Kalendarz marketingowy 2025 – szybki przegląd ważnych dat
Kolejny rok zbliża się wielkimi krokami – czy Twój kalendarz marketingowy jest już gotowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie szybki przegląd najważniejszych dat, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju Twojego e-biznesu. 2025 kryje w sobie mnóstwo potencjału, a zaplanowanie strategii odpowiednio szybko pozwoli Ci „wycisnąć” z niego jak najwięcej. My jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że zbliża się nowe, a Ty? Zobacz, jakie momenty będą miały największy wpływ na Twoją firmę w nadchodzącym roku – zapraszamy do lektury!
Styczeń, czyli czas wyprzedaży i świeżej energii
Pierwszy miesiąc roku zawsze kojarzy się z nowymi początkami, to również moment, w którym sklepy rozpoczynają czyszczenie magazynów przed nadejściem kolejnego sezonu. Warto w tym czasie zorganizować kampanię promocyjną z rosnącymi rabatami, by stopniowo pozbywać się zalegającego towaru. Komunikacja z klientami może odwoływać się do noworocznych postanowień i wyznaczania celów, a jednocześnie bazować na informowaniu o obniżkach. Finał zimowych wyprzedaży zaplanuj na drugi weekend stycznia – 11 i 12.01: wtedy ceny powinny spaść maksymalnie.
Nadejście wiosny i Wielkanoc – celebracja w sklepie internetowym
Marzec kojarzy się przede wszystkim z obietnicą wiosny, która wisi w powietrzu już od początku tego miesiąca. Wtedy w Twoim sklepie internetowym powinny być już dostępne pierwsze wiosenne produkty – przede wszystkim lżejsze okrycia wierzchnie, T-shirty czy sukienki w jaśniejszych kolorach. Nadchodzące cieplejsze dni sprawiają, że w klientów wstępuje nowa energia, dlatego warto wykorzystać tę sytuację, maksymalnie promując nowości i odnosząc się do obowiązujących trendów. Doskonale sprawdzą się tutaj chwytliwe hasła reklamowe i content skupiony wokół końca zimy oraz świeżych inspiracji. W kwietniu z kolei odbiorcy będą intensywnie myśleć o świętach wielkanocnych, poszukując pomysłów na uroczyste stylizacje i prezenty dla bliskich.
Majówka 2025 w sklepie internetowym – co możesz zaproponować swoim klientom?
Początek maja kojarzy się przede wszystkim z długim weekendem, odpoczynkiem i radością związaną z nadejściem kolejnego, pięknego miesiąca wiosennego. Majówka 2025 może trwać aż cztery dni – 1.05 wypada w czwartek, więc sporo osób będzie chciało wziąć wolne 2.05. W tym czasie oferta Twojego sklepu internetowego powinna być pełna ubrań na cieplejsze dni: lekkich sukienek, kolorowych T-shirtów, cienkich swetrów i kurtek, dresowych kompletów. Klientki zaczną też polowanie na komunijne czy weselne ubrania! Możesz zorganizować majówkową promocję (od 1 do 4 maja), wprowadzając obniżki w wysokości 20-40%, najlepiej na wybrane produkty.
Okres wakacyjny w e-commerce – lipiec i sierpień 2025
W wakacje – jak zawsze – przyjdzie pora na odpoczynek. Lipiec i sierpień to przede wszystkim sezon urlopowy, kiedy zarówno kupujący, jak i przedsiębiorcy chętnie wyjeżdżają. W tym czasie możesz nieco zwolnić, odsapnąć, zebrać siły i nabrać świeżej perspektywy. Jeżeli wybierasz się na urlop, koniecznie poinformuj o tym swoich klientów: powinni wiedzieć wcześniej o ewentualnych opóźnieniach w wysyłce. Wakacje to również okres letnich wyprzedaży, podczas których warto pozbyć się towaru i przygotować się na nadejście jesieni, czyli najgorętszego okresu w e-commerce.
Zobacz też: Noworoczne wyprzedaże. Jak je przeprowadzić? Na co zwrócić uwagę?
Black Friday 2025 – dzień okazji i obniżek
Black Friday, przypadający w 2025 roku na 28 listopada, to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu e-commerce. Wyjątkowy dzień pełen promocji i rabatów przyciąga łowców atrakcyjnych okazji, który spodziewają się, że przygotujesz coś specjalnego. Dla sprzedawców to z kolei idealny moment na zwiększenie sprzedaży, zdobycie nowych klientów i opróżnienie magazynów przed końcem roku. Proponujemy na Black Friday wprowadzić obniżki większe niż 20% – w ten sposób przyciągniesz do siebie więcej konsumentów. Możesz również przedłużyć Czarny Piątek, zamieniając go w Black Weekend czy nawet Black Week.
Grudzień – mikołajki i Boże Narodzenie
Ostatni miesiąc roku to czas, kiedy klienci żyją przede wszystkim świętami Bożego Narodzenia i zbliżającym się sylwestrem. Spraw, by Twój sklep internetowy wpisywał się w obowiązujące trendy – wprowadź zmiany w wyglądzie strony, umieszczając na niej typowo gwiazdkowe elementy. Content powinien kręcić się wokół świąt przez cały miesiąc: twórz kompleksowe poradniki zakupowe, prezentowniki, podpowiadaj, co najlepiej założyć na wigilię i sylwestra. Możesz też zorganizować małą promocję 24 grudnia, która będzie miała charakter upominku.
Podsumowanie – co szykuje dla nas 2025 rok?
Rok 2025 w e-commerce zapowiada się niezwykle intensywnie – przed nami mnóstwo okazji i ważnych dat! Kluczowe momenty, takie jak styczniowe wyprzedaże, Wielkanoc, Black Friday czy okres świąteczny, mogą pomóc zwiększyć zarówno sprzedaż, jak i rozpoznawalność. Odpowiednio zaplanowane kampanie marketingowe, nawiązujące do sezonowości oraz trendów zakupowych, pozwolą maksymalnie wykorzystać potencjał każdego miesiąca!