Dzisiaj mamy: Czwartek, 29 Maj 2025

Solidny start Allegro w 2025 roku. Wyniki satysfakcjonują

2025.05.27

Allegro rozpoczęło rok z mocnymi wynikami – rezultaty za pierwszy kwartał 2025 roku są zgodne z oczekiwaniami, a całoroczne prognozy pozostają niezagrożone, m.in. dzięki postępom w realizacji kluczowych projektów strategicznych. Spółka odnotowała prawie 9-procentowy wzrost GMV w Polsce, wyraźnie przewyższając tempo wzrostu krajowej sprzedaży detalicznej, która zwiększyła się o 2,5%.

21 mln aktywnych kupujących i wzrost GMV o 8%

W pierwszym kwartale wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) w Grupie Allegro – uwzględniająca również działalność zagraniczną – wzrosła o 8% rok do roku. Skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 6,1%, co było efektem rosnącej aktywności zakupowej użytkowników oraz dynamicznego wzrostu GMV na rynkach międzynarodowych. Liczba aktywnych kupujących w całym regionie przekroczyła 21 mln, co oznacza wzrost o 5,4% rdr., a ich średnie wydatki na Allegro wzrosły o 3,7%.

Polski rynek napędza wyniki Allegro

W pierwszym kwartale GMV Allegro w Polsce zwiększyło się o 8,9% rdr. do 14,8 mld zł, czyli 3,6 razy szybciej niż krajowa sprzedaż detaliczna. To dowód na rosnące uznanie klientów dla szerokiej oferty i wygody zakupów na platformie. Przychody w Polsce zwiększyły się o 15% rdr. do 2,4 mld zł, a przychody z reklam wzrosły o 29,4% rdr. Take rate wyniósł 12,58% (+0,4 pkt proc.). Skorygowany zysk EBITDA osiągnął 859,4 mln zł (+4,8% rdr.) przy marży 5,82% GMV – o 0,23 pkt proc. wyższej niż kwartał wcześniej, mimo że nowe zasady współfinansowania obowiązują dopiero od marca.

Nowe rynki Allegro rosną w szybkim tempie

W pierwszym kwartale GMV i przychody nowych platform Allegro w Czechach, na Słowacji i Węgrzech wzrosły o ok. 80% rdr., głównie dzięki ubiegłorocznemu uruchomieniu Allegro.sk i Allegro.hu oraz rosnącej częstotliwości zakupów. Coraz lepsze doświadczenie zakupowe i szeroka oferta przełożyły się na wzrost liczby aktywnych kupujących w tych trzech krajach do 3,7 mln – o 0,3 mln więcej niż kwartał wcześniej. Liczba lokalnych sprzedawców zwiększyła się o 56% rdr., a generowane przez nich GMV wzrosło o 57%.

Polecamy