Dzisiaj mamy: Niedziela, 5 Maj 2024

Najlepsze świąteczne kampanie reklamowe 2023 w e-commerce

2023.12.21

Każdego roku z przyjemnością śledzimy świąteczne kampanie reklamowe, które pojawiają się w Internecie! Znane marki po raz kolejny nas nie zawiodły, przygotowując twórcze i inspirujące spoty oraz akcje pozwalające poczuć bożonarodzeniowy klimat. Specjalnie dla Was stworzyliśmy subiektywne zestawienie najlepszych kampanii – razem z nami odkryj, jak najwięksi gracze w branży kreują magiczne narracje, wpływając jednocześnie na sprzedaż i emocje klientów. Zapraszamy!

Świąteczna reklama Allegro 2023 – „Dom”

Allegro zdążyło zgromadzić wokół siebie wierne grono fanów świątecznych reklam, co dobitnie pokazuje liczba wyświetleń na YouTube – tegoroczny spot ma ich już 21 milionów, a został dodany 2 tygodnie temu. Platforma znana jest ze wzruszających kampanii, które bardzo mocno oddziałują na emocje. W tym roku nosi ona tytuł „Dom” i ukazuje chwytającą za serce historię starszego mężczyzny, który chce czuć się potrzebny i pragnie pokazać, że nadal ma siłę i sprawczość. Jego syn to rozumie, dlatego na święta daje mu właśnie poczucie samodzielności. Spot ma nieco ponad 2 minuty, jednak w telewizji będzie emitowany 45-sekundowy format. Został przygotowany przez agencję reklamową Ogilvy Warsaw.

„Joy ride” – Amazon pokazuje, że radość jest możliwa w każdym wieku

Świąteczna reklama jednej z najważniejszych platform e-commerce, Amazona, jest częścią globalnej kampanii marketingowej pt. „Joy is shared”. Najnowszy spot opowiada historię trójki sędziwych przyjaciółek, które przypominają sobie młodość, obserwując dzieci zjeżdżające po zaśnieżonym stoku. W pewnym momencie jedna z kobiet zamawia za pośrednictwem platformy specjalne poduszki do sanek, a później zaprasza swoje towarzyszki do zabawy. W tle możemy usłyszeć instrumentalną wersję utworu The Beatles „In my Life”. Reklama powstała przy współpracy wewnętrznego zespołu kreatywnego Amazona oraz firmy produkcyjnej Hungry Man. Za reżyserię odpowiada Wayne McClammy.

Carrefour na święta 2023 – czym jest bliskość?

W najnowszym świątecznym splocie firmy Carrefour możemy zobaczyć fascynującą historię ozdoby świątecznej, która staje się ulubioną zabawką psa. Sieć sklepów spożywczych przekonuje, że pewne prezenty zostają w naszych sercach na zawsze, a w tle rozbrzmiewa utwór „Catch A Falling Star” w interpretacji Perry’ego Como. W tegorocznej kampanii Carrefour pragnie pokazać, że nawet w najzwyklejszych przedmiotach kryją się niezwykłe emocje, a więzi rodzinne mają ogromną moc.

„Prezentami zaczaruj święta” – kampania Aparatu

Apart pokazał zapowiedź nowej reklamy świątecznej już na początku listopada. W 30-sekundowym spocie pojawiają się cztery ambasadorki znanej marki – Małgorzata Socha, Julia Wieniawa, Magdalena Boczarska i Maria Dębska. Każda z nich składa odbiorcom życzenia, jednocześnie prezentując biżuterię. Hasłem przewodnim tegorocznej kampanii jest „czarowanie prezentami”. Autorem koncepcji sesji zdjęciowej i wideo, podobnie jak w ostatnich latach, jest Marcin Tyszka – fotograf znany m.in. z programu „Top Model”.

Komputronik i „najgrzeczniejszy człowiek na Ziemi”

Jakiś czas temu pisaliśmy, że sklep ze sprzętem elektronicznym Komputronik przygotował w tym roku arcyciekawą akcję, która polega na poszukiwaniu „najgrzeczniejszego człowieka na Ziemi”, który otrzyma od firmy 10 tys. zł w formie darowizny. Cała kampania opiera się na przełamaniu koncepcji „grzecznych dzieci” i pokazaniu, że dorośli też mogą być grzeczni, a Komputronik chce ich za to nagrodzić. Aby wygrać konkurs na „najgrzeczniejszego człowieka na Ziemi”, trzeba do 22 grudnia br. zgłosić swojego kandydata lub kandydatkę na dedykowanej stronie.

Źródło zdjęcia: https://www.komputronik.pl/lp/kosmiczne-swieta/


Zobacz przegląd kampanii z zeszłego roku: Najlepsze kampanie na Święta 2022


Kampania Zalando na święta – wyrażanie siebie poprzez modę

Świąteczna kampania Zalando „Twoja Historia. Twój Prezent” przedstawia różne style i sposoby wyrażania siebie. W reklamie pt. „Unwrap Your Story” wystąpiła amerykańska aktorka Chloë Sevigny, a za kamerą stanęła reżyserka polsko-nigeryjskiego pochodzenia Justyna Obasi. Możemy w niej zobaczyć krótkie migawki z życia prywatnego gwiazdy – od rodzinnych obiadów po szalone wieczory z przyjaciółmi. Pokazane zostały również chwile słabości i samotności, jednak z kampanii płynie przesłanie, by celebrować każdą wersję siebie.

„Fuzzy Feelings” – oryginalna reklama świąteczna Apple

W najnowszym spocie giganta technologicznego Apple widzimy nie tylko aktorów, ale również animację poklatkową, co tworzy bardzo ciekawą mieszankę. Opowiada on o młodej kobiecie, która w wolnych chwilach tworzy krótkie animacje przedstawiające nielubianego przez nią szefa w różnych pechowych sytuacjach. W pewnym momencie postanawia zmienić swoje podejście, co zostaje ukazane również w filmikach. Trudno nie zauważyć tutaj nawiązań do „Opowieści wigilijnej” Charlesa Dickensa.

T-mobile i „dobra sieć” na święta 2023

Jeszcze w listopadzie ruszyła kampania świąteczna T-mobile, której hasło przewodnie to „Niech nas dobra sieć łączy”. W 45-sekundowym spocie dostępnym na YouTube operator przekonuje, że rozmowa to najlepszy prezent. Jego głównym bohaterem jest młody mężczyzna, który przyjeżdża do rodziny na święta i niemal od razu zostaje zasypany różnymi pytaniami o swoje plany prywatne i zawodowe. Niezręczną sytuację przerywa babcia, którą interesuje tylko to, czy jej wnuk jest szczęśliwy. Spot wizerunkowy został zrealizowany przez agencję MUW Saatchi & Saatchi Bratislava.

Polecamy