Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Jak sprawnie rozwijać biznes e-commerce?

Czwartek, 3 Luty 2022

Czy jest jakiś sprawdzony sposób na to, by przyspieszyć wzrost Twojego biznesu? Niestety, musimy Cię rozczarować – nie istnieje żaden konkretny przepis. Nie znaczy to jednak, że nie warto nic robić. Są pewne działania oraz wskazówki, których warto się trzymać, dzięki czemu będziesz mieć większy wpływ na tempo oraz kierunek rozwoju Twojego e-biznesu. Wcielenie ich w życie z pewnością będzie sprzyjać Twojej firmie.

Niezależnie od tego, czym się zajmujesz i jakiego rozmiaru jest Twoje przedsiębiorstwo, pewne zasady są uniwersalne. Są to podstawy, które można zastosować do każdego rodzaju działalności. Niektóre z nich warto mieć cały czas z tyłu głowy, do innych zaś regularnie się odwoływać, by Twój biznes mógł szybko się rozrastać.

Zbieraj feedback od klientów

Podstawą dla każdego właściciela biznesu powinno być regularne weryfikowanie swoich działań poprzez ankietowanie klientów. Wszak sukces Twojej firmy zależy do tego, czy to, co oferujesz, jest odpowiedzią na ich potrzeby. Przyda Ci się dosłownie każda informacja zwrotna – pytaj o produkty, obsługę oraz sugestie, co mógłbyś zmienić. W jaki sposób? Najłatwiej przeprowadzić ankietę przez Internet. Proś o feedback po zakupie lub roześlij newsletter z ankietą i zachęć do jej wypełnienia poprzez zaoferowanie np. kodu zniżkowego.

Szukaj perspektywy zewnątrz

Prowadząc biznes, możesz nie dostrzegać pewnych rozwiązań, które mogą być korzystne dla rozwoju Twojego e-biznesu. Dlatego kolejną zasadą jest znalezienie mentora – kogoś, kto będzie potrafił ocenić Twoje działania z zewnątrz, z perspektywy swoich doświadczeń, i coś doradzić. Ktoś taki na pewno wniesie świeże spojrzenie i pozwoli wprowadzić w Twojej firmie pozytywne zmiany. Te z kolei na pewno przyspieszą jej rozwój. Gdzie go szukać? Wszędzie! Na imprezach branżowych, w mediach społecznościowych, a nawet wśród przyjaciół i znajomych. Znajdź kogoś, kto ma większe doświadczenie niż Ty, kogoś, kogo podziwiasz i komu ufasz. Nie bój się pytać – najwyżej dostaniesz odmowę.

Zbieraj dane i analizuj statystyki

Kolejną zasadą, której nie sposób pominąć, gdy prowadzisz firmę, jest konieczność zbierania danych i statystyk. Bez nich nie będziesz w stanie ocenić skuteczności swoich działań, efektywności kampanii i wyników sprzedaży. Informacje o tym, jak klienci zachowują się na stronie, które podstrony interesują ich najbardziej, a także wiedza o tym, co powoduje rezygnację z zakupów, są wręcz bezcenne. Dzięki stałemu monitorowaniu tych danych będziesz mógł na bieżąco reagować i wprowadzać odpowiednie zmiany. Wykorzystuj w tym celu takie narzędzia, jak Google Analytics czy menedżer kampanii Facebooka.


Zobacz też: Ecomersy Basic #9: Co to jest Google Ads?


Naucz się delegować zadania

Ostatnia zasada wymaga nabycia pewnej umiejętności. Delegowanie zadań, bo to o nim mowa, nie jest takie łatwe – bardzo wielu przedsiębiorców, zwłaszcza właścicieli małych firm, stara się robić wszystko samodzielnie. Z różnych przyczyn – zazwyczaj zakładają, że sami zrobią wszystko szybciej i lepiej. Tymczasem wiele zadań możesz po prostu zlecić komuś innemu – pracownikowi lub podwykonawcy. Dzięki temu zyskasz przestrzeń i czas na to, by zająć się kwestiami, które są dla Ciebie naprawdę istotne. A może warto zastanowić się, czy wszystkie Twoje działania są rzeczywiście niezbędne?

Na zakończenie

Feedback, analiza, delegowanie zadań i mentoring – te zasady naprawdę potrafią odmienić każdą firmę. Dzięki nim nie tylko upewnisz się, że idziesz właściwą ścieżką, ale również dowiesz się, co możesz zmienić, by rozwijać swój biznes szybciej i sprawniej. Choć w swojej istocie są proste, wdrożenie ich może sprawić trudność. Warto się jednak nie poddawać – w krótkim czasie zobaczysz efekty.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...