Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Przygotuj sklep na święta Bożego Narodzenia!

Czwartek, 9 Grudzień 2021

Grudzień to niezwykle intensywny czas dla branży e-commerce. Warto zastanowić się, jak przygotować swój e-sklep na święta Bożego Narodzenia i odpowiednio wykorzystać ten okres, aby zwiększyć swoje zyski. Nie wiesz, jak to zrobić? Podpowiadamy!

Zadbaj o dobrze funkcjonującą stronę internetową

Niezwykle istotnym elementem jest porządek na Twojej stronie internetowej. Klienci powinni mieć dostęp do wszystkich najważniejszych informacji, wiedzieć, co gdzie znaleźć i jakie produkty rzeczywiście mogą dostać. Oprócz tego, zadbaj o to, by Twoja witryna nie została przeciążona podczas największego ruchu w sklepie. Przyda Ci się zapas przepustowości łącza, żeby strona nie ładowała się dłużej niż 3 sekundy (badania pokazują, że to zniechęca ogromną liczbę konsumentów!). Nie pozwól też na opóźnienia w dostawach, ponieważ to może negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek i popsuć reputację. W razie potrzeby zatrudnij do pracy dodatkowe osoby.

Zoptymalizuj sklep pod SEO i bądź bardziej widoczny/a

W sklepie online potrzebny będzie świąteczny content SEO. Bardzo łatwo sprawdzić, kiedy internauci zaczynają intensywnie poszukiwać frazy „prezent na mikołajki” czy „prezent na święta” – informacje znajdziesz w Google Trends. Słowa kluczowe związane z Bożym Narodzeniem są wpisywane w wyszukiwarkę nawet do 23 czy 24 grudnia! Zdecydowanie warto zoptymalizować swój e-sklep pod tym kątem, żeby trafiło do Ciebie nowe grono odbiorców. Podpowiedz im, jakie prezenty mogą sprawić bliskim – świetnym pomysłem okażą się prezentowniki (cieszące się ostatnio ogromną popularnością) czy rankingi produktów.


Zobacz też: Jaka liczba słów kluczowych najlepiej wpływa na SEO?


Nie pozwól, by zabrakło produktów

Jeżeli klienci wybiorą właśnie Twoją ofertę, nie pozwól na to, żeby czuli się zawiedzeni. Na bieżąco uzupełniaj towar w swoim magazynie, oczywiście w oparciu o odpowiednią analizę. Warto zawczasu zastanowić się, które produkty będą przyciągać największą uwagę i zadbać o to, by ich nie zabrakło. Preferencje użytkowników możesz sprawdzić za pomocą takich narzędzi, jak Google Analytics czy wcześniej wspomniane Google Trends, jak również w raportach firm badających rynek e-commerce (m.in. Dealavo oraz PricePanorama).

Zainwestuj w kampanie marketingowe

Na najgorętszy okres w branży przygotujesz się poprzez kampanie promocyjne. Zainwestuj w możliwości, które oferuje Google Ads czy Facebook Ads. Dzięki nim bez wątpienia sprzedasz więcej produktów. Niebanalne, przyciągające wzrok reklamy mogą zdecydować o Twoim sukcesie i pozwolić odbiorcom zapamiętać Cię na dłużej. Do tego przyda się sugestywne Call to Action (wezwanie do działania), czyli perswazyjny content zachęcający do natychmiastowych zakupów. Poświęć też czas na publikowanie treści w social mediach i angażuj swoich klientów do interakcji. Powoli buduj napięcie związane z nadchodzącymi promocjami, a gwarantujemy, że odniesiesz sukces.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...