Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Marketing treści zyskał na sile w dobie pandemii

Piątek, 13 Sierpień 2021

Branża content-marketingowa rośnie w siłę, i to nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Pandemia w niczym jej nie zaszkodziła, a wręcz przeciwnie – można powiedzieć, że nawet pomogła. Jak to się stało? Chodzi o wzrost liczby użytkowników social mediów.

Co mówią statystyki?

Z raportu TechNavio jasno wynika, że w ciągu pięciu lat branża ma się wzbogacić o 420 miliardów dolarów. To aż 16% na rok. Większość marek zdaje sobie sprawę, że im bardziej wartościowe treści oferuje swoim odbiorcom, tym większe zyski generuje, zyskuje także rozpoznawalność i zdobywa zaufanie. Według sondażu stworzonego dla amerykańskiej agencji Brafton 60% klientów zwraca uwagę na content i podejmuje decyzje zakupowe właśnie w oparciu o treści. 57% marketingowców zaobserwowało pozytywne efekty przy prowadzeniu bloga. 52% odbiorców wskazało, że treści blogowe oddziałują na ich wybory. Ponadto, aż 62% konsumentów ma zaufanie do przekazu firm i przedsiębiorców.

Content marketing w Polsce

W Polsce także rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Z powodu pandemii handel w znacznym stopniu przeniósł się do Internetu. Równie ważne, jak tworzenie contentu, jest jego dystrybucja. Przykładem może być firma Linkhouse i Whitepress. Ta ostatnia została niedawno kupiona przez RTB House, globalnego giganta technologicznego. Raport portalu interaktywnie.com mówi, że kilka agencji content-marketingowych, SEO i SEM zanotowało w 2020 roku kilkunastomilionowe przychody. Warto wspomnieć, że według przewidywań branżę zdominuje automatyzacja, sztuczna inteligencja i boty. Rozwijane będą webinaria, podcasty, transmisje na żywo.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...