Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Lipiec 2024

Jak zaprezentować produkty w sklepie internetowym?

2024.06.21

Mimo tego, że e-commerce cieszy się tak dużą popularnością, a zakupy internetowe weszły w krew większości Polaków (zgodnie z najnowszym raportem opublikowanym jeszcze w tym miesiącu przez SAMOSEO, 75,8% polskich konsumentów kupuje w Internecie co najmniej kilka razy w miesiącu, a 41,7% wydaje na zakupy online w skali miesiąca 1000 zł lub więcej), odpowiednie prezentowanie produktów w e-sklepie wciąż może wydawać się wyzwaniem. Klienci nie mogą ich dotknąć czy przymierzyć, a sprzedawca nie opowie na bieżąco o ich zaletach. To nie oznacza jednak, że nie istnieją sposoby na zachęcenie ich do złożenia zamówienia przez samo pokazanie towaru. Jak to zrobić?

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – jak powinny wyglądać?

Atrakcyjne zdjęcia produktów to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia każdego sklepu internetowego. Warto pamiętać, że wcale nie musimy wynajmować profesjonalnego fotografa, aby produkt został właściwie zaprezentowany. Wystarczy smartfon z dobrym aparatem i przestrzeganie kilku istotnych zasad. Po pierwsze, zdjęcia muszą być ostre, wyraźne i o wysokiej rozdzielczości. Unikaj rozmazanych, ziarnistych obrazów, które mogą zniechęcić klienta. Wysokiej jakości fotografie budują zaufanie do marki i pokazują, że dbasz o szczegóły. Po drugie, pokaż produkt z różnych stron, kątów i perspektyw, aby kupujący mógł jak najlepiej się mu przyjrzeć. Po trzecie, zadbaj o naturalne oświetlenie – unikaj ostrych cieni i sztucznego światła, które może zniekształcać kolory. Niech produkty wyglądają jak najbardziej realistycznie i atrakcyjnie. Po czwarte, korzystaj z jednolitego, najlepiej białego tła, aby fotografowany towar był w centrum uwagi. Po piąte, upewnij się, że każde zdjęcie ma te same wymiary i rozmiar, aby strona prezentowała się spójnie.

Nazwa i opis produktu

Każdemu produktowi w sklepie internetowym należy nadać własną, odrębną nazwę, dzięki któremu wyróżnia się na tle innych i łatwiej go odnaleźć. Nazwa pełni przede wszystkim funkcję informacyjną, dlatego powinna być klarowna i dobrze widoczna, a także zoptymalizowana pod SEO. Musi zawierać rodzaj produktu, nazwę katalogową, kolor i (ewentualnie) inne cechy charakterystyczne. Przy jej nadawaniu unikaj zarówno zbytniej zwięzłości, jak i zbytniej szczegółowości (pięć, sześć wyrazów zdecydowanie wystarczy). Z kolei opisy produktów możemy podzielić na dwa typy: marketingowy i techniczny. Ten pierwszy ma na celu zareklamowanie towaru, przekonanie klienta, że warto go nabyć przy użyciu języka korzyści, przedstawienie wszystkich zalet i zaproponowanie, w jaki sposób można go używać. Drugi z kolei uwzględnia podstawowe dane techniczne i specyfikację, czyli parametry, skład, tabele rozmiarów itp. Każdy opis marketingowy powinien być unikalny i zawierać odpowiednie słowa kluczowe.


Zobacz też: Ecomersy Basic #117: Dlaczego trzeba dbać o dostępność produktów w sklepie internetowym?


Pokazywanie produktów w użyciu i formaty video

Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na pokazywanie swoich produktów w użyciu, co może być inspirujące i motywujące do zakupu. W przypadku internetowych sklepów odzieżowych dobrym przykładem są sesje zdjęciowe modelek w strojach kąpielowych na plaży, a w przypadku sklepów sprzedających, dajmy na to, produkty do paznokci, publikowanie w mediach społecznościowych stylizacji wykonanych przez profesjonalistów lakierami danej firmy. Coraz większą popularnością cieszą się również formaty video, dzięki którym możliwe jest ukazanie produktu w ruchu. W dobie TikToka bardzo ważne jest, by dostosować się do potrzeb kupujących i jak najbardziej uatrakcyjnić ich zakupy.

Krótkie podsumowanie

Wiesz już, jak prawidłowo zaprezentować produkty w swoim sklepie internetowym. Wykorzystaj nasze porady, by odnieść sukces w e-commerce! W branży handlu elektronicznego bardzo istotne jest podążanie za najnowszymi trendami i bycie otwartym na potrzeby konsumentów. Spraw, by Twoje produkty naprawdę spodobały się klientom i zrób na nich świetne wrażenie!

Polecamy