Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Sytuacja rynku wtórnego w Polsce. Badanie Mindshare i OLX

2023.08.11

Z najnowszego badania agencji Mindshare, które zostało przeprowadzone we współpracy z platformą OLX, wynika, że klienci chcą kupować produkty z drugiej ręki. Serwis OLX zebrał ponad 13,7 mln realnych użytkowników, z czego ponad połowa stara się wybierać artykuły używane.

Dlaczego Polacy kupują z drugiej ręki?

Re-commerce staje się coraz bardziej popularne z roku na rok. Szacuje się, że do 2025 roku wartość europejskiego rynku wyniesie 120 miliardów euro (w roku 2021 było to 75 mld euro). Polacy także coraz chętniej stawiają na produkty z drugiej ręki – już 61% z nich deklaruje, że kupuje takie towary, a ponad połowa (53%) robi to częściej niż rok temu. Wśród najczęściej wymienianych czynników, które wpływają na decyzję o zakupach z rynku wtórnego, znalazły się: możliwość nabycia unikalnych produktów, również takich, których już się nie produkuje (16%), aspekty ekologiczne i troska o środowisko naturalne (13%) oraz szeroki wachlarz dostępnych produktów (10%).

Co najczęściej nabywamy z rynku wtórnego?

Konsumenci najczęściej rozważają zakup towarów z następujących kategorii: motoryzacja (17% badanych), akcesoria do domu i ogrodu (%), odzież (13%), elektronika (12%) czy sprzęt sportowy (7%). Zanim zakup zostanie sfinalizowany, 14% użytkowników porównuje ceny na tle innych ofert podobnych produktów (11% szuka także możliwości negocjacji kwoty), a 12% przegląda opinie i komentarze innych osób. Kwestią, na którą kupujący najczęściej zwracają uwagę w kontekście zamówienia, jest zgodność produktu z opisem i zdjęciem (27%).

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...