Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Przygotuj sklep na święta Bożego Narodzenia!

2021.12.09

Grudzień to niezwykle intensywny czas dla branży e-commerce. Warto zastanowić się, jak przygotować swój e-sklep na święta Bożego Narodzenia i odpowiednio wykorzystać ten okres, aby zwiększyć swoje zyski. Nie wiesz, jak to zrobić? Podpowiadamy!

Zadbaj o dobrze funkcjonującą stronę internetową

Niezwykle istotnym elementem jest porządek na Twojej stronie internetowej. Klienci powinni mieć dostęp do wszystkich najważniejszych informacji, wiedzieć, co gdzie znaleźć i jakie produkty rzeczywiście mogą dostać. Oprócz tego, zadbaj o to, by Twoja witryna nie została przeciążona podczas największego ruchu w sklepie. Przyda Ci się zapas przepustowości łącza, żeby strona nie ładowała się dłużej niż 3 sekundy (badania pokazują, że to zniechęca ogromną liczbę konsumentów!). Nie pozwól też na opóźnienia w dostawach, ponieważ to może negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek i popsuć reputację. W razie potrzeby zatrudnij do pracy dodatkowe osoby.

Zoptymalizuj sklep pod SEO i bądź bardziej widoczny/a

W sklepie online potrzebny będzie świąteczny content SEO. Bardzo łatwo sprawdzić, kiedy internauci zaczynają intensywnie poszukiwać frazy „prezent na mikołajki” czy „prezent na święta” – informacje znajdziesz w Google Trends. Słowa kluczowe związane z Bożym Narodzeniem są wpisywane w wyszukiwarkę nawet do 23 czy 24 grudnia! Zdecydowanie warto zoptymalizować swój e-sklep pod tym kątem, żeby trafiło do Ciebie nowe grono odbiorców. Podpowiedz im, jakie prezenty mogą sprawić bliskim – świetnym pomysłem okażą się prezentowniki (cieszące się ostatnio ogromną popularnością) czy rankingi produktów.


Zobacz też: Jaka liczba słów kluczowych najlepiej wpływa na SEO?


Nie pozwól, by zabrakło produktów

Jeżeli klienci wybiorą właśnie Twoją ofertę, nie pozwól na to, żeby czuli się zawiedzeni. Na bieżąco uzupełniaj towar w swoim magazynie, oczywiście w oparciu o odpowiednią analizę. Warto zawczasu zastanowić się, które produkty będą przyciągać największą uwagę i zadbać o to, by ich nie zabrakło. Preferencje użytkowników możesz sprawdzić za pomocą takich narzędzi, jak Google Analytics czy wcześniej wspomniane Google Trends, jak również w raportach firm badających rynek e-commerce (m.in. Dealavo oraz PricePanorama).

Zainwestuj w kampanie marketingowe

Na najgorętszy okres w branży przygotujesz się poprzez kampanie promocyjne. Zainwestuj w możliwości, które oferuje Google Ads czy Facebook Ads. Dzięki nim bez wątpienia sprzedasz więcej produktów. Niebanalne, przyciągające wzrok reklamy mogą zdecydować o Twoim sukcesie i pozwolić odbiorcom zapamiętać Cię na dłużej. Do tego przyda się sugestywne Call to Action (wezwanie do działania), czyli perswazyjny content zachęcający do natychmiastowych zakupów. Poświęć też czas na publikowanie treści w social mediach i angażuj swoich klientów do interakcji. Powoli buduj napięcie związane z nadchodzącymi promocjami, a gwarantujemy, że odniesiesz sukces.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...