Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Psychologia kolorów w e-commerce

2021.08.10

Zastanawiałeś się kiedyś, jaki wpływ na sprzedaż mogą mieć barwy? Okazuje się, że bardzo duży. Warto zdobyć wiedzę z zakresu psychologii kolorów, aby dobrze sobie radzić w branży e-commerce. Jak na decyzje zakupowe oddziałują poszczególne barwy?

Diabeł tkwi w szczegółach

W sklepie internetowym jest mniej możliwości wpływania na klienta niż w stacjonarnym. Najistotniejszy staje się zmysł wzroku, dlatego warto maksymalnie skupić się na wizualnych aspektach. Wiadomo, że kolory przyciągają uwagę, zwiększają zapamiętywanie i budzą różne skojarzenia, a ponadto – co potwierdzają badania – wpływają na użytkowników strony, postrzeganie marki i zakup. Poszczególne barwy różnie kojarzą się poszczególnym osobom, w zależności od preferencji, doświadczeń czy różnic kulturowych. Istnieją jednak pewne uogólnienia, które okażą się pomocne.

Kilka praktycznych zasad

Po pierwsze, dopasuj odpowiedni kolor do tego, co sprzedajesz. Na przykład zielony sygnalizuje wysoką jakość produktów, świeżość i naturalne pochodzenie, natomiast czarny komunikuje o luksusie czy elegancji. Należy mieć również na względzie zaplecze kulturowe, ponieważ w zależności od pochodzenia, postrzeganie barw może być inne. Podobnie z płcią, wiekiem oraz typem osobowości.

Kolory w sklepie internetowym powinny oddziaływać na jak największe grono odbiorców, niezależnie od ich stanu zdrowia czy sytuacji. Aby sprawdzić, czy Twoja witryna spełnia reguły dostępności, zainstaluj wtyczkę do przeglądarki Colorblinding. Barwy mają skierować wzrok kupującego w odpowiednie miejsce, takie jak call to action.

Jako że nie ma jednego, uniwersalnego koloru, wykonaj testy A/B, które służą do porównania dwóch wariantów kolorystycznych. Pamiętaj też o zasadzie harmonii barw, tak aby się ze sobą nie gryzły.

- Kolorystyka sklepu internetowego jest bardzo istotna. Wykorzystywane barwy powinny odzwierciedlać nie tylko charakter marki, ale również wpisywać się w specyfikę branży, ponieważ wiele gałęzi gospodarki kojarzy się z konkretnymi kolorami. – mówi Piotr Utrata, Graphic Designer & Front-end Developer w MedializerIstotne, by komunikacja wizualna była spójna na różnych poziomach – w sklepie internetowym, w social mediach oraz w materiałach drukowanych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...