Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Polaków bardziej interesuje live shopping niż metaverse - wnioski z badań Santander

2022.12.12

Z badania zleconego przez Santander Consumer Bank wynika, że ponad 80% Polaków nie wykazuje zainteresowania zakupami w metaverse. Ankietowani są jednak chętni na kupowanie poprzez media społecznościowe, np. podczas transmisji live na Facebooku. Raport pt. „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022” został zrealizowany przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w październiku 2022.

Wiedza na temat wirtualnego świata

Na ten moment jedynie 9% Polaków chciałoby robić zakupy w wirtualnym świecie. Większość jednak nie jest nimi zainteresowania – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. 82% w ogóle nie słyszało o takiej możliwości. Jedynie 18% badanych jest świadoma, że metaverse istnieje. Są to osoby młode: w grupie wiekowej 18-29 i 30-39, mieszkające w średnich miastach (50-250 tys. mieszkańców) oraz w metropoliach, posiadające średnie lub wyższe wykształcenie.

Transmisje live

24% Polaków nie miałoby nic przeciwko kupowaniu poprzez media społecznościowe, np. podczas transmisji live na Facebooku czy Instagramie. W tej grupie ankietowanych również znalazło się najwięcej osób młodych, w wieku od 18 do 29 lat, z przewagą kobiet. 61% badanych Polaków było na nie – głównie seniorów powyżej 70. roku życia, ale także połowa osób w wieku od 18 do 29 lat. Aż 89% konsumentów nigdy nie robiło w ten sposób zakupów. 

Polecamy