Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #5: Darmowy sklep internetowy – czy warto?

Piątek, 26 Listopad 2021

Osoby, które chcą rozpocząć internetową działalność, często słyszą, że będą musiały zainwestować dużo pieniędzy. Darmowy e-sklep brzmi bardzo kusząco, jednak czy rzeczywiście jest to dobre i – przede wszystkim – realne rozwiązanie? Trzeba przecież wziąć pod uwagę koszty zakupu towarów, wysyłek, ewentualnych magazynów, promocji, budowy strony internetowej... Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom pozwalającym zaoszczędzić pieniądze.

Duża odpowiedzialność i samodzielność

Wszyscy zainteresowani branżą e-commerce zdają sobie sprawę, że własne miejsce w Internecie może wiązać się ze sporymi kosztami. Niektórzy decydują się na samodzielne stworzenie witryny, ale do tego potrzeba wiedzy. Istnieją oczywiście darmowe oprogramowania typu open-source, jednak trzeba umieć z nich korzystać. Oprócz tego, wymagają dużego zaangażowania ze strony właściciela. Pracę, którą w innym wypadku zleciłby specjalistom, musi wykonać sam.


To może Cię zainteresować: Ecomersy Basic #1: Sklep internetowy – jak zacząć?


Oprogramowania open-source

Dostępne dla wszystkich oprogramowania można pobrać w każdej chwili. Aby je uruchomić, potrzebna Ci będzie odpowiednia lokalizacja (serwer) oraz domena. Wybranie tego typu rozwiązania nie oznacza, że zaraz będziesz mieć przed sobą gotowy sklep internetowy. Oprogramowanie wymaga odpowiedniej konfiguracji i dostosowania do polskiego rynku, a także połączenia z różnymi narzędziami. Przyszli właściciele, którzy wolą zlecić konfigurację komuś innemu, mogą szukać pomocy na rozmaitych forach branżowych i skorzystać z usług agencji czy pojedynczej osoby.

Potencjalne kłopoty techniczne

Co w sytuacji, kiedy napotkasz problemy techniczne? Sklep internetowy to przecież nieustannie rozwijający się biznes, potrzebujący ciągłej uwagi. Nie będzie dobrze prosperować, jeżeli o niego nie zadbasz. Niezbędne okaże się śledzenie zmian i wprowadzanie poprawek na Twojej stronie. W razie mniejszych usterek i większych problemów jesteś zdany/a tylko na siebie, chyba że zapłacisz za usługę. Oczywiście, można szukać wsparcia na forach, ale to niepewne i czasochłonne rozwiązanie.


Zobacz też: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Wygląd ma znaczenie

Warto pamiętać, że ogromne znaczenie dla funkcjonowania sklepu internetowego ma jego wygląd. Jeżeli witryna prezentuje się estetycznie, przyjemnie dla oka, schludnie, potencjalni klienci będą na nią chętnie zaglądać. Natomiast jeśli zauważą, że strona została wykonana nieprofesjonalnie, nieporządnie czy chaotycznie, stracą zapał do zakupu Twoich towarów. Mogą nawet zacząć się zastanawiać nad legalnością działalności. Pamiętaj: korzystając z oprogramowania open-source, koszty grafiki znajdują się po Twojej stronie.

Darmowy sklep internetowy – nie dla każdego

Darmowe oprogramowania rzadko nadążają za zmieniającymi się trendami. Za każdą nową opcję trzeba płacić osobno. Jak widzisz, darmowy sklep internetowy niekoniecznie jest darmowy. Wiąże się z różnego rodzaju kosztami, nie tylko finansowymi. To rozwiązanie dla samouków, osób, którym niestraszne spędzanie wielu godzin przed komputerem w poszukiwaniu wiedzy, albo wykształconych specjalistów. Jeżeli nie czujesz się na siłach, by się z tym mierzyć, skieruj swoją uwagę w stronę płatnych sklepów dedykowanych, które można zoptymalizować pod własne potrzeby. Będziesz mieć pewność, że wszystkie Twoje indywidualne potrzeby zostaną spełnione.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...