Dzisiaj mamy: Sobota, 30 Wrzesień 2023

Marketing treści zyskał na sile w dobie pandemii

2021.08.13

Branża content-marketingowa rośnie w siłę, i to nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Pandemia w niczym jej nie zaszkodziła, a wręcz przeciwnie – można powiedzieć, że nawet pomogła. Jak to się stało? Chodzi o wzrost liczby użytkowników social mediów.

Co mówią statystyki?

Z raportu TechNavio jasno wynika, że w ciągu pięciu lat branża ma się wzbogacić o 420 miliardów dolarów. To aż 16% na rok. Większość marek zdaje sobie sprawę, że im bardziej wartościowe treści oferuje swoim odbiorcom, tym większe zyski generuje, zyskuje także rozpoznawalność i zdobywa zaufanie. Według sondażu stworzonego dla amerykańskiej agencji Brafton 60% klientów zwraca uwagę na content i podejmuje decyzje zakupowe właśnie w oparciu o treści. 57% marketingowców zaobserwowało pozytywne efekty przy prowadzeniu bloga. 52% odbiorców wskazało, że treści blogowe oddziałują na ich wybory. Ponadto, aż 62% konsumentów ma zaufanie do przekazu firm i przedsiębiorców.

Content marketing w Polsce

W Polsce także rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Z powodu pandemii handel w znacznym stopniu przeniósł się do Internetu. Równie ważne, jak tworzenie contentu, jest jego dystrybucja. Przykładem może być firma Linkhouse i Whitepress. Ta ostatnia została niedawno kupiona przez RTB House, globalnego giganta technologicznego. Raport portalu interaktywnie.com mówi, że kilka agencji content-marketingowych, SEO i SEM zanotowało w 2020 roku kilkunastomilionowe przychody. Warto wspomnieć, że według przewidywań branżę zdominuje automatyzacja, sztuczna inteligencja i boty. Rozwijane będą webinaria, podcasty, transmisje na żywo.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...