Dzisiaj mamy: Wtorek, 14 Październik 2025

Wittchen wraca do korzeni – fokus na galanterię i wyroby skórzane

2025.10.13

Wittchen zamierza skoncentrować się na sprzedaży produktów o wyższej marży, ograniczając ofertę walizek, które nie generują już tak wysokich zysków. Spółka planuje zmianę polityki cenowej i rabatowej, zapowiada redukcję poziomu zapasów oraz przygotowuje się do realizacji nowej inwestycji – budowy hali magazynowej.

Wittchen ogranicza segment walizek

Walizki pozostają kluczowym produktem w ofercie Wittchen, jednak ich znaczenie stopniowo maleje – w pierwszej połowie 2025 roku udział tej kategorii w przychodach spółki spadł do 51% z 55% rok wcześniej. Ze względu na silną konkurencję na marketplace’ach oraz rosnącą ekspansję produktów z Azji marże w tym segmencie są niższe. Firma planuje więc stopniowo ograniczać udział walizek w sprzedaży na rzecz bardziej rentownego asortymentu o wyższej marży.

Cel: wzmocnienie rentowności

Spółka planuje skoncentrować się na swoim kluczowym obszarze działalności – produktach odzwierciedlających DNA marki Wittchen, takich jak wyroby i galanteria skórzana, torby oraz odzież ze skóry. To segmenty, w których konkurencja z Azji ma mniejsze znaczenie. Firma zamierza stopniowo ograniczać ofertę walizek, skupiając się jednocześnie na optymalizacji polityki cenowej. W efekcie oczekuje wzrostu marży i utrzymania pozytywnego trendu rentowności.

Polecamy