Dzisiaj mamy: Piątek, 21 Marzec 2025

Zalando rośnie. Wyniki finansowe i kierunki rozwoju

2025.03.07

Zalando spodziewa się dynamiczniejszego wzrostu w 2025 roku, po solidnych wynikach finansowych osiągniętych w 2024 roku. Kluczowym elementem strategii będzie rozwój ekosystemu e-commerce w sektorze mody i stylu życia, oparty na dwóch filarach: B2C oraz B2B.

Przewidywania na 2025 rok

W 2025 roku Zalando przewiduje wzrost GMV i przychodów o 4–9% w porównaniu do 2024 roku, a skorygowany EBIT ma wynieść od 530 do 590 milionów euro. Prognoza nie uwzględnia skutków planowanego przejęcia hamburskiej firmy ABOUT YOU. W 2024 roku Zalando udowodniło, że nawet w umiarkowanie wymagających warunkach makroekonomicznych potrafi znaleźć przestrzeń do wzrostu – GMV zwiększyło się o 4,5%, osiągając 15,3 miliarda euro, a przychody wzrosły o 4,2%, do 10,6 miliarda euro.

Zalando w 2024 roku

W 2024 roku skorygowany EBIT Zalando wyniósł 511 milionów euro, w porównaniu do 350 milionów euro rok wcześniej, przekraczając zaktualizowaną prognozę na poziomie 440–480 milionów euro. Skorygowana marża EBIT wzrosła z 3,5% w 2023 roku do 4,8% w 2024 roku, co było efektem większej efektywności operacyjnej oraz wyższej marży brutto B2C, która zwiększyła się o ponad 2 punkty procentowe rok do roku, osiągając 43,5%. Liczba aktywnych klientów osiągnęła rekordowy poziom 51,8 miliona, co oznacza wzrost o 4,5% w porównaniu do poprzedniego roku.

Plany na przyszłość

W 2025 roku Zalando skupi się na dalszym wdrażaniu programu lojalnościowego Zalando Plus, który działa już w kilku krajach i zostanie rozszerzony na kolejne rynki. Platforma zadebiutuje także w Portugalii, Grecji i Bułgarii, zwiększając zasięg do 28 krajów. Dodatkowo ZEOS stanie się preferowanym partnerem logistycznym dla NEXT, obsługując zamówienia online w Europie kontynentalnej.

Polecamy