Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Ebay nie chce współpracować z Rosją

2022.03.15

Serwis eBay postanowił dołączyć do grona firm, które ograniczają swoją działalność w Rosji. Zawieszone zostały transakcje z rosyjskich adresów. Powodem ma być zarówno chęć wyrażenia wsparcia dla Ukrainy, jak i problem z dostawami oraz płatnościami.

Działania podjęte przez eBay

Znany marketplace wdraża też inne działania, takie jak rezygnacja z opłat sprzedażowych czy ochrona sprzedających przed karami za opóźnioną wysyłkę. Darowizny pracowników zostaną przekazane na rzecz organizacji wspierających Ukrainę. eBay zaznacza, że transakcje dotyczące ukraińskich adresów prawdopodobnie będą opóźnione. Usunięto też wszystkie produkty związane z Putinem (chyba że są wyraźnie antyputinowskie). Reguła nie obejmuje książek, materiałów historycznych czy edukacyjnych.


Zobacz też: Rosja musi pożegnać się z zachodnimi koncernami


Jak zareagowało Allegro?

Niedawno wszyscy użytkownicy Allegro otrzymali e-maile, z których wynika, że od 14 marca br. zablokowana jest możliwość wystawiania ofert z produktami pochodzącymi z Rosji bądź Białorusi. Wcześniej zablokowani zostali sprzedający z tych krajów. Platforma zachęca też do usunięcia już istniejących ofert z rosyjskimi czy białoruskimi towarami – przede wszystkim w ramach wyrażenia sprzeciwu.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...