Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Totalizator Sportowy – gigant e-commerce

Poniedziałek, 12 Lipiec 2021

Wiedzieliście, jaka spółka osiąga największe przychody na rynku e-commerce? Co zaskakujące, nie jest to ani Amazon, ani Allegro, ale Totalizator Sportowy. Tak wynika z zestawienia Najwięksi money.pl 2021. Wszystko dlatego, że firma poradziła sobie dobrze podczas pandemii – uruchomiła elektroniczną sprzedaż losów na loterie oraz kasyno internetowe.

Warto sprawdzać rankingi

Najwięksi money.pl to ranking obejmujący 600 największych firm w Polsce. Totalizator Sportowy plasuje się w nim na 15. miejscu – z przychodami rzędu 15,4 mld zł za 2020 rok. Ponad połowa tej kwoty (9 mld zł) pochodzi z działalności e-commerce. Dla porównania, w przypadku Amazona to 3,6 mld zł.

Tajemnica sukcesu

Totalizator Sportowy pojawił się na rynku e-commerce w 2018 roku. Uruchomił wtedy aplikację mobilną i umożliwił internetową grę w Lotto, Lotto Plus, Mini Lotto oraz Eurojackpot. Użytkownicy zyskali również dostęp do jedynego legalnego kasyna internetowego w Polsce. Wywołało to wiele zmian, na które czekano już od bardzo dawna. Zaledwie po 12 miesiącach aż 40% przychodów spółki pochodziło tylko z tego segmentu (ponad 3,8 mld zł). Totalizator Sportowy przekazał w tym czasie – z tytułu podatku od gier – 1 mld zł do budżetu państwa, co można nazwać rekordem.

Szybki rozwój

Gracze Total Casino w ciągu roku wykonali 1,3 mld spinów, a na serwisie lotto.pl zawarto ponad 45 milinów zakładów. Na obu platformach zarejestrowanych zostało ok. 320 tysięcy kont. Oferta Totalizatora Sportowego od 2018 roku znacznie się rozwinęła – pojawiły się m.in. szybkie loterie pieniężne online pod marką Gierki, które obecnie generują największą sprzedaż dzienną.

Nie tylko rozrywka

Wspomnieć trzeba, że Totalizator Sportowy posiada monopol na legalny hazard w Polsce – oprócz zakładów bukmacherskich. Przyczynia się też znacznie do zasilania budżetu państwa. W 2020 roku wpływy z tytułu dopłat i podatku od gier wynosiły 2,28 mld zł.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...