EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego tak wiele portali się na niego decyduje. Dowiedz się, jak możesz wykorzystać YouTube Shorts w swojej strategii marketingowej!
YouTube Shorts – gdzie można je zobaczyć?
Shortsy pojawiają się nie tylko na stronie głównej YouTube, ale również na karcie głównej danego kanału oraz na karcie Shorts w aplikacji. Służą one przede wszystkim wyznaczaniu nowych treści oraz dzieleniu się kreatywnymi pomysłami, które można przedstawić w dynamiczny, atrakcyjny dla widza sposób. Właśnie dlatego internauci tak bardzo uwielbiają krótkie filmiki – dostarczają one natychmiastowej rozrywki. Mogą również przysłużyć się promowaniu firmy. Jeżeli Twoje materiały zostaną uznane za interesujące, świadomość marki znacznie wzrośnie, a docieranie do nowych klientów stanie się prostsze.
Jak tworzyć krótkie filmiki na YouTube?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć YouTube Shorts? Wystarczy zalogować się do serwisu (w aplikacji mobilnej), wybrać opcję „Utwórz film Short”, a następnie ustalić czas trwania materiału. Możesz zdecydować się na 15- bądź 60-sekundowe nagranie. Swoje video urozmaicisz dzięki filtrom, napisom i innym dodatkom. Filmik udostępnij z oryginalną ścieżką dźwiękową albo stwórz ścieżkę dźwiękową w oparciu o zasoby biblioteki YouTube. Później wprowadź tytuł, wybierz odpowiednie ustawienia prywatności i prześlij materiał do publikacji.
Zobacz też: Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku
Kilka przydatnych wskazówek
Jeżeli zależy Ci na tym, by Twoje shortsy reklamowe były chętnie oglądane, skorzystaj z kilku sprawdzonych porad. Po pierwsze, postaw na unikalność – ważne, żeby udostępnionego materiału nie można było obejrzeć nigdzie indziej. Po drugie, pozwól swoim odbiorcom lepiej Cię poznać – pokaż swoją twarz, rozmawiaj z nimi, spróbuj się do nich zbliżyć i okazać zainteresowanie. W końcu potencjalni klienci lubią wiedzieć, kto stoi za daną marką. Po trzecie, pozostawaj na bieżąco z aktualnymi trendami i popularnymi akcjami – przyłączaj się do nich jak najczęściej! Po czwarte, cały czas podglądaj działania konkurencji i staraj się je analizować. Dzięki temu zobaczysz, co warto publikować, a czego lepiej unikać. Po piąte wreszcie, zadbaj o wysoką jakość nagrań – rozdzielczość, oświetlenie, kadr, tło. Wszystkie techniczne aspekty powinny być dopięte na ostatni guzik!
Dlaczego warto?
Włączenie YouTube Shorts do swojej kampanii marketingowej to znakomity pomysł – głównie dlatego, że jeszcze niewiele osób decyduje się na ten krok. Materiały udostępniane w tym serwisie pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencyjnych marek oraz zdobyć zaangażowanie widzów. Dzięki krótkim filmikom możesz zdobyć ruch na innych kanałach, a w ostatecznym rozrachunku – doprowadzić do złożenia zamówienia przez użytkownika i zdobycia nowego konsumenta. YouTube Shorts to również droga do wyjścia ze swojej strefy komfortu. To szeroko rozpoznawalne medium powinno pomóc Ci dotrzeć do zupełnie innych klientów niż do tej pory. Pomyśl, czym chciałbyś przyciągnąć nowych odbiorców – i do dzieła!