Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Ecomersy Basic #5: Darmowy sklep internetowy – czy warto?

2021.11.26

Osoby, które chcą rozpocząć internetową działalność, często słyszą, że będą musiały zainwestować dużo pieniędzy. Darmowy e-sklep brzmi bardzo kusząco, jednak czy rzeczywiście jest to dobre i – przede wszystkim – realne rozwiązanie? Trzeba przecież wziąć pod uwagę koszty zakupu towarów, wysyłek, ewentualnych magazynów, promocji, budowy strony internetowej... Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom pozwalającym zaoszczędzić pieniądze.

Duża odpowiedzialność i samodzielność

Wszyscy zainteresowani branżą e-commerce zdają sobie sprawę, że własne miejsce w Internecie może wiązać się ze sporymi kosztami. Niektórzy decydują się na samodzielne stworzenie witryny, ale do tego potrzeba wiedzy. Istnieją oczywiście darmowe oprogramowania typu open-source, jednak trzeba umieć z nich korzystać. Oprócz tego, wymagają dużego zaangażowania ze strony właściciela. Pracę, którą w innym wypadku zleciłby specjalistom, musi wykonać sam.


To może Cię zainteresować: Ecomersy Basic #1: Sklep internetowy – jak zacząć?


Oprogramowania open-source

Dostępne dla wszystkich oprogramowania można pobrać w każdej chwili. Aby je uruchomić, potrzebna Ci będzie odpowiednia lokalizacja (serwer) oraz domena. Wybranie tego typu rozwiązania nie oznacza, że zaraz będziesz mieć przed sobą gotowy sklep internetowy. Oprogramowanie wymaga odpowiedniej konfiguracji i dostosowania do polskiego rynku, a także połączenia z różnymi narzędziami. Przyszli właściciele, którzy wolą zlecić konfigurację komuś innemu, mogą szukać pomocy na rozmaitych forach branżowych i skorzystać z usług agencji czy pojedynczej osoby.

Potencjalne kłopoty techniczne

Co w sytuacji, kiedy napotkasz problemy techniczne? Sklep internetowy to przecież nieustannie rozwijający się biznes, potrzebujący ciągłej uwagi. Nie będzie dobrze prosperować, jeżeli o niego nie zadbasz. Niezbędne okaże się śledzenie zmian i wprowadzanie poprawek na Twojej stronie. W razie mniejszych usterek i większych problemów jesteś zdany/a tylko na siebie, chyba że zapłacisz za usługę. Oczywiście, można szukać wsparcia na forach, ale to niepewne i czasochłonne rozwiązanie.


Zobacz też: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Wygląd ma znaczenie

Warto pamiętać, że ogromne znaczenie dla funkcjonowania sklepu internetowego ma jego wygląd. Jeżeli witryna prezentuje się estetycznie, przyjemnie dla oka, schludnie, potencjalni klienci będą na nią chętnie zaglądać. Natomiast jeśli zauważą, że strona została wykonana nieprofesjonalnie, nieporządnie czy chaotycznie, stracą zapał do zakupu Twoich towarów. Mogą nawet zacząć się zastanawiać nad legalnością działalności. Pamiętaj: korzystając z oprogramowania open-source, koszty grafiki znajdują się po Twojej stronie.

Darmowy sklep internetowy – nie dla każdego

Darmowe oprogramowania rzadko nadążają za zmieniającymi się trendami. Za każdą nową opcję trzeba płacić osobno. Jak widzisz, darmowy sklep internetowy niekoniecznie jest darmowy. Wiąże się z różnego rodzaju kosztami, nie tylko finansowymi. To rozwiązanie dla samouków, osób, którym niestraszne spędzanie wielu godzin przed komputerem w poszukiwaniu wiedzy, albo wykształconych specjalistów. Jeżeli nie czujesz się na siłach, by się z tym mierzyć, skieruj swoją uwagę w stronę płatnych sklepów dedykowanych, które można zoptymalizować pod własne potrzeby. Będziesz mieć pewność, że wszystkie Twoje indywidualne potrzeby zostaną spełnione.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...