Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Przygotuj sklep na majówkę!

2022.04.12

Mimo że wiosenne wyprzedaże nie cieszą się aż tak dużą popularnością, jak letnie i jesienne promocje, warto zorganizować chociaż jedną śródsezonową akcję. Dobrym momentem na średnie wyprzedaże będzie przedostatni weekend tego miesiąca, czyli 22-24 kwietnia. Jest to okres między świętami wielkanocnymi a majówką. Właśnie wtedy mnóstwo klientów zapragnie uzupełnić swoją garderobę – zarówno przed urlopem, jak i nadchodzącym ociepleniem. Później nadejdzie długi majowy weekend, który w sklepach jest prawdziwym festiwalem promocji.

Wiosenna kampania reklamowa – jak ją przeprowadzić?

Wielu właścicieli sklepów internetowych w ogóle nie decyduje się na wiosenne promocje, ponieważ większość ich produktów będzie się dobrze sprzedawać w porze letniej i wczesną jesienią. Zwróć jednak uwagę, że zaproponowany przez nas termin to już początek sezonu weselnego, podczas którego konsumenci zaczynają zastanawiać się nad uroczystymi zestawieniami, a co za tym idzie – rozglądają się za sukienkami koktajlowymi, garniturami, kombinezonami oraz koszulami i spódniczkami. Wyjdź im naprzeciw! Swoją kampanię zaplanuj co najmniej 10 dni przed startem. Nie chcesz przecież, żeby zabrakło Ci czasu. Wysokość obniżek powinna wahać się między 15 a 40% (na całość lub wybrane kategorie) i trwać przez cały weekend (od piątku do niedzieli). Na tydzień przed majówką dużo osób będzie szukać też sportowych oraz codziennych ubrań, takich jak dresowe komplety, luźne sukienki czy denimowe spodnie. Jeżeli zamierzasz prowadzić kampanię także na Facebooku, jej planowanie również rozpocznij przynajmniej 10 dni wcześniej. Bannery zamieść w dniu startu, a oprócz tego publikuj 3-4 posty dziennie.


Zobacz też: Zbliża się Wielkanoc. Zorganizuj promocję w e-sklepie!


5-dniowa majówka 2022 – co to oznacza dla sprzedawców?

Pamiętasz, że w tym roku majówka będzie trwać aż 5 dni? Klienci będą mieli wyjątkowo dużo czasu, aby zrobić zakupy. Udowodnij im, że powinni wybrać właśnie Twój sklep! Mnóstwo osób wybierze się wtedy w góry, nad jezioro czy do rodziny. Weekend majowy kojarzy się też z ogrodowymi przyjęciami i sezonem grillowym. Oznacza to, że zwiększy się potrzeba na wygodną, casualową odzież, najlepiej wykonaną z oddychających materiałów. Na początku przyszłego miesiąca pogoda powinna dopisać, dlatego w asortymencie swojego e-butiku umieść dużo lekkich modeli. Mamy na myśli T-shirty i zwiewne sukienki oraz odpowiednie na tę porę okrycia wierzchnie: katany, ramoneski, bomberki, kardigany, pikowane kurteczki. Wieczory wciąż pozostają chłodne. Przy okazji śródsezonowych wyprzedaży wspomnieliśmy o stylizacjach na wesele czy inne uroczystości, takie jak komunia. W przypadku majówkowej kampanii temat pozostaje aktualny. W połowie bądź w drugiej części miesiąca zacznij już promować letnie kolekcje, najlepiej poprzez artykuły blogowe.

Zorganizuj kampanię w e-sklepie z okazji majówki

Świetnym pomysłem na przyciągnięcie klientów okażą się średnie wyprzedaże, trwające przez cały weekend majowy (od 29 kwietnia do 3 maja). Niech Twoje obniżki zamkną się w 20-40%. Swoją kampanię zacznij planować już w połowie kwietnia, aby zyskać odpowiednią ilość czasu i wszystko dokładnie obmyślić. Z kolei działania na Facebooku warto wdrożyć kilka dni wcześniej, głównie dlatego, że administratorzy muszą zdążyć je zaakceptować. Przygotowane bannery zamieść w dniu startu, nie wcześniej. Publikuj 3-4 posty w social mediach dziennie. Nie zapomnij wykazać się kreatywnością – wymyśl chwytliwe hasło reklamowe czy zapadający w pamięć hasztag. Zadawaj swoim odbiorcom pytania związane z majówką i zachęcaj ich do interakcji!

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...