Dzisiaj mamy: Niedziela, 5 Maj 2024

Live commerce niezbyt popularny wśród Polaków. Badanie Santander Consumer Bank

2023.12.27

Zgodnie z nowym raportem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” 17% polskich konsumentów korzystało z live commerce, czyli zakupów podczas internetowej transmisji na żywo, z kolei aż 75% respondentów nigdy nie kupowało w ten sposób.

Kto najczęściej korzysta z live commerce?

Live commerce nie jest jeszcze szczególnie popularne wśród Polaków, jednak istnieje szansa na zmianę tego trendu, ponieważ co trzeci badany rozważa skorzystanie z tej formy sprzedaży w przyszłości. Wśród 75% osób, które nigdy nie korzystały z tej formy zakupów, najwięcej jest seniorów w wieku 60 lat i więcej (83%) oraz mieszkańców średniej wielkości miast do 250 tys. mieszkańców (86%). W live commerce uczestniczyło jedynie 17% ankietowanych – były to przede wszystkim osoby w wieku 30-39 lat (22%) oraz mieszkające na wsi (25%).

Ulubione produkty finansowe Polaków

Santander Consumer Bank postanowił sprawdzić też, z jakich produktów finansowych korzystają Polacy kupujący online. Jak wskazuje raport „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”, ankietowani najchętniej sięgają po karty kredytowe (32%) i płatności odroczone (30%). Podium wśród wybieranych produktów finansowych zamyka kredyt ratalny (24%). Na dalszych miejscach znalazły się: limit odnawialny i kredyt gotówkowy (kolejno 21 i 13%).

Polecamy