprawdzić, czy Twoja witryna spełnia reguły dostępności, zainstaluj wtyczkę do przeglądarki Colorblinding. Barwy mają skierować wzrok kupującego w odpowiednie miejsce, takie jak call to action.

Jako że nie ma jednego, uniwersalnego koloru, wykonaj testy A/B, które służą do porównania dwóch wariantów kolorystycznych. Pamiętaj też o zasadzie harmonii barw, tak aby się ze sobą nie gryzły.

- Kolorystyka sklepu internetowego jest bardzo istotna. Wykorzystywane barwy powinny odzwierciedlać nie tylko charakter marki, ale również wpisywać się w specyfikę branży, ponieważ wiele gałęzi gospodarki kojarzy się z konkretnymi kolorami. – mówi Piotr Utrata, Graphic Designer & Front-end Developer w MedializerIstotne, by komunikacja wizualna była spójna na różnych poziomach – w sklepie internetowym, w social mediach oraz w materiałach drukowanych.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....