Dzisiaj mamy: Czwartek, 8 Maj 2025

Zalando rośnie. Solidne wyniki za pierwszy kwartał 2025

2025.05.07

Zalando rozpoczęło rok finansowy 2025 z przytupem – w pierwszym kwartale firma odnotowała przyspieszenie wzrostu oraz poprawę rentowności. E-commerce’owy gigant potwierdza całoroczną prognozę i zapowiada dalsze inwestycje.

2,4 mld euro przychodu i wyższy EBIT

Przychody Zalando zwiększyły się o 7,9%, osiągając 2,4 miliarda euro wobec 2,2 miliarda euro rok wcześniej – m.in. dzięki dobrym wynikom Zalando Marketing Services. Wartość brutto sprzedanych towarów (GMV) wzrosła o 6,5%, do poziomu 3,5 miliarda euro. Skorygowany EBIT wyniósł 46,7 miliona euro zgodnie z oczekiwaniami rynku, co przełożyło się na marżę w wysokości 1,9% – o 0,7 punktu procentowego więcej niż przed rokiem, kiedy EBIT sięgał 28,3 miliona euro.

Zalando rozwija program lojalnościowy i notuje wzrost w B2C

W segmencie B2C Zalando odnotowało 7,6-procentowy wzrost przychodów oraz poprawę rentowności o 0,7 punktu procentowego – do poziomu 1,9%. Liczba aktywnych klientów wzrosła rdr. o 2,9 miliona, osiągając rekordowe 52,4 miliona. Firma kontynuowała wdrażanie odświeżonego programu lojalnościowego Zalando Plus, dostępnego już na 13 rynkach, z ponad 15% klientów zapisanych do programu. Głównym celem jest objęcie nim większości użytkowników, zwiększenie częstotliwości zakupów i udziału Zalando w ich wydatkach.

B2B z dwucyfrowym wzrostem i stabilną marżą

W segmencie B2B, w którym Zalando udostępnia swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi w ramach systemu operacyjnego ZEOS – wspierając marki i detalistów w sprzedaży zarówno na własnej platformie, jak i poza nią – przychody wzrosły o 11,6%, osiągając 240 milionów euro. Skorygowany EBIT wyniósł 5,8 miliona euro, przy stabilnej marży na poziomie 2,4%.

Polecamy