Znamy zwycięzców e-Commerce Polska Awards 2024
Po raz dwunasty przyznano nagrody w prestiżowym konkursie e-Commerce Polska Awards, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna edycja przejdzie do historii jako rekordowa pod względem liczby zgłoszeń i najbardziej wyrównanej walki o zwycięstwo. Statuetki trafiły do firm i marek wyróżniających się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi.
W uroczystości udział wzięli przedstawiciele największych i najważniejszych podmiotów działających w obszarze e-commerce w Polsce, a także znaczące postacie polskiej polityki gospodarczej. Nic dziwnego, bo konkurs dla e-sklepów jest porównywalny do hollywoodzkich Oscarów, a sama gala odbyła się w warszawskim hotelu NOBU, firmowanym przez Roberta de Niro, podwójnego zdobywcę nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej.
Prestiż konkursu wyznacza jego zasięg, popularność i historia. Przez ponad dekadę trwania rywalizacji e-Commerce Polska Awards do finału dostawały się najbardziej rozpoznawalne marki krajowego handlu online, oraz błyskotliwe debiutantki, które później szły ścieżką sukcesu. Tegoroczna lista laureatów 12. edycji uzupełnia bogatą historię ECP o kolejne, przebojowe przykłady kontynuacji biznesowych działań i nowe odsłony. Bez nich ta innowacyjna i prężna gałąź gospodarki jaką jest e-commerce nie ma racji bytu.
Docenić innowatorów
Cechą charakterystyczną cyfrowej gospodarki są zastosowania technologii w coraz to nowych narzędziach, sprofilowanych pod potrzeby klientów. Dlatego w tym roku jury wyróżniło firmy, które błysnęły wizjonerskim podejściem do biznesu. Przy pragmatycznym zastosowaniu nowych rozwiązań skutkowało to znaczącymi rynkowymi sukcesami.Jury złożone z autorytetów i ekspertów branżowych, przyznało nagrody w 25. kategoriach i 2 wyróżnienia. Nagroda BEST IN została przyznana platformie eparagony.pl.
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała kancelaria prawna Olesiński i Wspólnicy.
Gwiazdy na scenie
Wieczór 17 października zostanie zapamiętany nie tylko z powodu hollywoodzkiej oprawy – butikowy hotel należy do sieci założonej przez Roberta de Niro. Swoją obecnością galę uświetnili przedstawiciele największych firm działających w polskim e-commerce oraz wpływowe osoby polskiego życia gospodarczego, między innymi Dariusz Standerski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, Ignacy Niemczycki, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, Mirosław Wróblewski, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Magdalena Skarżyńska, Wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Monika Kosińska-Pyter, Prezes Federacji Konsumentów, Michał Herde Prezes Oddziału Federacji Konsumentów w Warszawie oraz Bartłomiej Pejo, Przewodniczący Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii.
„Wysoką rangę konkursu podkreślają nie tylko goście obecni na gali, ale przede wszystkim nagrodzone firmy i wszystkie, jakie znalazły się w finale. Bez wątpienia już same nominacje świadczą o jakościowym podejściu do biznesu. Dlatego gratuluję wszystkim firmom, które wzięły udział w konkursie, a szczególnie tym, które zasłużyły na nagrody” – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
LAUREACI e-Commerce Polska awards 2024KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE
- Design & Usability (Design roku) – podmioty małe
- IdeoForce & Global Boxing
- Best campaign – podmioty małe
- Egmont
- Best campaign – podmioty średnie i duże
- Answear
- Best in omnichannel – podmioty średnie i duże
- Modivo
- Best on mobile – podmioty średnie i duże
- eSky
- Best in crossborder – podmioty średnie i duże
- Modivo
- Best in e-commerce B2B – podmioty średnie i duże
- Ceneo
- Best e-commerce retailer – podmioty średnie i duże
- Decathlon
- Best Sustainability Inititive – podmioty małe
- Klub Zabawkowy
- Best Sustainability Inititive – podmioty średnie i duże
- Allegro
- Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże
- Strix & Semilac
- Best use of AI in e-commerce – podmioty średnie i duże
- Morele
- Best e-commerce loyalty program – podmioty średnie i duże
- Decathlon
- Best producer in e-commerce – podmioty małe
- Koceo
- Best producer in e-commerce – podmioty średnie i duże
- Decathlon
KATEGORIE DLA E-USŁUG
Best logistic tool
Orlen Paczka
Best omnichannel tool/technology/service
PKO Leasing
Best automatization tool/technology in e-commerce
eparagony.pl
Best e-commerce B2B tool/technology/service
Algolytics
Best tool for e-commerce
eparagony.pl
KATEGORIE E-FINANSE
Best e-banking implementation
PKO Leasing
Best on-line insurer
Link4
Innovative e-payment solution
Przelewy24
Best B2C e-payment solution
Mastercard
BEST IN: eparagony.pl
Wyróżnienia:
LOT – spełnianie oczekiwań klientów oraz sukcesywne zwiększanie udziału cyfrowych kanałów sprzedaży Ideo – za innowacyjne podejście do prowadzenia kampanii dla klienta
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała Kancelaria Olesiński i Wspólnicy.
Dziękujemy partnerom głównym tegorocznej edycji - Allegro, Mastercard i Przelewy24.
Dziękujemy partnerowi kategorii: PayU.
Pełna lista laureatów znajduje się również pod linkiem: https://ecpawards.pl/l0aureaci/