Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Przygotuj sklep na majówkę!

2022.04.12

Mimo że wiosenne wyprzedaże nie cieszą się aż tak dużą popularnością, jak letnie i jesienne promocje, warto zorganizować chociaż jedną śródsezonową akcję. Dobrym momentem na średnie wyprzedaże będzie przedostatni weekend tego miesiąca, czyli 22-24 kwietnia. Jest to okres między świętami wielkanocnymi a majówką. Właśnie wtedy mnóstwo klientów zapragnie uzupełnić swoją garderobę – zarówno przed urlopem, jak i nadchodzącym ociepleniem. Później nadejdzie długi majowy weekend, który w sklepach jest prawdziwym festiwalem promocji.

Wiosenna kampania reklamowa – jak ją przeprowadzić?

Wielu właścicieli sklepów internetowych w ogóle nie decyduje się na wiosenne promocje, ponieważ większość ich produktów będzie się dobrze sprzedawać w porze letniej i wczesną jesienią. Zwróć jednak uwagę, że zaproponowany przez nas termin to już początek sezonu weselnego, podczas którego konsumenci zaczynają zastanawiać się nad uroczystymi zestawieniami, a co za tym idzie – rozglądają się za sukienkami koktajlowymi, garniturami, kombinezonami oraz koszulami i spódniczkami. Wyjdź im naprzeciw! Swoją kampanię zaplanuj co najmniej 10 dni przed startem. Nie chcesz przecież, żeby zabrakło Ci czasu. Wysokość obniżek powinna wahać się między 15 a 40% (na całość lub wybrane kategorie) i trwać przez cały weekend (od piątku do niedzieli). Na tydzień przed majówką dużo osób będzie szukać też sportowych oraz codziennych ubrań, takich jak dresowe komplety, luźne sukienki czy denimowe spodnie. Jeżeli zamierzasz prowadzić kampanię także na Facebooku, jej planowanie również rozpocznij przynajmniej 10 dni wcześniej. Bannery zamieść w dniu startu, a oprócz tego publikuj 3-4 posty dziennie.


Zobacz też: Zbliża się Wielkanoc. Zorganizuj promocję w e-sklepie!


5-dniowa majówka 2022 – co to oznacza dla sprzedawców?

Pamiętasz, że w tym roku majówka będzie trwać aż 5 dni? Klienci będą mieli wyjątkowo dużo czasu, aby zrobić zakupy. Udowodnij im, że powinni wybrać właśnie Twój sklep! Mnóstwo osób wybierze się wtedy w góry, nad jezioro czy do rodziny. Weekend majowy kojarzy się też z ogrodowymi przyjęciami i sezonem grillowym. Oznacza to, że zwiększy się potrzeba na wygodną, casualową odzież, najlepiej wykonaną z oddychających materiałów. Na początku przyszłego miesiąca pogoda powinna dopisać, dlatego w asortymencie swojego e-butiku umieść dużo lekkich modeli. Mamy na myśli T-shirty i zwiewne sukienki oraz odpowiednie na tę porę okrycia wierzchnie: katany, ramoneski, bomberki, kardigany, pikowane kurteczki. Wieczory wciąż pozostają chłodne. Przy okazji śródsezonowych wyprzedaży wspomnieliśmy o stylizacjach na wesele czy inne uroczystości, takie jak komunia. W przypadku majówkowej kampanii temat pozostaje aktualny. W połowie bądź w drugiej części miesiąca zacznij już promować letnie kolekcje, najlepiej poprzez artykuły blogowe.

Zorganizuj kampanię w e-sklepie z okazji majówki

Świetnym pomysłem na przyciągnięcie klientów okażą się średnie wyprzedaże, trwające przez cały weekend majowy (od 29 kwietnia do 3 maja). Niech Twoje obniżki zamkną się w 20-40%. Swoją kampanię zacznij planować już w połowie kwietnia, aby zyskać odpowiednią ilość czasu i wszystko dokładnie obmyślić. Z kolei działania na Facebooku warto wdrożyć kilka dni wcześniej, głównie dlatego, że administratorzy muszą zdążyć je zaakceptować. Przygotowane bannery zamieść w dniu startu, nie wcześniej. Publikuj 3-4 posty w social mediach dziennie. Nie zapomnij wykazać się kreatywnością – wymyśl chwytliwe hasło reklamowe czy zapadający w pamięć hasztag. Zadawaj swoim odbiorcom pytania związane z majówką i zachęcaj ich do interakcji!

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...