CCC nie zwalnia tempa. Dwucyfrowe wzrosty i ambitne plany na drugie półrocze
W drugim kwartale 2025 roku (maj-lipiec) Grupa CCC osiągnęła 465 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o ponad 14% rok do roku. W tym samym okresie przychody spółki zwiększyły się o 11% rdr, osiągając wynik 2,9 mld zł.
Sieć sklepów szybko się powiększa
Szyldy CCC i HalfPrice zwiększyły sprzedaż rdr – odpowiednio o 23% i 21%. Przychody Grupy Modivo utrzymały się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Spółka podkreśliła, że w II kwartale przyspieszył rozwój sieci stacjonarnej Grupy CCC, przede wszystkim dzięki ekspansji marki HalfPrice. W tym okresie otwarto 21 nowych sklepów (łącznie 28 od początku roku). Powierzchnia handlowa powiększyła się o 75 tys. mkw., wobec 35 tys. mkw. w I kwartale. W drugiej połowie roku grupa planuje uruchomić dodatkowo ponad 200 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej.
Grupa CCC wyjaśnia niższe EBITDA
W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na zbliżonym do ubiegłorocznego poziomie i wyniosła 49,3%. Po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek relacji kosztów do przychodów w ujęciu rdr. W sierpniu spółka szacowała EBITDA na 481 mln zł, jednak ostateczny wynik okazał się niższy. Jak wyjaśnia CCC, różnica ta wynika głównie z wcześniejszego ujęcia kosztów związanych z przygotowaniem kolekcji jesienno-zimowej, co powinno proporcjonalnie przełożyć się na lepsze wyniki w drugim półroczu.