Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wojewódzki i Palikot skazani za reklamowanie alkoholu

2023.05.29

Trzech polskich celebrytów – Janusz Palikot, Kuba Wojewódzki i Tomasz Czechowski – zostało skazanych za reklamowanie alkoholu w Internecie. Były poseł musi zapłacić 80 tys. zł grzywny, gwiazda TVN – 70 tys. zł. Ich wspólnik również otrzymał karę w wysokości 70 tys. zł. Okazuje się, że złamali ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Reklamy alkoholu w mediach społecznościowych

Zarzuty postawiła Wojewódzkiemu, Palikotowi i Czechowskiemu Prokuratura Rejonowa w Warszawie. Oprócz wcześniej wspomnianych kar grzywny, Palikot będzie musiał pokryć ok. 9 tys. kosztów sądowych, a Wojewódzki i Czechowski – po 8 tys. zł. Według ustaleń śledczych Janusz Palikot od 2 października 2020 roku do 7 stycznia 2023 roku na swoim profilu na Instagramie zamieścił 264 materiały (181 nagrania wideo i 83 zdjęcia), w których reklamował napoje alkoholowe. Na profilu Kuby Wojewódzkiego od 21 kwietnia 2021 roku do 7 stycznia 2023 roku zamieszczono 12 materiałów, w których reklamowano alkohol. Natomiast na profilu należącym do Tomasza Czechowskiego od 24 listopada 2020 roku do 7 stycznia 2023 roku udostępnionych zostało 68 materiałów, w których reklamowano napoje alkoholowe.

Palikot nie zgadza się z wyrokiem

W prawie każdym z wspomnianych materiałów celebryci opisywali zalety reklamowanych alkoholi i informowali, gdzie można je kupić oraz ile kosztują. O tym, że Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki usłyszeli jakiekolwiek zarzuty, mogliśmy dowiedzieć się już w kwietniu – od aktywisty Jana Śpiewaka. Palikot odniósł się do całej sprawy, twierdząc, że nigdy nie namawiał ani nie będzie namawiać do picia alkoholu. Uważa także wyrok za nieprawomocny i zamierza się od niego odwołać. Pozwał również Śpiewaka – domaga się 100 tys. zł na rzecz organizacji pożytku publicznego za zniesławienie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...