Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Jak przygotować dobry tekst na blog sklepu internetowego?

2022.12.28

Blog w sklepie internetowym staje się w ostatnim czasie podstawowym narzędziem marketingowym. Jednak sposób jego prowadzenia ma ogromne znaczenie dla powodzenia tego przedsięwzięcia. Oto kilka wskazówek, dzięki którym stworzysz dobry tekst na bloga w Twoim sklepie internetowym.

Od czego zacząć?

Najważniejszą kwestią jest ustalenie grona potencjalnych odbiorców. Dzięki temu można określić tematykę, sposób pisania i treści, które znajdą się w artykule. Jeżeli blog a być elementem spójnej strategii marketingowej warto, żeby był jak najbardziej ekspercki. Powinien poruszać kwestie, które są ważne dla klientów, o które pytają w e-mailach, na forum lub innych kanałach komunikacji. Źródłem inspiracji mogą być również teksty konkurencji, chociaż należy dbać o oryginalność tekstu i świeżość spojrzenia.


Zobacz też: #EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?


Czym jest strategia Tofu – Mofu – Bofu?

Tekst na blogu sklepu internetowego jest odbierany przez osoby, które znajdują się na różnych etapach decyzji zakupowej. W tej strategii wyodrębnione zostały trzy etapy:

  1. Top of funnel – na tym etapie najważniejsze jest budzenie świadomości odbiorców co do rozwiązania jakie oferuje im Twój sklep. Kiedy już przyciągniesz uwagę klientów warto przejsć do kolejnego etapu.
  2. Middle of funnel – na tym etapie najistotniejsze jest wzbudzenie zainteresowania oferowanymi produktami. Często będzie to po prostu udzielenie wyczerpującej informacji na temat oferowanego produktu i jego zastosowania.
  3. Bottom of funnel – kluczowym etapem jest decyzja zakupowa. W tym momencie klient musi zobaczyć potrzebę posiadania danego produktu, a jednocześnie korzyść z zakupienia go w Twoim sklepie. Istotne jest pokazanie korzyści płynących z zakupu produktu i pomoc w wyborze jego wariantu.

Powyższa strategia lejka marketingowego pokazuje jakie kwestie są ważne dla przyciągnięcia i utrzymania uwagi odbiorców. Związane jest to również z doprowadzeniem do decyzji zakupowej, co stanowi kluczową kwestię dla sklepu.

Treść i układ tekstu blogowego

Bez względu na asortyment sklepu internetowego istnieje kilka zasad, które w każdym przypadku powinny być stosowane:

  • Tekst powinien być podzielony na niewielkie elementy, które nie zmęczą odbiorców. Akapity, śródtytuły, lead, wypunktowania pomoga w utrzymaniu uwagi czytelników.
  • Unikaj długich zdań. W Internecie najlepiej sprawdzają się krótkie komunikaty.
  • Najlepiej sprawdzają się czasowniki w stronie czynnej. Strona bierna wydłuża zdania.
  • Najważniejsze są fakty i konkrety. Jeśli tekst ma mieć charakter profesjonalny nie może być eseistycznym wywodem.
  • Nikt nie posiada absolutnej wiedzy o wszechświecie, dlatego warto unikać wyrażeń, które sprawiają wrażenie prawd objawionych.
  • Szacunek do czytelnika Używanie CAPS LOCKA, czy też nadużywanie wykrzykników może być irytujące. Forma i sposób wyrażania musza być dostosowane do treści.

Dobry artykuł blogowy pomoże przekonać nieprzekonanych klientów. Dzięki dobrym treściom można stworzyć odpowiedni wizerunek swojego sklepu internetowego.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...