Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Totalizator Sportowy – gigant e-commerce

2021.07.12

Wiedzieliście, jaka spółka osiąga największe przychody na rynku e-commerce? Co zaskakujące, nie jest to ani Amazon, ani Allegro, ale Totalizator Sportowy. Tak wynika z zestawienia Najwięksi money.pl 2021. Wszystko dlatego, że firma poradziła sobie dobrze podczas pandemii – uruchomiła elektroniczną sprzedaż losów na loterie oraz kasyno internetowe.

Warto sprawdzać rankingi

Najwięksi money.pl to ranking obejmujący 600 największych firm w Polsce. Totalizator Sportowy plasuje się w nim na 15. miejscu – z przychodami rzędu 15,4 mld zł za 2020 rok. Ponad połowa tej kwoty (9 mld zł) pochodzi z działalności e-commerce. Dla porównania, w przypadku Amazona to 3,6 mld zł.

Tajemnica sukcesu

Totalizator Sportowy pojawił się na rynku e-commerce w 2018 roku. Uruchomił wtedy aplikację mobilną i umożliwił internetową grę w Lotto, Lotto Plus, Mini Lotto oraz Eurojackpot. Użytkownicy zyskali również dostęp do jedynego legalnego kasyna internetowego w Polsce. Wywołało to wiele zmian, na które czekano już od bardzo dawna. Zaledwie po 12 miesiącach aż 40% przychodów spółki pochodziło tylko z tego segmentu (ponad 3,8 mld zł). Totalizator Sportowy przekazał w tym czasie – z tytułu podatku od gier – 1 mld zł do budżetu państwa, co można nazwać rekordem.

Szybki rozwój

Gracze Total Casino w ciągu roku wykonali 1,3 mld spinów, a na serwisie lotto.pl zawarto ponad 45 milinów zakładów. Na obu platformach zarejestrowanych zostało ok. 320 tysięcy kont. Oferta Totalizatora Sportowego od 2018 roku znacznie się rozwinęła – pojawiły się m.in. szybkie loterie pieniężne online pod marką Gierki, które obecnie generują największą sprzedaż dzienną.

Nie tylko rozrywka

Wspomnieć trzeba, że Totalizator Sportowy posiada monopol na legalny hazard w Polsce – oprócz zakładów bukmacherskich. Przyczynia się też znacznie do zasilania budżetu państwa. W 2020 roku wpływy z tytułu dopłat i podatku od gier wynosiły 2,28 mld zł.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...