Jak czytać statystyki na Facebooku?
Facebook to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie – nie tylko wśród pojedynczych użytkowników, ale także wśród firm. Jednym z kluczowych narzędzi dostępnych dla administratorów stron są statystyki, które pozwalają śledzić działania odbiorców, monitorować skuteczność działań i zbierać przydatne dane – w ten sposób zdobywamy najpotrzebniejsze informacje. W dzisiejszym artykule wspólnie zastanowimy się, jak czytać statystyki na Facebooku i jak je najlepiej wykorzystać.
Przegląd najważniejszych danych – Meta Business Suite
Statystyki dla danego fanpage’a można znaleźć w Meta Business Suite (dawniej Facebook Business Suite), czyli narzędziu, które jest małym centrum dowodzenia. Meta wciąż dorzuca do niego nowe zakładki – obecnie użytkownicy mają dostęp nie tylko do statystyk, ale też do opcji planowania i publikowania postów, zarządzania skrzynką odbiorczą bądź powiadomieniami. Po kliknięciu w zakładkę „statystyki” zobaczysz przegląd najważniejszych danych, a w menu po lewej stronie pojawią się także takie zakładki, jak „wyniki”, „odbiorcy” czy „analiza porównawcza”. „Przegląd” pokaże Ci przede wszystkim zasięg strony na Facebooku.
Wyniki i analiza publikowanych postów
W zakładce „wyniki” możesz wybrać konkretny zakres dat, który Cię interesuje, i sprawdzić przyrost zasięgu całkowitego, odwiedzin na profilu oraz liczby obserwujących. Zobaczysz także, ilu użytkowników zrezygnowało z obserwowania Twojego konta na Facebooku oraz Instagramie. „Wyniki” to doskonały miernik bieżących działań – dzięki niemu natychmiast zaobserwujesz, czy nowo wprowadzona strategia przynosi rezultaty. Z kolei w dalszych zakładkach, czyli „przeglądzie” i „zawartości”, możesz zobaczyć wszystkie opublikowane posty, ich zasięgi, polubienia i reakcje czy udostępnienia. Pojawiają się tutaj także istotne filtry – typ multimediów (zdjęcia, filmy, tekst, linki), kanał marketingowy (organiczny, płatny), umiejscowienie (Facebook i Instagram).
Zobacz też: Facebook i Instagram w e-commerce. Jak zdobywać obserwujących?
Grupa odbiorcza fanpage’a
W zakładce „odbiorcy” zobaczysz aktualną grupę odbiorców oraz potencjalnych odbiorców, liczbę obserwujących stronę na Facebooku, ich podział na wiek i płeć wraz z wykresami, a także najczęściej występujące miejscowości. Warto co jakiś czas sprawdzać, czy grupa odbiorcza się zmienia, i dostosowywać do niej publikowane treści. Jeżeli widzisz taką potrzebę, możesz dokonać eksportu danych, dzięki czemu pobierzesz na swój komputer plik w Excelu.
Krótkie podsumowanie
Analizowanie statystyk na Facebooku jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania działaniami w tym serwisie. Dzięki odpowiednim danym możesz lepiej zrozumieć swoją publiczność, dopasować swoją strategię i osiągnąć większy sukces w promocji marki i komunikacji z odbiorcami. Regularne przeglądanie statystyk pozwoli Ci regularnie monitorować postępy i doskonalić swoje działania w dłuższej perspektywie.