Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Przygotuj sklep na święta Bożego Narodzenia!

2021.12.09

Grudzień to niezwykle intensywny czas dla branży e-commerce. Warto zastanowić się, jak przygotować swój e-sklep na święta Bożego Narodzenia i odpowiednio wykorzystać ten okres, aby zwiększyć swoje zyski. Nie wiesz, jak to zrobić? Podpowiadamy!

Zadbaj o dobrze funkcjonującą stronę internetową

Niezwykle istotnym elementem jest porządek na Twojej stronie internetowej. Klienci powinni mieć dostęp do wszystkich najważniejszych informacji, wiedzieć, co gdzie znaleźć i jakie produkty rzeczywiście mogą dostać. Oprócz tego, zadbaj o to, by Twoja witryna nie została przeciążona podczas największego ruchu w sklepie. Przyda Ci się zapas przepustowości łącza, żeby strona nie ładowała się dłużej niż 3 sekundy (badania pokazują, że to zniechęca ogromną liczbę konsumentów!). Nie pozwól też na opóźnienia w dostawach, ponieważ to może negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek i popsuć reputację. W razie potrzeby zatrudnij do pracy dodatkowe osoby.

Zoptymalizuj sklep pod SEO i bądź bardziej widoczny/a

W sklepie online potrzebny będzie świąteczny content SEO. Bardzo łatwo sprawdzić, kiedy internauci zaczynają intensywnie poszukiwać frazy „prezent na mikołajki” czy „prezent na święta” – informacje znajdziesz w Google Trends. Słowa kluczowe związane z Bożym Narodzeniem są wpisywane w wyszukiwarkę nawet do 23 czy 24 grudnia! Zdecydowanie warto zoptymalizować swój e-sklep pod tym kątem, żeby trafiło do Ciebie nowe grono odbiorców. Podpowiedz im, jakie prezenty mogą sprawić bliskim – świetnym pomysłem okażą się prezentowniki (cieszące się ostatnio ogromną popularnością) czy rankingi produktów.


Zobacz też: Jaka liczba słów kluczowych najlepiej wpływa na SEO?


Nie pozwól, by zabrakło produktów

Jeżeli klienci wybiorą właśnie Twoją ofertę, nie pozwól na to, żeby czuli się zawiedzeni. Na bieżąco uzupełniaj towar w swoim magazynie, oczywiście w oparciu o odpowiednią analizę. Warto zawczasu zastanowić się, które produkty będą przyciągać największą uwagę i zadbać o to, by ich nie zabrakło. Preferencje użytkowników możesz sprawdzić za pomocą takich narzędzi, jak Google Analytics czy wcześniej wspomniane Google Trends, jak również w raportach firm badających rynek e-commerce (m.in. Dealavo oraz PricePanorama).

Zainwestuj w kampanie marketingowe

Na najgorętszy okres w branży przygotujesz się poprzez kampanie promocyjne. Zainwestuj w możliwości, które oferuje Google Ads czy Facebook Ads. Dzięki nim bez wątpienia sprzedasz więcej produktów. Niebanalne, przyciągające wzrok reklamy mogą zdecydować o Twoim sukcesie i pozwolić odbiorcom zapamiętać Cię na dłużej. Do tego przyda się sugestywne Call to Action (wezwanie do działania), czyli perswazyjny content zachęcający do natychmiastowych zakupów. Poświęć też czas na publikowanie treści w social mediach i angażuj swoich klientów do interakcji. Powoli buduj napięcie związane z nadchodzącymi promocjami, a gwarantujemy, że odniesiesz sukces.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...