Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Jak czytać statystyki na Facebooku?

2023.09.27

Facebook to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie – nie tylko wśród pojedynczych użytkowników, ale także wśród firm. Jednym z kluczowych narzędzi dostępnych dla administratorów stron są statystyki, które pozwalają śledzić działania odbiorców, monitorować skuteczność działań i zbierać przydatne dane – w ten sposób zdobywamy najpotrzebniejsze informacje. W dzisiejszym artykule wspólnie zastanowimy się, jak czytać statystyki na Facebooku i jak je najlepiej wykorzystać.

Przegląd najważniejszych danych – Meta Business Suite

Statystyki dla danego fanpage’a można znaleźć w Meta Business Suite (dawniej Facebook Business Suite), czyli narzędziu, które jest małym centrum dowodzenia. Meta wciąż dorzuca do niego nowe zakładki – obecnie użytkownicy mają dostęp nie tylko do statystyk, ale też do opcji planowania i publikowania postów, zarządzania skrzynką odbiorczą bądź powiadomieniami. Po kliknięciu w zakładkę „statystyki” zobaczysz przegląd najważniejszych danych, a w menu po lewej stronie pojawią się także takie zakładki, jak „wyniki”, „odbiorcy” czy „analiza porównawcza”. „Przegląd” pokaże Ci przede wszystkim zasięg strony na Facebooku.

Wyniki i analiza publikowanych postów

W zakładce „wyniki” możesz wybrać konkretny zakres dat, który Cię interesuje, i sprawdzić przyrost zasięgu całkowitego, odwiedzin na profilu oraz liczby obserwujących. Zobaczysz także, ilu użytkowników zrezygnowało z obserwowania Twojego konta na Facebooku oraz Instagramie. „Wyniki” to doskonały miernik bieżących działań – dzięki niemu natychmiast zaobserwujesz, czy nowo wprowadzona strategia przynosi rezultaty. Z kolei w dalszych zakładkach, czyli „przeglądzie” i „zawartości”, możesz zobaczyć wszystkie opublikowane posty, ich zasięgi, polubienia i reakcje czy udostępnienia. Pojawiają się tutaj także istotne filtry – typ multimediów (zdjęcia, filmy, tekst, linki), kanał marketingowy (organiczny, płatny), umiejscowienie (Facebook i Instagram).


Zobacz też: Facebook i Instagram w e-commerce. Jak zdobywać obserwujących?


Grupa odbiorcza fanpage’a

W zakładce „odbiorcy” zobaczysz aktualną grupę odbiorców oraz potencjalnych odbiorców, liczbę obserwujących stronę na Facebooku, ich podział na wiek i płeć wraz z wykresami, a także najczęściej występujące miejscowości. Warto co jakiś czas sprawdzać, czy grupa odbiorcza się zmienia, i dostosowywać do niej publikowane treści. Jeżeli widzisz taką potrzebę, możesz dokonać eksportu danych, dzięki czemu pobierzesz na swój komputer plik w Excelu.

Krótkie podsumowanie

Analizowanie statystyk na Facebooku jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania działaniami w tym serwisie. Dzięki odpowiednim danym możesz lepiej zrozumieć swoją publiczność, dopasować swoją strategię i osiągnąć większy sukces w promocji marki i komunikacji z odbiorcami. Regularne przeglądanie statystyk pozwoli Ci regularnie monitorować postępy i doskonalić swoje działania w dłuższej perspektywie.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...