Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Totalizator Sportowy – gigant e-commerce

2021.07.12

Wiedzieliście, jaka spółka osiąga największe przychody na rynku e-commerce? Co zaskakujące, nie jest to ani Amazon, ani Allegro, ale Totalizator Sportowy. Tak wynika z zestawienia Najwięksi money.pl 2021. Wszystko dlatego, że firma poradziła sobie dobrze podczas pandemii – uruchomiła elektroniczną sprzedaż losów na loterie oraz kasyno internetowe.

Warto sprawdzać rankingi

Najwięksi money.pl to ranking obejmujący 600 największych firm w Polsce. Totalizator Sportowy plasuje się w nim na 15. miejscu – z przychodami rzędu 15,4 mld zł za 2020 rok. Ponad połowa tej kwoty (9 mld zł) pochodzi z działalności e-commerce. Dla porównania, w przypadku Amazona to 3,6 mld zł.

Tajemnica sukcesu

Totalizator Sportowy pojawił się na rynku e-commerce w 2018 roku. Uruchomił wtedy aplikację mobilną i umożliwił internetową grę w Lotto, Lotto Plus, Mini Lotto oraz Eurojackpot. Użytkownicy zyskali również dostęp do jedynego legalnego kasyna internetowego w Polsce. Wywołało to wiele zmian, na które czekano już od bardzo dawna. Zaledwie po 12 miesiącach aż 40% przychodów spółki pochodziło tylko z tego segmentu (ponad 3,8 mld zł). Totalizator Sportowy przekazał w tym czasie – z tytułu podatku od gier – 1 mld zł do budżetu państwa, co można nazwać rekordem.

Szybki rozwój

Gracze Total Casino w ciągu roku wykonali 1,3 mld spinów, a na serwisie lotto.pl zawarto ponad 45 milinów zakładów. Na obu platformach zarejestrowanych zostało ok. 320 tysięcy kont. Oferta Totalizatora Sportowego od 2018 roku znacznie się rozwinęła – pojawiły się m.in. szybkie loterie pieniężne online pod marką Gierki, które obecnie generują największą sprzedaż dzienną.

Nie tylko rozrywka

Wspomnieć trzeba, że Totalizator Sportowy posiada monopol na legalny hazard w Polsce – oprócz zakładów bukmacherskich. Przyczynia się też znacznie do zasilania budżetu państwa. W 2020 roku wpływy z tytułu dopłat i podatku od gier wynosiły 2,28 mld zł.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...