Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Przygotuj sklep na majówkę!

Wtorek, 12 Kwiecień 2022

Mimo że wiosenne wyprzedaże nie cieszą się aż tak dużą popularnością, jak letnie i jesienne promocje, warto zorganizować chociaż jedną śródsezonową akcję. Dobrym momentem na średnie wyprzedaże będzie przedostatni weekend tego miesiąca, czyli 22-24 kwietnia. Jest to okres między świętami wielkanocnymi a majówką. Właśnie wtedy mnóstwo klientów zapragnie uzupełnić swoją garderobę – zarówno przed urlopem, jak i nadchodzącym ociepleniem. Później nadejdzie długi majowy weekend, który w sklepach jest prawdziwym festiwalem promocji.

Wiosenna kampania reklamowa – jak ją przeprowadzić?

Wielu właścicieli sklepów internetowych w ogóle nie decyduje się na wiosenne promocje, ponieważ większość ich produktów będzie się dobrze sprzedawać w porze letniej i wczesną jesienią. Zwróć jednak uwagę, że zaproponowany przez nas termin to już początek sezonu weselnego, podczas którego konsumenci zaczynają zastanawiać się nad uroczystymi zestawieniami, a co za tym idzie – rozglądają się za sukienkami koktajlowymi, garniturami, kombinezonami oraz koszulami i spódniczkami. Wyjdź im naprzeciw! Swoją kampanię zaplanuj co najmniej 10 dni przed startem. Nie chcesz przecież, żeby zabrakło Ci czasu. Wysokość obniżek powinna wahać się między 15 a 40% (na całość lub wybrane kategorie) i trwać przez cały weekend (od piątku do niedzieli). Na tydzień przed majówką dużo osób będzie szukać też sportowych oraz codziennych ubrań, takich jak dresowe komplety, luźne sukienki czy denimowe spodnie. Jeżeli zamierzasz prowadzić kampanię także na Facebooku, jej planowanie również rozpocznij przynajmniej 10 dni wcześniej. Bannery zamieść w dniu startu, a oprócz tego publikuj 3-4 posty dziennie.


Zobacz też: Zbliża się Wielkanoc. Zorganizuj promocję w e-sklepie!


5-dniowa majówka 2022 – co to oznacza dla sprzedawców?

Pamiętasz, że w tym roku majówka będzie trwać aż 5 dni? Klienci będą mieli wyjątkowo dużo czasu, aby zrobić zakupy. Udowodnij im, że powinni wybrać właśnie Twój sklep! Mnóstwo osób wybierze się wtedy w góry, nad jezioro czy do rodziny. Weekend majowy kojarzy się też z ogrodowymi przyjęciami i sezonem grillowym. Oznacza to, że zwiększy się potrzeba na wygodną, casualową odzież, najlepiej wykonaną z oddychających materiałów. Na początku przyszłego miesiąca pogoda powinna dopisać, dlatego w asortymencie swojego e-butiku umieść dużo lekkich modeli. Mamy na myśli T-shirty i zwiewne sukienki oraz odpowiednie na tę porę okrycia wierzchnie: katany, ramoneski, bomberki, kardigany, pikowane kurteczki. Wieczory wciąż pozostają chłodne. Przy okazji śródsezonowych wyprzedaży wspomnieliśmy o stylizacjach na wesele czy inne uroczystości, takie jak komunia. W przypadku majówkowej kampanii temat pozostaje aktualny. W połowie bądź w drugiej części miesiąca zacznij już promować letnie kolekcje, najlepiej poprzez artykuły blogowe.

Zorganizuj kampanię w e-sklepie z okazji majówki

Świetnym pomysłem na przyciągnięcie klientów okażą się średnie wyprzedaże, trwające przez cały weekend majowy (od 29 kwietnia do 3 maja). Niech Twoje obniżki zamkną się w 20-40%. Swoją kampanię zacznij planować już w połowie kwietnia, aby zyskać odpowiednią ilość czasu i wszystko dokładnie obmyślić. Z kolei działania na Facebooku warto wdrożyć kilka dni wcześniej, głównie dlatego, że administratorzy muszą zdążyć je zaakceptować. Przygotowane bannery zamieść w dniu startu, nie wcześniej. Publikuj 3-4 posty w social mediach dziennie. Nie zapomnij wykazać się kreatywnością – wymyśl chwytliwe hasło reklamowe czy zapadający w pamięć hasztag. Zadawaj swoim odbiorcom pytania związane z majówką i zachęcaj ich do interakcji!

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...