Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Jak iOS 15 wpłynie na e-mail marketing?

Środa, 3 Listopad 2021

iOS 15 jest dostępny od września 2021. Większość jego funkcji, jak ulepszenia audio i video w FaceTime czy nowy wygląd powiadomień, cieszy użytkowników. Problem pojawia się jednak w przypadku e-mail marketingu. O co właściwie chodzi?

Apple wprowadza zmiany w zakresie prywatności

Najnowszy system operacyjny zwraca jeszcze większą uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem. W tym celu Apple wprowadziło opcję „ochrona prywatności” w aplikacji Mail. Blokuje ona nadawcom wiadomości możliwość śledzenia czyjejś aktywności. Jest to duży kłopot dla firm związanych z e-mail marketingiem.

Nowe funkcje w aplikacji Mail

Funkcja „Hide My Email” pozwala na generowanie jednostkowych, losowych adresów e-mail, które zobaczą nasi korespondenci. Jeżeli zdecydują się odpowiedzieć, wiadomość zostanie przekierowana na naszą skrzynkę odbiorczą. Z kolei dzięki opcji „Mail Privacy Protection” można wyłączyć śledzenie naszej aktywności, jak np. otwieranie maili. Po raz pierwszy funkcje te ustawione są jako domyślne. Aby zrezygnować z ochrony prywatności, należy je dezaktywować lub wyrazić zgodę na śledzenie, co najprawdopodobniej zrobi mało osób.


Może Cię też zaciekawić: Tajemnice Facebooka. Co portal ukrywa przed użytkownikami?


Problem z najnowszym systemem

E-mail marketing w dużej mierze opiera swoją skuteczność na współczynniku otwarć, który przestanie być wiarygodny. Wszystko dlatego, że wszystkie wiadomości dostarczone do Apple Mail będą liczone jako otwarte, niezależnie od realnego działania. Problematyczna stanie się też identyfikacja nieaktywnych subskrybentów.

Przyszłość e-mail marketingu

Marketingowcy będą musieli dostosować swoje działania do nowych realiów. Zaleca się, żeby zaczęli przyglądać się wskaźnikom kliknięć, a śledzenie rozszerzyli na landing page, co umożliwi ocenę interakcji z newsletterem. Należałoby także zwiększyć grupy testowe, rozbudować listy dystrybucyjne i zainteresowanie się tzw. fallback contentem.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...