Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27

Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego tak wiele portali się na niego decyduje. Dowiedz się, jak możesz wykorzystać YouTube Shorts w swojej strategii marketingowej!

YouTube Shorts – gdzie można je zobaczyć?

Shortsy pojawiają się nie tylko na stronie głównej YouTube, ale również na karcie głównej danego kanału oraz na karcie Shorts w aplikacji. Służą one przede wszystkim wyznaczaniu nowych treści oraz dzieleniu się kreatywnymi pomysłami, które można przedstawić w dynamiczny, atrakcyjny dla widza sposób. Właśnie dlatego internauci tak bardzo uwielbiają krótkie filmiki – dostarczają one natychmiastowej rozrywki. Mogą również przysłużyć się promowaniu firmy. Jeżeli Twoje materiały zostaną uznane za interesujące, świadomość marki znacznie wzrośnie, a docieranie do nowych klientów stanie się prostsze.

Jak tworzyć krótkie filmiki na YouTube?

Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć YouTube Shorts? Wystarczy zalogować się do serwisu (w aplikacji mobilnej), wybrać opcję „Utwórz film Short”, a następnie ustalić czas trwania materiału. Możesz zdecydować się na 15- bądź 60-sekundowe nagranie. Swoje video urozmaicisz dzięki filtrom, napisom i innym dodatkom. Filmik udostępnij z oryginalną ścieżką dźwiękową albo stwórz ścieżkę dźwiękową w oparciu o zasoby biblioteki YouTube. Później wprowadź tytuł, wybierz odpowiednie ustawienia prywatności i prześlij materiał do publikacji.


Zobacz też: Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku


Kilka przydatnych wskazówek

Jeżeli zależy Ci na tym, by Twoje shortsy reklamowe były chętnie oglądane, skorzystaj z kilku sprawdzonych porad. Po pierwsze, postaw na unikalność – ważne, żeby udostępnionego materiału nie można było obejrzeć nigdzie indziej. Po drugie, pozwól swoim odbiorcom lepiej Cię poznać – pokaż swoją twarz, rozmawiaj z nimi, spróbuj się do nich zbliżyć i okazać zainteresowanie. W końcu potencjalni klienci lubią wiedzieć, kto stoi za daną marką. Po trzecie, pozostawaj na bieżąco z aktualnymi trendami i popularnymi akcjami – przyłączaj się do nich jak najczęściej! Po czwarte, cały czas podglądaj działania konkurencji i staraj się je analizować. Dzięki temu zobaczysz, co warto publikować, a czego lepiej unikać. Po piąte wreszcie, zadbaj o wysoką jakość nagrań – rozdzielczość, oświetlenie, kadr, tło. Wszystkie techniczne aspekty powinny być dopięte na ostatni guzik!

Dlaczego warto?

Włączenie YouTube Shorts do swojej kampanii marketingowej to znakomity pomysł – głównie dlatego, że jeszcze niewiele osób decyduje się na ten krok. Materiały udostępniane w tym serwisie pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencyjnych marek oraz zdobyć zaangażowanie widzów. Dzięki krótkim filmikom możesz zdobyć ruch na innych kanałach, a w ostatecznym rozrachunku – doprowadzić do złożenia zamówienia przez użytkownika i zdobycia nowego konsumenta. YouTube Shorts to również droga do wyjścia ze swojej strefy komfortu. To szeroko rozpoznawalne medium powinno pomóc Ci dotrzeć do zupełnie innych klientów niż do tej pory. Pomyśl, czym chciałbyś przyciągnąć nowych odbiorców – i do dzieła!

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...