Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Rozwój biznesu na TikToku

2021.10.04

TikTok to jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych, która służy do tworzenia krótkich video. Większość jej użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym 10-19 i 20-29, ale z aplikacji korzysta także coraz więcej starszych osób. Pytanie brzmi, czy to dobre miejsce na rozwój biznesu?

Dlaczego właśnie TikTok?

Na TikToku można udostępniać 15-sekundowe, 1-minutowe lub 3-minutowe filmiki, które przyciągają większą uwagę niż długie materiały. Oprócz tego, w lipcu 2021 roku aplikacja odnotowała 732 miliony aktywnych użytkowników. Widać więc, że potencjał jest ogromny – to platforma niesamowicie zróżnicowana, można na niej znaleźć właściwie wszystko. Z tego potencjału chętnie korzystają światowe marki. TikTok oferuje całkiem inne możliwości niż pozostałe platformy, dlatego warto starać się go eksplorować i wykazać się kreatywnością.

Jak rozkręcić konto firmowe?

Gdy stworzysz swoje konto w aplikacji, pamiętaj, żeby nadać swojemu profilowi charakter biznesowy. To bardzo proste. Wybierz opcję „Zarządzaj kontem”, później „Przełącz na konto Pro”, a na końcu wskaż, czy jesteś twórcą, czy biznesem. Zastanów się także nad nazwą profilu oraz nazwą użytkownika, ponieważ po zarejestrowaniu TikTok nada Ci je automatycznie (w oparciu o adres e-mail). Stwórz odpowiedni opis, podepnij swoją stronę internetową i voila! Możesz tworzyć video.


Przeczytaj również: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Główne zalety TikToka

Platforma pomoże Ci zebrać zaangażowaną społeczność i stworzyć dynamiczną, bezpośrednią relację z potencjalnymi klientami. Jeżeli Twoje materiały będą unikatowe i wykonane z pomysłem, na pewno zostaną w pamięci odbiorców. Swoje produkty możesz zaprezentować na różne sposoby, aby zachęcić do ich wypróbowania. Pokaż, do czego są potrzebne, jakie przyniosą korzyści. Używaj filtrów, podkładów muzycznych, naklejek i innych efektów. Poświęć czas na śledzenie działań innych, podobnych marek.

Jak się zareklamować?

Koniecznie pomyśl o odpowiednich hasztagach i formatach reklamy. W przeciwieństwie do Instagrama, liczba znaczników na TikToku jest ograniczona. Pod swoim filmem umieścisz ich maksymalnie osiem. Warto więc skupić się na tym, by były jak najbardziej precyzyjne i aktualne, zgodne z najnowszymi trendami. Być może w przyszłości stworzysz swój własny hasztag! Jeżeli natomiast chodzi o reklamę, przyjrzyj się takim metodom, jak Brand takeover (3-sekundowa reklama statyczna albo 3- i 5-sekundowa reklama filmowa) czy Top view (jednominutowa reklama z dźwiękiem).


Może Cię zainteresować: TikTok pomaga w edukowaniu o bezpieczeństwie w sieci


Przyglądaj się danym

TikTok da Ci również wgląd w statystki. Chcesz, by Twój biznes coraz lepiej prosperował? Poświęć czas na analizę danych, takich jak liczba wyświetleń i obserwujących, najpopularniejsze posty, podstawowe informacje o odbiorcach. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co dobrze się przyjmuje, a co należy zmienić.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...