Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Sektor kosmetyczny w e-commerce rośnie w siłę

2022.01.03

Rynek e-commerce w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Tylko w 2020 roku Polacy wydali w Internecie 15,3 mld euro. Zyskuje na tym branża kosmetyczna, która cieszy się popularnością wśród klientów online. W najbliższych latach czeka ją spory wzrost w segmencie B2B.

Szybki i dynamiczny wzrost

Według danych udostępnionych przez GUS wartość produkcji sprzedanej przemysłu kosmetyków w Polsce w ubiegłym roku wyniosła 7,5 mld zł. Eurostat natomiast informuje, że eksport kosmetyków z naszego państwa wzrósł dwukrotnie na przestrzeni 10 lat – do 4,1 mld euro. Jest to drugi (zaraz po przetwórstwie spożywczym) pod względem wielkości produkcji i sprzedaży detalicznej segment dóbr szybko zbywalnych.

Większość firm kosmetycznych stawia na e-commerce

Mobile Institute – na zlecenie Santander Bank Polska – przeprowadził badanie „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej”. Możemy się z niego dowiedzieć, że 90% firm kosmetycznych oferuje swoim konsumentom możliwość zakupów online. Dokonują ich za pośrednictwem sklepów internetowych, platform sprzedażowych, marketplace’ów (37%), systemu EDI (20%). Co czwarta firma szacuje, że sprzedaż online przynosi jej 25% zysków. Więcej niż połowa (57%) twierdzi, że przekracza ona 10%.


Zobacz też: E-commerce w branży beauty – 5 sposobów na większą sprzedaż w drogerii internetowej


Zwiększenie obrotów spowodowane lockdownem

Największy wpływ na kształtowanie nowych zachowań konsumenckich miała pandemia. Obroty w e-sklepach miały wzrosnąć o ponad 15% w 2020 roku – i to dla więcej niż połowy firm. Z kolei 57% z nich uważa wdrożenie e-commerce za sukces. Dzięki temu zwiększa się aktywność marketingowa i funkcjonalność platformy, rozwija się wielokanałowość, a oferta zostaje poszerzona i uporządkowana. Klienci szczególnie cenią sobie jakość zdjęć produktów, odpowiedni opis, szybką dostawę i promocje.

Klient indywidualny dominuje

Wskazuje się, że najważniejszym odbiorcą dla branży kosmetycznej jest odbiorca indywidualny. Aż 78% badanych wskazuje segment B2C (business-to-customer) jako dominujący. Jedynie 14% stanowili klienci biznesowi. Warto wspomnieć, że cały czas zmienia się podejście do sposobu sprzedaży. Co piąta firma zrezygnowała z klasycznych kanałów. 63% firm kosmetycznych zdobyło nowych odbiorców, a 59% odnotowało zwiększenie ich liczby.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...