Dzisiaj mamy: Wtorek, 21 Maj 2024

#EcomersyBasic #57: Jak połączyć konto na Instagramie ze sklepem internetowym?

2022.12.16

Instagram to potężna platforma – warto ją wykorzystać, by zwiększyć obroty w swoim e-sklepie. Odpowiednio prowadzony profil może niezwykle skutecznie promować produkty i usługi, przyciągać nowych klientów i pomóc w utrzymaniu lojalności tych, którzy już kiedyś złożyli u Ciebie zamówienie. Czy wiesz, jak to zrobić?

Dlaczego warto promować swój e-sklep na Instagramie?

Instagram to medium społecznościowe, z którego korzystają miliony użytkowników, nierzadko spędzając w nim wiele godzin w ciągu dnia. Za jego pośrednictwem można promować swoje produkty lub usługi w dużo ciekawszy, bardziej elastyczny sposób, niż w samym sklepie internetowym – łatwiej stworzyć intrygującą, niebanalną prezentację tego, co chcesz sprzedać. Zaangażowana społeczność na Instagramie to zasób nie do przecenienia – wcale nie potrzeba mieć wielu obserwatorów, by zarabiać na swoich produktach.

Jak założyć sklep na Instagramie?

Instagram nie pozwala na finalizowanie transakcji bezpośrednio w swojej aplikacji – dlatego musisz bazować na zewnętrznym sklepie internetowym. Możesz go jednak zintegrować z Instagramem, by zyskać dodatkowy kanał promocji. Możesz to zrobić całkowicie bezpłatnie. W tym celu musisz przełączyć profil na Instagramie na konto firmowe – zrobisz to w ustawieniach.

Krok 1: Utwórz katalog na Facebooku

Do utworzenia sklepu na Instagramie potrzebujesz firmowej strony na Facebooku, którą założysz z poziomu prywatnego konta za pomocą opcji „Utwórz stronę”. Po uzupełnieniu danych, zdjęcia profilowego itd., możesz zająć się utworzeniem sklepu. Za pomocą konta prywatnego na Facebooku utwórz konto w Menedżerze firmy. Następnie przejdź do narzędzia Menedżer sprzedaży. Tam możesz utworzyć sklep lub katalog – by połączyć sklep z Instagramem wystarczy ta druga opcja. Następnie wybierz typ katalogu i skonfiguruj przesyłanie produktów do katalogu. Możesz zrobić to ręcznie, za pomocą piksela Facebooka lub, jeśli Twój sklep oferuje opcję automatycznej integracji, poprzez powiązanie z platformą partnerską.

Krok 2: Integracja kont firmowych na Facebooku i Instagramie

Następnie musisz połączyć konta na Facebooku i Instagramie. W ustawieniach fanpage’a znajdziesz zakładkę „Powiązane konta”, w której możesz to zrobić. Gdy to zrobisz, Instagram będzie w stanie zaciągnąć katalog produktów.


Zobacz też: Jak dobierać hasztagi na Instagramie?


Krok 3: Uruchomienie sklepu na Instagramie

Gdy już utworzysz katalog produktów i połączysz konta, pozostaje jedynie włączenie funkcji sklepu na firmowym profilu na Instagramie. W tym celu wejdź w menu i w ustawieniach znajdź sekcję firmową. Powinna się tam pojawić opcja „Zakupy” – kliknij ją, a następnie wybierz „Kontynuuj”. Wybierz katalog produktów i zatwierdź. To wszystko! Jeżeli nie widzisz opcji „Zakupy”, poczekaj kilka dni – konto musi zapewne zostać zweryfikowane.

Jak prowadzić sprzedaż na Instagramie?

Na publikowanych zdjęciach oraz filmach na koncie z aktywną opcją „Zakupy” możesz od razu oznaczać produkty. Po kliknięciu użytkownicy będą kierowani na karty produktów z danymi z katalogu – cenami i opisami. Stamtąd też klienci zostaną przekierowani do witryny sklepu, by sfinalizować transakcję – póki co w Polsce nie ma możliwości przeprowadzenia całej transakcji bezpośrednio na Instagramie.

Zwiększanie sprzedaży za pomocą Instagrama

By konto sklepu na Instagramie zwiększało obroty, należy je rozwijać, by docierać do odbiorców. Zadbaj o spójność profilu, dopracowane bio i regularne, interesujące publikacje. Angażuj odbiorców, używaj dobrze dopasowanych hasztagów, korzystaj nie tylko ze zdjęć, ale i relacji oraz Reels. Rozmawiaj z klientami (wykorzystuj ankiety i naklejki), odpowiadaj na wzmianki i komentarze. Twórz wyzwania dla odbiorców i organizuj konkursy. Warto również zadbać o taki content, który będzie łatwo i chętnie udostępniany dalej, np. formie zabawy. Możesz też nawiązać współpracę z influencerami. Pamiętaj też, że odbiorcy lubią nieszablonowe marki – wyjdź ze sztywnych ram i daj się ponieść kreatywności w prowadzeniu profilu sklepu!

Polecamy