Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

Sposoby Polaków na oszczędzanie. Raport SW Research dla Allegro

2023.08.17

Z raportu SW Research dla Allegro wynika, że porównywanie cen i wybór najtańszej oferty to najczęstszy sposób na oszczędzanie dla 65% badanych. W ramach akcji „Gwarancja najniższej ceny” Allegro porównuje ceny w kilkudziesięciu najpopularniejszych sklepach online i udowadnia, że na platformie można znaleźć je najtaniej.

Jak oszczędzają Polacy?

Oszczędzanie jest bardzo istotne dla Polaków – szczególnie w czasach galopującej inflacji. Z najnowszego badania zrealizowanego dla Allegro możemy się dowiedzieć, że 77% ankietowanych aktualnie bardziej rozważnie planuje budżet, a 61% więcej czasu niż rok temu spędza na poszukiwaniu okazji cenowych. Najczęstszym sposobem na zaoszczędzenie podczas zakupów online jest porównywanie cen i wybór tej najniższej (65%). Na kolejnych miejscach znalazły się: korzystanie z promocji (45%) i szukanie dobrych okazji, a następnie kupowanie większej ilości danego produktu (45%).

Porównywanie cen i promocje

Jeżeli chodzi o porównywanie cen, badani Polacy korzystają również z porównywarek cenowych, a także sprawdzają je w sklepach stacjonarnych. Konsumenci porównują ceny, kiedy produkt jest drogi (50%) bądź podczas sprawdzania, czy promocja, z której chcą skorzystać, to najtańsza możliwa opcja. Aby sprostać oczekiwaniom kupujących, Allegro wprowadziło oznaczenie „Gwarancja najniższej ceny”. Ankietowani chętnie korzystają również z promocji i specjalnych okazji – dla 35% jest to najważniejszy czynnik zakupowy.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...