Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Wyniki InPostu za 2022 rok – najważniejsze dane

2023.01.11

InPost może pochwalić się sukcesem, jeżeli chodzi o wyniki – w 2022 roku Grupa dostarczyła 744,9 mln przesyłek, co oznacza 44-procentowy wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem. Poniżej przedstawiamy dodatkowe dane.

Wolumen przesyłek i punkty

W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 508,4 mln paczek, czyli o 20% więcej niż w 2021. Z Kolei na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 236,5 mln sztuk – o 153% więcej rdr. Na koniec 2022 roku Grupa InPost miała 26 099 punktów nadań i odbioru (PUDO), w tym 3 660 w Polsce oraz 22 439 na pozostałych rynkach.

Paczkomaty

Pod koniec 2022 roku InPost posiadał 27 939 Paczkomatów, w tym 19 306 w Polsce (wzrost o 17% rdr.), i 8 633 na rynkach międzynarodowych (wzrost o 120% rdr.). Liczba skrytek na koniec ubiegłego roku wyniosła 2,9 mln sztuk w Polsce (wzrost o 21% rdr.) i 651 tys. na rynkach zagranicznych (wzrost o 196% rdr.).

Źródło zdjęcia: https://www.linkedin.com/company/inpost/

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...