Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Sektor kosmetyczny w e-commerce rośnie w siłę

Poniedziałek, 3 Styczeń 2022

Rynek e-commerce w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Tylko w 2020 roku Polacy wydali w Internecie 15,3 mld euro. Zyskuje na tym branża kosmetyczna, która cieszy się popularnością wśród klientów online. W najbliższych latach czeka ją spory wzrost w segmencie B2B.

Szybki i dynamiczny wzrost

Według danych udostępnionych przez GUS wartość produkcji sprzedanej przemysłu kosmetyków w Polsce w ubiegłym roku wyniosła 7,5 mld zł. Eurostat natomiast informuje, że eksport kosmetyków z naszego państwa wzrósł dwukrotnie na przestrzeni 10 lat – do 4,1 mld euro. Jest to drugi (zaraz po przetwórstwie spożywczym) pod względem wielkości produkcji i sprzedaży detalicznej segment dóbr szybko zbywalnych.

Większość firm kosmetycznych stawia na e-commerce

Mobile Institute – na zlecenie Santander Bank Polska – przeprowadził badanie „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej”. Możemy się z niego dowiedzieć, że 90% firm kosmetycznych oferuje swoim konsumentom możliwość zakupów online. Dokonują ich za pośrednictwem sklepów internetowych, platform sprzedażowych, marketplace’ów (37%), systemu EDI (20%). Co czwarta firma szacuje, że sprzedaż online przynosi jej 25% zysków. Więcej niż połowa (57%) twierdzi, że przekracza ona 10%.


Zobacz też: E-commerce w branży beauty – 5 sposobów na większą sprzedaż w drogerii internetowej


Zwiększenie obrotów spowodowane lockdownem

Największy wpływ na kształtowanie nowych zachowań konsumenckich miała pandemia. Obroty w e-sklepach miały wzrosnąć o ponad 15% w 2020 roku – i to dla więcej niż połowy firm. Z kolei 57% z nich uważa wdrożenie e-commerce za sukces. Dzięki temu zwiększa się aktywność marketingowa i funkcjonalność platformy, rozwija się wielokanałowość, a oferta zostaje poszerzona i uporządkowana. Klienci szczególnie cenią sobie jakość zdjęć produktów, odpowiedni opis, szybką dostawę i promocje.

Klient indywidualny dominuje

Wskazuje się, że najważniejszym odbiorcą dla branży kosmetycznej jest odbiorca indywidualny. Aż 78% badanych wskazuje segment B2C (business-to-customer) jako dominujący. Jedynie 14% stanowili klienci biznesowi. Warto wspomnieć, że cały czas zmienia się podejście do sposobu sprzedaży. Co piąta firma zrezygnowała z klasycznych kanałów. 63% firm kosmetycznych zdobyło nowych odbiorców, a 59% odnotowało zwiększenie ich liczby.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...