Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Ecomersy Basic #13: Jak tworzyć atrakcyjne posty na Facebooka?

2022.01.28

Posty w mediach społecznościowych (przede wszystkim na Facebooku oraz Instagramie) mogą znacząco wpływać na rozwój Twojej marki. Pomagają budować komunikację z klientami i zmniejszać dystans. Nie wszyscy jednak wiedzą, w jaki sposób je pisać, by były skuteczne. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad – warto z nich skorzystać, aby rozwijać swój biznes online.

Nie przesadzaj z długością postów

Po pierwsze, warto pamiętać, że osoby przeglądające Facebooka często nie mają zbyt wiele czasu. Nie jest to oczywiście reguła, ale wiele z nas włącza ten portal w tramwaju czy podczas krótkiej przerwy w pracy. Zbyt długi post może odstraszyć danego użytkownika – tylko na niego zerknie i całkowicie pominie. Dlatego warto utrzymywać treści na tym medium w granicach 100-140 znaków ze spacjami. Pamiętaj o tym, żeby wyglądał przejrzyście i klarownie. Nie bój się korzystania z hashtagów! Długie teksty lepiej publikować na blogach, gdzie odbiorcy są na to nastawieni i takich właśnie treści poszukują.


Zobacz też:  Ecomersy Basic #8: Co to jest Facebook Ads?


Słowo musi iść w parze z obrazem

Bardzo ważnym elementem posta – szczególnie na Instagramie, ale na Facebooku również – jest grafika. Odpowiednie zdjęcie czy obrazek szybko przyciągnie uwagę. Powinny być intrygujące i odznaczać się wysoką jakością. Dziel się też infografikami, które przekazują wiedzę w atrakcyjny sposób. Dobrym pomysłem okaże się skrócenie linku przy wykorzystaniu specjalnego generatora, takiego jak bitly.com, tiny.pl czy xurl.pl. Krótsze linki zdecydowanie lepiej wyglądają.

Wybierz najodpowiedniejszą porę dnia. Na Facebooku jest opcja planowania postów. W konkretnych godzinach można zaobserwować największą aktywność użytkowników – wczesnym popołudniem (13-16) i wieczorem (19-21). Trzeba jednak mieć na względzie, że właśnie wtedy większość Twojej konkurencji również postanowi dzielić się treściami. Warto trochę poeksperymentować i sprawdzić, która część dnia najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku. Nie dodawaj też zbyt wielu postów – postaw na jeden dziennie.


- Profil na Facebooku jest wizytówką marki. Jego prowadzenie wymaga zaangażowania, tak aby posty pojawiały się regularnie i były wartościowe. Ich treść musi być dostosowana do specyfiki marki. Ważny jest tu nie tylko tekst, ale przede wszystkim angażująca grafika, która jako pierwsza przyciąga wzrok. – mówi Joanna Pawłowska-Tomczak, Content Marketing Manager w MedializerWarto przy tym zadbać nie tylko o treść, ale i czas publikacji.



Treści zgodne z profilem marki

Co dokładnie powinno się znaleźć w poście na Facebooku? No właśnie. Ważne, żeby content zgadzał się z profilem marki, a pojedyncze treści układały się w spójną całość. Trzeba znaleźć balans między przewidywalnością a chęcią zaskakiwania odbiorcy. Potencjalni klienci zostaną na Twoim profilu, jeżeli będą wiedzieli, czego mogą się spodziewać, jednak nie chcą się nudzić. Zdecyduj się na różnego rodzaju pytania, zajawki, angażujące zabawy. Pamiętaj, żeby dostosować język do preferowanej grupy.

Korzystaj z różnych form

Jeżeli chodzi o konkretne formy, umieszczaj w swoich postach pytania otwarte, quizy czy wspólne odliczanie. Pozwól odbiorcom nieco się wykazać – to na pewno zwiększy ich zaangażowanie. Przykładowo, na Instagramie dużą popularnością cieszą się ankiety, które polegają na wybieraniu między czymś a czymś. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać ten sposób także na Facebooku. Cały czas miej na względzie, żeby wszystkie treści nie odbiegały za daleko od tego, co proponujesz swoim klientom. Wszystko zależy od Twojego zaangażowania i wytrwałości! Pamiętaj, że nie od razu Rzym zbudowano. Wypracowanie najodpowiedniejszych środków, aby zwiększyć swoje zasięgi, wymaga cierpliwości.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...