Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Czym jest automatyzacja pozycjonowania?

2022.11.10

Dzięki nowoczesnym technologiom coraz więcej czynności w sklepie internetowym możemy poddać automatyzacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoszczędzić sporo czasu i zaangażować się w inne czynności, które musimy wykonać sami, a przy tym zwiększyć efektywność. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z innowacyjnych narzędzi do automatyzacji SEO. Zostań z nami, aby dowiedzieć się więcej.

Automatyczne śledzenie witryny

Optymalizacja ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Wiąże się z długotrwałymi, wieloetapowymi działaniami, które są bardzo pracochłonne. Niektóre rozwiązania pozwalają jednak je usprawnić. Na pewno zdajesz sobie sprawę, że proces pozycjonowania należy nieustannie śledzić, aby przekonać się, czy wprowadzone metody rzeczywiście działają, jakie skutki przynoszą i czy wspomagają funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. Dlatego właśnie trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie i systematycznie monitorować swoją witrynę. Często okazuje się to nieco problematyczne, szczególnie jeśli na stronie znajduje się wiele różnych elementów, które wymagają nadzoru. Ciekawym pomysłem okaże się więc automatyczne monitorowanie, dzięki któremu otrzymamy informacje na temat czasu ładowania i dostępności strony oraz ewentualnych uszkodzonych linków wymagających naprawienia. Pamiętaj, że wielu użytkowników opuszcza witrynę, jeżeli nie wczyta się ona w ciągu kilku sekund!

Automatyczne wyszukiwanie słów kluczowych i monitorowanie pozycji w wyszukiwarce

Każda osoba, która kiedykolwiek zetknęła się z SEO, słyszała o pojęciu słów kluczowych, czyli wyrazów najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę. Wszyscy kierujemy się podstawową zasadą: staramy się umieszczać w swoich treściach odpowiednio dopasowane keywordsy. Skąd jednak mamy wiedzieć, jakie frazy wykorzystać? Zamiast się domyślać i dokonywać własnego researchu, można skorzystać ze specjalnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, takich jak KWFinder, Google Ads Keyword Planer czy Google Search Console. Warto wspomnieć, że drugie z nich jest całkowicie darmowe! Jeżeli potrzebujesz bardzo szczegółowych informacji i dokładnej analizy, zdecyduj się na płatne narzędzie. Zautomatyzować możesz również śledzenie pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwarki i cały czas ją kontrolować oraz sprawdzać, jak zmieniała się na przestrzeni czasu.


Zobacz też: Google Helpful Content – co niesie ze sobą nowa aktualizacja Google dla strategii SEO?


Link building i działania konkurencji

Link building, czyli budowanie linków, to niezwykle istotny element pozycjonowania. Polega na pozyskiwaniu wartościowych odnośników z innych witryn do swojej własnej. Algorytmy Google biorą ten czynnik pod uwagę podczas tworzenia rankingów, dlatego tak ważne jest, by zadbać o ten aspekt. Zdobywanie odpowiednich hiperłączy nie powinno odbywać się tylko od czasu do czasu. Automatyczna analiza linków zwrotnych to rozwiązanie, które umożliwi Ci stałą kontrolę nad tym, czy Twojej witrynie udaje się pozyskiwać mocne linki mające wpływ na pozycjonowanie. Aspektem wartym regularnego monitorowania są także działania podejmowane przez konkurencję. Jak wszyscy wiemy, sklepów internetowych cały czas przybywa, dlatego trudno obserwować je wszystkie. Automatyczne śledzenie rozwiązań wprowadzanych przez konkurencję okaże się zatem niezwykle przydatne.

Audyt SEO

Zanim zdecydujesz się na wdrożenie konkretnych narzędzi związanych z automatyzacją, przeprowadź kompleksowy audyt SEO, czyli ocenę witryny internetowej względem jej dostosowania do najważniejszych parametrów dotyczących pozycjonowania. Audyt pozwoli Ci przenalizować takie elementy, jak: szybkość ładowania, nagłówki i frazy kluczowe, domeny linkujące, obecność na Facebooku, ilość treści czy znaczników meta. Przekonasz się, czy Twoja witryna posiada jakieś braki optymalizacyjne. Później przyjrzyj się dostępnym narzędziom, np. Ubersuggest, Senuto, Screaming Frog.

Zalety i wady tego rozwiązania

Przed wprowadzeniem automatyzacji pozycjonowania rozważ wszystkie za i przeciw. Do niewątpliwych zalet tego rozwiązania należy wcześniej wspomniana oszczędność czasu, a także możliwość przyspieszenia i usprawnienia rozmaitych procesów. Warto jednak pamiętać, że żadne z dostępnych narzędzi nie obejmuje wszystkich opcji, dlatego trzeba będzie zainwestować w kilka różnych programów, co wiąże się z większymi kosztami. Oprócz tego, żadne działania automatyczne nie są doskonałe, dlatego nie można zawierzać im wszystkiego. Ktoś musi je kontrolować – najlepiej specjalista do spraw SEO.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...