Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Ecomersy Basic #5: Darmowy sklep internetowy – czy warto?

2021.11.26

Osoby, które chcą rozpocząć internetową działalność, często słyszą, że będą musiały zainwestować dużo pieniędzy. Darmowy e-sklep brzmi bardzo kusząco, jednak czy rzeczywiście jest to dobre i – przede wszystkim – realne rozwiązanie? Trzeba przecież wziąć pod uwagę koszty zakupu towarów, wysyłek, ewentualnych magazynów, promocji, budowy strony internetowej... Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom pozwalającym zaoszczędzić pieniądze.

Duża odpowiedzialność i samodzielność

Wszyscy zainteresowani branżą e-commerce zdają sobie sprawę, że własne miejsce w Internecie może wiązać się ze sporymi kosztami. Niektórzy decydują się na samodzielne stworzenie witryny, ale do tego potrzeba wiedzy. Istnieją oczywiście darmowe oprogramowania typu open-source, jednak trzeba umieć z nich korzystać. Oprócz tego, wymagają dużego zaangażowania ze strony właściciela. Pracę, którą w innym wypadku zleciłby specjalistom, musi wykonać sam.


To może Cię zainteresować: Ecomersy Basic #1: Sklep internetowy – jak zacząć?


Oprogramowania open-source

Dostępne dla wszystkich oprogramowania można pobrać w każdej chwili. Aby je uruchomić, potrzebna Ci będzie odpowiednia lokalizacja (serwer) oraz domena. Wybranie tego typu rozwiązania nie oznacza, że zaraz będziesz mieć przed sobą gotowy sklep internetowy. Oprogramowanie wymaga odpowiedniej konfiguracji i dostosowania do polskiego rynku, a także połączenia z różnymi narzędziami. Przyszli właściciele, którzy wolą zlecić konfigurację komuś innemu, mogą szukać pomocy na rozmaitych forach branżowych i skorzystać z usług agencji czy pojedynczej osoby.

Potencjalne kłopoty techniczne

Co w sytuacji, kiedy napotkasz problemy techniczne? Sklep internetowy to przecież nieustannie rozwijający się biznes, potrzebujący ciągłej uwagi. Nie będzie dobrze prosperować, jeżeli o niego nie zadbasz. Niezbędne okaże się śledzenie zmian i wprowadzanie poprawek na Twojej stronie. W razie mniejszych usterek i większych problemów jesteś zdany/a tylko na siebie, chyba że zapłacisz za usługę. Oczywiście, można szukać wsparcia na forach, ale to niepewne i czasochłonne rozwiązanie.


Zobacz też: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Wygląd ma znaczenie

Warto pamiętać, że ogromne znaczenie dla funkcjonowania sklepu internetowego ma jego wygląd. Jeżeli witryna prezentuje się estetycznie, przyjemnie dla oka, schludnie, potencjalni klienci będą na nią chętnie zaglądać. Natomiast jeśli zauważą, że strona została wykonana nieprofesjonalnie, nieporządnie czy chaotycznie, stracą zapał do zakupu Twoich towarów. Mogą nawet zacząć się zastanawiać nad legalnością działalności. Pamiętaj: korzystając z oprogramowania open-source, koszty grafiki znajdują się po Twojej stronie.

Darmowy sklep internetowy – nie dla każdego

Darmowe oprogramowania rzadko nadążają za zmieniającymi się trendami. Za każdą nową opcję trzeba płacić osobno. Jak widzisz, darmowy sklep internetowy niekoniecznie jest darmowy. Wiąże się z różnego rodzaju kosztami, nie tylko finansowymi. To rozwiązanie dla samouków, osób, którym niestraszne spędzanie wielu godzin przed komputerem w poszukiwaniu wiedzy, albo wykształconych specjalistów. Jeżeli nie czujesz się na siłach, by się z tym mierzyć, skieruj swoją uwagę w stronę płatnych sklepów dedykowanych, które można zoptymalizować pod własne potrzeby. Będziesz mieć pewność, że wszystkie Twoje indywidualne potrzeby zostaną spełnione.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...