Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 6 Maj 2024

Facebook i Instagram w e-commerce. Jak zdobywać obserwujących?

2023.06.13

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz reklamować swoją firmę w mediach społecznościowych? A może już to robisz, tylko brakuje Ci obserwujących? Konkurencja w branży e-commerce jest ogromna, dlatego nie tak łatwo zdobyć uwagę internautów – istnieje jednak kilka sprawdzonych sposobów, które zwiększą Twoje szanse na powodzenie w świecie social media marketingu. Zostań z nami, aby dowiedzieć się, jak przyciągnąć do siebie więcej followersów.

Od czego zacząć?

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że profile pojedynczych osób (mamy tu na myśli głównie influencerów) w serwisach społecznościowych różnią się od profili firmowych, i to pod wieloma względami. Niektóre z metod zdobywania nowych obserwujących mogą jednak okazać się przydatne zarówno w przypadku osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. Po pierwsze, bardzo istotna jest strategia, czyli dokładne przemyślenie i zaplanowanie swoich działań. Na samym początku musimy zastanowić się, do kogo chcemy dotrzeć, jakie cele osiągnąć i w jaki sposób. Określenie grupy docelowej to jedno z najważniejszych zadań, ponieważ content kierowany do wszystkich (czyli tak naprawdę do nikogo) nie będzie odpowiednio angażujący. Później powinniśmy zacząć działać, czyli publikować treści. Tylko jakie? Przecież różne portale społecznościowe różnią się między sobą – ale o tym za chwilę. Następnie możemy próbować przyciągnąć do siebie obserwujących innymi sposobami niż tylko wartościowy content.

Facebook – co jest najważniejsze?

Zacznijmy od Facebooka, który pozostaje najpopularniejszym serwisem społecznościowym – zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Aby przyciągnąć uwagę odbiorców, powinieneś publikować posty regularnie – i to najlepiej w określonych godzinach, kiedy aktywność użytkowników jest największa. Warto więc planować z góry, kiedy treści mają się pojawić. Same posty to nie tylko słowo pisane, ale również (a może przede wszystkim) obraz – atrakcyjna fotografia czy grafika. No dobrze, Twój plan jest gotowy, a content pojawia się regularnie, ale liczba obserwujących nie rośnie. Co teraz? Prawdopodobnie będzie trzeba postawić na płatne reklamy, by zwiększyć zasięgi. Dzięki temu profil firmowy zacznie się wyświetlać osobom, które w innym wypadku by na niego nie trafiły. Oprócz tego, niektórzy decydują się na promowanie marki na Facebookowych grupach tematycznych, współprace z influencerami oraz branżowymi fanpage’ami.

Zdobywanie followersów na Instagramie

Przejdźmy teraz do Instagrama, czyli drugiego portalu społecznościowego pod względem popularności i rozpoznawalności. Tutaj również ważne jest regularne publikowanie treści, jednak warstwa wizualna ma jeszcze większe znaczenie niż w przypadku Facebooka. W końcu Instagram został stworzony po to, by pokazywać zdjęcia, a z czasem zaczął pełnić więcej funkcji. Jeżeli użytkownik odwiedzi Twój profil firmowy, powinien zobaczyć przejrzysty, spójny feed, najlepiej poukładany kolorystycznie. Chaos zdecydowanie odstrasza, a każda fotografia „z innej parafii” nie zachęci odbiorcy do kliknięcia przycisku „obserwuj”. Instagram to także dobre miejsce, by nawiązać bliższą relację z klientami i stworzyć zaangażowaną społeczność. Dzięki insta stories możesz pokazywać swoją firmę od kuchni, skrócić dystans, nagrywać krótkie, zabawne relacje, mówić do użytkowników, dzielić się inspiracjami. Dzięki temu Twój profil nie będzie nudny! Warto także obserwować inne marki, podejmować interakcje, zostawiać komentarze, lajkować zdjęcia.


Zobacz też: EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?


Co z tymi hasztagami?

Tworząc ten krótki poradnik, nie moglibyśmy zapomnieć o hasztagach, czyli słów lub wyrażeń poprzedzonych symbolem #. Za ich pomocą łatwiej znaleźć interesujący content. Hasztagi kojarzymy głównie z Instagramem, jednak coraz częściej pojawiają się także w postach na Facebooku. Śledząc popularne konta firmowe czy profile influencerów od razu zauważymy, że większość z nich umieszcza pod zdjęciami różnego rodzaju hasztagi. Nie powinniśmy ich pomijać! Regularnie sprawdzaj, które z nich cieszą się obecnie największą popularnością. Dodawaj znaczniki różnego rodzaju: te związane z branżą, opisujące zamieszczone zdjęcie, związane z lokalizacją, związane z marką czy znaczniki okolicznościowe. Ważne jest to, by faktycznie pasowały do publikowanego contentu.

Krótkie podsumowanie

Zdobywanie nowych obserwujących w social mediach nie jest takie łatwe, głównie ze względu na ogromną konkurencję. Pamiętaj jednak, że ilość nie musi być dla Ciebie najważniejsza – stałe grono zaangażowanych klientów, którzy regularnie konsumują Twoje treści, może przynieść spory zysk. Nie zrażaj się zbyt szybko – zdobycie renomy w świecie mediów społecznościowych często zajmuje trochę czasu.

Polecamy