Dzisiaj mamy: Piątek, 18 Październik 2024

#PrasówkaEcomersy (08.07–12.07)

2024.07.15

Pisaliśmy, że Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości zatrzymało internetowych przestępców, którzy oszukali tysiące klientów. Zastanawialiśmy się, czym jest USP produktu oraz co Dyrektywa DAC7 zmienia dla sprzedawców. Informowaliśmy także, że UOKiK bierze pod lupę nieuczciwe praktyki w e-commerce.

Cyberprzestępcy zatrzymani. Oszukali tysiące klientów

Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości zatrzymało siedem osób podejrzanych o udział w zorganizowanej grupie przestępczej, które miały oszukać ponad 6 tys. klientów poprzez fałszywe sklepy internetowe z perfumami i urządzeniami elektronicznymi. Sprawcy dokonywali także wyłudzeń kredytów i prania pieniędzy.

https://ecomersy.pl/cyberprzestepcy-zatrzymani-oszukali-tysiace-klientow

Czym jest USP produktu?

Co decyduje o tym, że wybieramy konkretną markę, konkretną ofertę? W 2024 roku trudno mówić jedynie o dobrej jakości i przystępnych cenach, ponieważ na rynku jest zbyt dużo sklepów internetowych, które starają się łączyć te dwa elementy. Często na wybór konsumentów ma wpływ jakiś „wyjątkowy” czynnik, czyli coś, co rzeczywiście budzi zainteresowanie i pozwala się wybić spośród innych propozycji. Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce zastanowić się, czym jest tzw. USP produktu i jak można wykorzystać ten tajemniczy skrót, aby zwiększyć szanse swojej firmy na osiągnięcie sukcesu w świecie e-commerce. Zapraszamy do lektury!

https://ecomersy.pl/czym-jest-usp-produktu

Dyrektywa DAC7 od 1.07 w Polsce – co to zmienia dla sprzedawców?

Od 1 lipca br. zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa DAC7, na podstawie której wprowadzone zostały nowe obowiązki dla internetowych platform sprzedażowych. Serwisy takie jak OLX, Vinted czy Allegro muszą prowadzić wykaz sprzedawców i transakcji, a także przekazywać go do Krajowej Administracji Skarbowej.

https://ecomersy.pl/dyrektywa-dac7-od-107-w-polsce-co-to-zmienia-dla-sprzedawcow

UOKiK bierze pod lupę nieuczciwe praktyki w e-commerce

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów walczy z nieuczciwymi praktykami w handlu elektronicznym coraz intensywniej, co udowadnia międzynarodowa inicjatywa Sweep days. W jej ramach przeprowadzony został kompleksowy przegląd stron internetowych i aplikacji mobilnych w poszukiwaniu tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych praktyk sprzedażowych.

https://ecomersy.pl/uokik-bierze-pod-lupe-nieuczciwe-praktyki-w-e-commerce

Polecamy