Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Rozwój biznesu na TikToku

2021.10.04

TikTok to jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych, która służy do tworzenia krótkich video. Większość jej użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym 10-19 i 20-29, ale z aplikacji korzysta także coraz więcej starszych osób. Pytanie brzmi, czy to dobre miejsce na rozwój biznesu?

Dlaczego właśnie TikTok?

Na TikToku można udostępniać 15-sekundowe, 1-minutowe lub 3-minutowe filmiki, które przyciągają większą uwagę niż długie materiały. Oprócz tego, w lipcu 2021 roku aplikacja odnotowała 732 miliony aktywnych użytkowników. Widać więc, że potencjał jest ogromny – to platforma niesamowicie zróżnicowana, można na niej znaleźć właściwie wszystko. Z tego potencjału chętnie korzystają światowe marki. TikTok oferuje całkiem inne możliwości niż pozostałe platformy, dlatego warto starać się go eksplorować i wykazać się kreatywnością.

Jak rozkręcić konto firmowe?

Gdy stworzysz swoje konto w aplikacji, pamiętaj, żeby nadać swojemu profilowi charakter biznesowy. To bardzo proste. Wybierz opcję „Zarządzaj kontem”, później „Przełącz na konto Pro”, a na końcu wskaż, czy jesteś twórcą, czy biznesem. Zastanów się także nad nazwą profilu oraz nazwą użytkownika, ponieważ po zarejestrowaniu TikTok nada Ci je automatycznie (w oparciu o adres e-mail). Stwórz odpowiedni opis, podepnij swoją stronę internetową i voila! Możesz tworzyć video.


Przeczytaj również: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Główne zalety TikToka

Platforma pomoże Ci zebrać zaangażowaną społeczność i stworzyć dynamiczną, bezpośrednią relację z potencjalnymi klientami. Jeżeli Twoje materiały będą unikatowe i wykonane z pomysłem, na pewno zostaną w pamięci odbiorców. Swoje produkty możesz zaprezentować na różne sposoby, aby zachęcić do ich wypróbowania. Pokaż, do czego są potrzebne, jakie przyniosą korzyści. Używaj filtrów, podkładów muzycznych, naklejek i innych efektów. Poświęć czas na śledzenie działań innych, podobnych marek.

Jak się zareklamować?

Koniecznie pomyśl o odpowiednich hasztagach i formatach reklamy. W przeciwieństwie do Instagrama, liczba znaczników na TikToku jest ograniczona. Pod swoim filmem umieścisz ich maksymalnie osiem. Warto więc skupić się na tym, by były jak najbardziej precyzyjne i aktualne, zgodne z najnowszymi trendami. Być może w przyszłości stworzysz swój własny hasztag! Jeżeli natomiast chodzi o reklamę, przyjrzyj się takim metodom, jak Brand takeover (3-sekundowa reklama statyczna albo 3- i 5-sekundowa reklama filmowa) czy Top view (jednominutowa reklama z dźwiękiem).


Może Cię zainteresować: TikTok pomaga w edukowaniu o bezpieczeństwie w sieci


Przyglądaj się danym

TikTok da Ci również wgląd w statystki. Chcesz, by Twój biznes coraz lepiej prosperował? Poświęć czas na analizę danych, takich jak liczba wyświetleń i obserwujących, najpopularniejsze posty, podstawowe informacje o odbiorcach. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co dobrze się przyjmuje, a co należy zmienić.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...