Dzisiaj mamy: Piątek, 3 Maj 2024

Cross-border w polskim e-commerce. Raport Cinkciarz.pl

2023.11.09

Z raportu „Globalny e-handel w 2024 roku. Szansa czy wyzwanie dla polskich firm?” fintechu Cinkciarz.pl wynika, że aż 75% polskich przedsiębiorców z branży handlu elektronicznego sprzedaje swoje produkty za granicą, a 72% spodziewa się wzrostu przychodów w 2024 roku. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z badania o rozwoju cross-border e-commerce w Polsce oraz w Europie?

Jakie rynki cieszą się największą popularnością?

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej udostępniają swoje towary za granicą. 53% z nich otwiera się na rynek niemiecki, 44% pozwala na zamawianie produktów do Wielkiej Brytanii, a 35% działa na rynku holenderskim. Na kolejnych miejscach znajdują się następujące kraje: Francja (30%), USA (29%) i Szwecja (27%). Planując zagraniczną ekspansję, sklepy internetowe najczęściej wybierają dojrzałe rynki e-commerce i rozwinięte gospodarki.

Preferowane metody płatności w Polsce i zagranicą

Preferowane metody płatności wśród klientów zagranicznych różnią się od tych preferowanych w Polsce. W naszym kraju prowadzi BLIK (84% transakcji), natomiast w innych państwach jest to PayPal (44%), a obok niego plasują się karty płatnicze (38%). PayPal dominuje na Zachodzie Europy – w Niemczech (72%), we Francji (62%), w Austrii (61%) i we Włoszech (61%). Z kolei w USA dominują płatności kartą (83%).

Wydatki na cross-border

Polscy przedsiębiorcy chcą wzmacniać swoją pozycję na rynkach zagranicznych. 53% badanych deklaruje wydatki na działania marketingowe, 19% na logistykę, a 11% na metody płatności (z uwzględnieniem tych w obcych walutach). 9% planuje inwestycje w rozwój produktu, a 8% w dodatkowe wersje językowe sklepu internetowego. Raport Cinkciarz.pl pokazuje, że kondycja polskiej gospodarki ulegnie w najbliższym czasie zdecydowanej poprawie – podobnie jest w przypadku Czech, Litwy, Łotwy czy Węgier.

Polecamy