Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Najpopularniejsze wskaźniki efektywności internetowych kampanii marketingowych

Piątek, 9 Lipiec 2021

Reklama w Internecie to podstawa każdego biznesu z branży e-commerce. Bez niej nie sposób zaistnieć w świadomości klientów. Ale skąd wiadomo, czy prowadzone działania reklamowe są skuteczne?

Jak zmierzyć ich efektywność i skąd czerpać wiedzę, co powinno się jeszcze poprawić? Do tego służą rozmaite wskaźniki efektywności, nazywane KPI (ang. Key Performance Indicators). W zależności od tego, jaki obszar działań ma być monitorowany, wybiera się inne KPI. Które z nich są jednak szczególnie istotne? 

Najpopularniejsze wskaźniki efektywności marketingu

Najczęściej wykorzystywane i najbardziej uniwersalne KPI, na które warto zwracać uwagę, to:

  • Współczynnik konwersji (CR – ang. conversion rate) – wskazuje, ile procent użytkowników po kliknięciu w reklamę rzeczywiście podejmie działanie, czyli np. skorzysta z formularza kontaktowego lub złoży zamówienie. Im jest wyższy, tym reklama generuje większe zaangażowanie odbiorców. 
  • Zwrot z inwestycji (ROI – ang. return on investment) – pozwala stwierdzić, czy inwestycja w kampanię była opłacalna. Wyraża w procentach wygenerowany przez nią zysk. Obliczany jest za pomocą wzoru: ROI = ((przychód ze sprzedaży - koszt inwestycji) / koszt inwestycji) x 100%.
  • Zwrot wydatków na reklamę (ROAS – ang. return on advertising spend) – służy do monitorowania tego, jaki zysk wygenerowała konkretna kampania, reklama, a nawet fraza kluczowa. Nie bierze jednak pod uwagę kosztów działalności. Liczy się go ze wzoru: ROAS = (przychód z reklamy - koszt reklamy) x 100%.
  • Koszt pozyskania leadu (CPL – ang. cost per lead) – dzięki temu wskaźnikowi dowiemy się, ile kosztowała reklama w przeliczeniu na lead, czyli pozyskanego potencjalnego klienta (który dokona założenia konta, subskrypcji, zapisu na newsletter itp.). Oblicza się go wg wzoru: CPL = całkowity koszt kampanii / liczba pozyskanych leadów.
  • Koszt sprzedaży (COS – ang. cost of sales) – są to koszty, jakie ponosi przedsiębiorca w stosunku do generowanych przychodów. COS oblicza się zgodnie ze wzorem: COS = (koszty całkowite / przychody) x 100%. O opłacalności możemy mówić, gdy współczynnik COS wynosi powyżej 10%.

Narzędzia do mierzenia skuteczności działań marketingowych

W jaki sposób monitorować skuteczność marketingu? Z pomocą przyjdą Ci narzędzia do analizy ruchu na stronie oraz działań marketingowych, takie jak np. Google Analytics, Brand24, Marketo, BuzzSumo czy InsightSquared. Dane dostarczane przez nie dadzą Ci pełny obraz efektywności Twoich kampanii marketingowych i pomogą w szybkim optymalizowaniu działań.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...