Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Jak iOS 15 wpłynie na e-mail marketing?

2021.11.03

iOS 15 jest dostępny od września 2021. Większość jego funkcji, jak ulepszenia audio i video w FaceTime czy nowy wygląd powiadomień, cieszy użytkowników. Problem pojawia się jednak w przypadku e-mail marketingu. O co właściwie chodzi?

Apple wprowadza zmiany w zakresie prywatności

Najnowszy system operacyjny zwraca jeszcze większą uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem. W tym celu Apple wprowadziło opcję „ochrona prywatności” w aplikacji Mail. Blokuje ona nadawcom wiadomości możliwość śledzenia czyjejś aktywności. Jest to duży kłopot dla firm związanych z e-mail marketingiem.

Nowe funkcje w aplikacji Mail

Funkcja „Hide My Email” pozwala na generowanie jednostkowych, losowych adresów e-mail, które zobaczą nasi korespondenci. Jeżeli zdecydują się odpowiedzieć, wiadomość zostanie przekierowana na naszą skrzynkę odbiorczą. Z kolei dzięki opcji „Mail Privacy Protection” można wyłączyć śledzenie naszej aktywności, jak np. otwieranie maili. Po raz pierwszy funkcje te ustawione są jako domyślne. Aby zrezygnować z ochrony prywatności, należy je dezaktywować lub wyrazić zgodę na śledzenie, co najprawdopodobniej zrobi mało osób.


Może Cię też zaciekawić: Tajemnice Facebooka. Co portal ukrywa przed użytkownikami?


Problem z najnowszym systemem

E-mail marketing w dużej mierze opiera swoją skuteczność na współczynniku otwarć, który przestanie być wiarygodny. Wszystko dlatego, że wszystkie wiadomości dostarczone do Apple Mail będą liczone jako otwarte, niezależnie od realnego działania. Problematyczna stanie się też identyfikacja nieaktywnych subskrybentów.

Przyszłość e-mail marketingu

Marketingowcy będą musieli dostosować swoje działania do nowych realiów. Zaleca się, żeby zaczęli przyglądać się wskaźnikom kliknięć, a śledzenie rozszerzyli na landing page, co umożliwi ocenę interakcji z newsletterem. Należałoby także zwiększyć grupy testowe, rozbudować listy dystrybucyjne i zainteresowanie się tzw. fallback contentem.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...