Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Marketing treści zyskał na sile w dobie pandemii

2021.08.13

Branża content-marketingowa rośnie w siłę, i to nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Pandemia w niczym jej nie zaszkodziła, a wręcz przeciwnie – można powiedzieć, że nawet pomogła. Jak to się stało? Chodzi o wzrost liczby użytkowników social mediów.

Co mówią statystyki?

Z raportu TechNavio jasno wynika, że w ciągu pięciu lat branża ma się wzbogacić o 420 miliardów dolarów. To aż 16% na rok. Większość marek zdaje sobie sprawę, że im bardziej wartościowe treści oferuje swoim odbiorcom, tym większe zyski generuje, zyskuje także rozpoznawalność i zdobywa zaufanie. Według sondażu stworzonego dla amerykańskiej agencji Brafton 60% klientów zwraca uwagę na content i podejmuje decyzje zakupowe właśnie w oparciu o treści. 57% marketingowców zaobserwowało pozytywne efekty przy prowadzeniu bloga. 52% odbiorców wskazało, że treści blogowe oddziałują na ich wybory. Ponadto, aż 62% konsumentów ma zaufanie do przekazu firm i przedsiębiorców.

Content marketing w Polsce

W Polsce także rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Z powodu pandemii handel w znacznym stopniu przeniósł się do Internetu. Równie ważne, jak tworzenie contentu, jest jego dystrybucja. Przykładem może być firma Linkhouse i Whitepress. Ta ostatnia została niedawno kupiona przez RTB House, globalnego giganta technologicznego. Raport portalu interaktywnie.com mówi, że kilka agencji content-marketingowych, SEO i SEM zanotowało w 2020 roku kilkunastomilionowe przychody. Warto wspomnieć, że według przewidywań branżę zdominuje automatyzacja, sztuczna inteligencja i boty. Rozwijane będą webinaria, podcasty, transmisje na żywo.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.