ChatGPT w Klarnie – jak radzi sobie wirtualny asystent? Wyniki po miesiącu
Klarna, szwedzki fintech oferujący swoje usługi w Polsce, miesiąc temu wprowadziła do swojego portfolio usług asystenta bazującego na popularnym ChacieGPT. Teraz firma dzieli się imponującymi wynikami, które udało się osiągnąć przez ten czas – okazuje się, że współpraca z OpenAI cały czas się rozwija.
Asystent AI – wydajność, skuteczność, satysfakcja
W ciągu pierwszego miesiąca działania asystent AI Klarny przeprowadził ponad 2,3 miliona rozmów, co stanowi dwie trzecie wszystkich czatów obsługi klienta – narzędzie wykonuje pracę równoważną 700 pełnoetatowych pracowników. Chatbot osiągnął równie wysokie oceny satysfakcji klientów, co ludzcy agenci, a przy tym jest bardziej skuteczny w rozwiązywaniu problemów, co poskutkowało 25-procentowym spadkiem powtórnych zapytań.
Perspektywa na przyszłość
Teraz klienci Klarny mogą rozwiązać swoje problemy w czasie poniżej 2 minut w porównaniu do 11 minut wcześniej. Asystent jest dostępny w 23 rynkach na całym świecie, 24 godziny na dobę i komunikuje się w ponad 35 językach. Szacuje się, że narzędzie przyniesie firmie poprawę zysków w wysokości 40 milionów dolarów jeszcze w 2024 roku.