Dzisiaj mamy: Sobota, 14 Grudzień 2024

Jak przygotować dobry tekst na blog sklepu internetowego?

2022.12.28

Blog w sklepie internetowym staje się w ostatnim czasie podstawowym narzędziem marketingowym. Jednak sposób jego prowadzenia ma ogromne znaczenie dla powodzenia tego przedsięwzięcia. Oto kilka wskazówek, dzięki którym stworzysz dobry tekst na bloga w Twoim sklepie internetowym.

Od czego zacząć?

Najważniejszą kwestią jest ustalenie grona potencjalnych odbiorców. Dzięki temu można określić tematykę, sposób pisania i treści, które znajdą się w artykule. Jeżeli blog a być elementem spójnej strategii marketingowej warto, żeby był jak najbardziej ekspercki. Powinien poruszać kwestie, które są ważne dla klientów, o które pytają w e-mailach, na forum lub innych kanałach komunikacji. Źródłem inspiracji mogą być również teksty konkurencji, chociaż należy dbać o oryginalność tekstu i świeżość spojrzenia.


Zobacz też: #EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?


Czym jest strategia Tofu – Mofu – Bofu?

Tekst na blogu sklepu internetowego jest odbierany przez osoby, które znajdują się na różnych etapach decyzji zakupowej. W tej strategii wyodrębnione zostały trzy etapy:

  1. Top of funnel – na tym etapie najważniejsze jest budzenie świadomości odbiorców co do rozwiązania jakie oferuje im Twój sklep. Kiedy już przyciągniesz uwagę klientów warto przejsć do kolejnego etapu.
  2. Middle of funnel – na tym etapie najistotniejsze jest wzbudzenie zainteresowania oferowanymi produktami. Często będzie to po prostu udzielenie wyczerpującej informacji na temat oferowanego produktu i jego zastosowania.
  3. Bottom of funnel – kluczowym etapem jest decyzja zakupowa. W tym momencie klient musi zobaczyć potrzebę posiadania danego produktu, a jednocześnie korzyść z zakupienia go w Twoim sklepie. Istotne jest pokazanie korzyści płynących z zakupu produktu i pomoc w wyborze jego wariantu.

Powyższa strategia lejka marketingowego pokazuje jakie kwestie są ważne dla przyciągnięcia i utrzymania uwagi odbiorców. Związane jest to również z doprowadzeniem do decyzji zakupowej, co stanowi kluczową kwestię dla sklepu.

Treść i układ tekstu blogowego

Bez względu na asortyment sklepu internetowego istnieje kilka zasad, które w każdym przypadku powinny być stosowane:

  • Tekst powinien być podzielony na niewielkie elementy, które nie zmęczą odbiorców. Akapity, śródtytuły, lead, wypunktowania pomoga w utrzymaniu uwagi czytelników.
  • Unikaj długich zdań. W Internecie najlepiej sprawdzają się krótkie komunikaty.
  • Najlepiej sprawdzają się czasowniki w stronie czynnej. Strona bierna wydłuża zdania.
  • Najważniejsze są fakty i konkrety. Jeśli tekst ma mieć charakter profesjonalny nie może być eseistycznym wywodem.
  • Nikt nie posiada absolutnej wiedzy o wszechświecie, dlatego warto unikać wyrażeń, które sprawiają wrażenie prawd objawionych.
  • Szacunek do czytelnika Używanie CAPS LOCKA, czy też nadużywanie wykrzykników może być irytujące. Forma i sposób wyrażania musza być dostosowane do treści.

Dobry artykuł blogowy pomoże przekonać nieprzekonanych klientów. Dzięki dobrym treściom można stworzyć odpowiedni wizerunek swojego sklepu internetowego.

Polecamy