Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Rozwój biznesu na TikToku

Poniedziałek, 4 Październik 2021

TikTok to jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych, która służy do tworzenia krótkich video. Większość jej użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym 10-19 i 20-29, ale z aplikacji korzysta także coraz więcej starszych osób. Pytanie brzmi, czy to dobre miejsce na rozwój biznesu?

Dlaczego właśnie TikTok?

Na TikToku można udostępniać 15-sekundowe, 1-minutowe lub 3-minutowe filmiki, które przyciągają większą uwagę niż długie materiały. Oprócz tego, w lipcu 2021 roku aplikacja odnotowała 732 miliony aktywnych użytkowników. Widać więc, że potencjał jest ogromny – to platforma niesamowicie zróżnicowana, można na niej znaleźć właściwie wszystko. Z tego potencjału chętnie korzystają światowe marki. TikTok oferuje całkiem inne możliwości niż pozostałe platformy, dlatego warto starać się go eksplorować i wykazać się kreatywnością.

Jak rozkręcić konto firmowe?

Gdy stworzysz swoje konto w aplikacji, pamiętaj, żeby nadać swojemu profilowi charakter biznesowy. To bardzo proste. Wybierz opcję „Zarządzaj kontem”, później „Przełącz na konto Pro”, a na końcu wskaż, czy jesteś twórcą, czy biznesem. Zastanów się także nad nazwą profilu oraz nazwą użytkownika, ponieważ po zarejestrowaniu TikTok nada Ci je automatycznie (w oparciu o adres e-mail). Stwórz odpowiedni opis, podepnij swoją stronę internetową i voila! Możesz tworzyć video.


Przeczytaj również: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Główne zalety TikToka

Platforma pomoże Ci zebrać zaangażowaną społeczność i stworzyć dynamiczną, bezpośrednią relację z potencjalnymi klientami. Jeżeli Twoje materiały będą unikatowe i wykonane z pomysłem, na pewno zostaną w pamięci odbiorców. Swoje produkty możesz zaprezentować na różne sposoby, aby zachęcić do ich wypróbowania. Pokaż, do czego są potrzebne, jakie przyniosą korzyści. Używaj filtrów, podkładów muzycznych, naklejek i innych efektów. Poświęć czas na śledzenie działań innych, podobnych marek.

Jak się zareklamować?

Koniecznie pomyśl o odpowiednich hasztagach i formatach reklamy. W przeciwieństwie do Instagrama, liczba znaczników na TikToku jest ograniczona. Pod swoim filmem umieścisz ich maksymalnie osiem. Warto więc skupić się na tym, by były jak najbardziej precyzyjne i aktualne, zgodne z najnowszymi trendami. Być może w przyszłości stworzysz swój własny hasztag! Jeżeli natomiast chodzi o reklamę, przyjrzyj się takim metodom, jak Brand takeover (3-sekundowa reklama statyczna albo 3- i 5-sekundowa reklama filmowa) czy Top view (jednominutowa reklama z dźwiękiem).


Może Cię zainteresować: TikTok pomaga w edukowaniu o bezpieczeństwie w sieci


Przyglądaj się danym

TikTok da Ci również wgląd w statystki. Chcesz, by Twój biznes coraz lepiej prosperował? Poświęć czas na analizę danych, takich jak liczba wyświetleń i obserwujących, najpopularniejsze posty, podstawowe informacje o odbiorcach. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co dobrze się przyjmuje, a co należy zmienić.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...