Dzisiaj mamy: Sobota, 12 Październik 2024

Marketing treści zyskał na sile w dobie pandemii

2021.08.13

Branża content-marketingowa rośnie w siłę, i to nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Pandemia w niczym jej nie zaszkodziła, a wręcz przeciwnie – można powiedzieć, że nawet pomogła. Jak to się stało? Chodzi o wzrost liczby użytkowników social mediów.

Co mówią statystyki?

Z raportu TechNavio jasno wynika, że w ciągu pięciu lat branża ma się wzbogacić o 420 miliardów dolarów. To aż 16% na rok. Większość marek zdaje sobie sprawę, że im bardziej wartościowe treści oferuje swoim odbiorcom, tym większe zyski generuje, zyskuje także rozpoznawalność i zdobywa zaufanie. Według sondażu stworzonego dla amerykańskiej agencji Brafton 60% klientów zwraca uwagę na content i podejmuje decyzje zakupowe właśnie w oparciu o treści. 57% marketingowców zaobserwowało pozytywne efekty przy prowadzeniu bloga. 52% odbiorców wskazało, że treści blogowe oddziałują na ich wybory. Ponadto, aż 62% konsumentów ma zaufanie do przekazu firm i przedsiębiorców.

Content marketing w Polsce

W Polsce także rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Z powodu pandemii handel w znacznym stopniu przeniósł się do Internetu. Równie ważne, jak tworzenie contentu, jest jego dystrybucja. Przykładem może być firma Linkhouse i Whitepress. Ta ostatnia została niedawno kupiona przez RTB House, globalnego giganta technologicznego. Raport portalu interaktywnie.com mówi, że kilka agencji content-marketingowych, SEO i SEM zanotowało w 2020 roku kilkunastomilionowe przychody. Warto wspomnieć, że według przewidywań branżę zdominuje automatyzacja, sztuczna inteligencja i boty. Rozwijane będą webinaria, podcasty, transmisje na żywo.

Polecamy