Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Rozwój biznesu na TikToku

2021.10.04

TikTok to jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych, która służy do tworzenia krótkich video. Większość jej użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym 10-19 i 20-29, ale z aplikacji korzysta także coraz więcej starszych osób. Pytanie brzmi, czy to dobre miejsce na rozwój biznesu?

Dlaczego właśnie TikTok?

Na TikToku można udostępniać 15-sekundowe, 1-minutowe lub 3-minutowe filmiki, które przyciągają większą uwagę niż długie materiały. Oprócz tego, w lipcu 2021 roku aplikacja odnotowała 732 miliony aktywnych użytkowników. Widać więc, że potencjał jest ogromny – to platforma niesamowicie zróżnicowana, można na niej znaleźć właściwie wszystko. Z tego potencjału chętnie korzystają światowe marki. TikTok oferuje całkiem inne możliwości niż pozostałe platformy, dlatego warto starać się go eksplorować i wykazać się kreatywnością.

Jak rozkręcić konto firmowe?

Gdy stworzysz swoje konto w aplikacji, pamiętaj, żeby nadać swojemu profilowi charakter biznesowy. To bardzo proste. Wybierz opcję „Zarządzaj kontem”, później „Przełącz na konto Pro”, a na końcu wskaż, czy jesteś twórcą, czy biznesem. Zastanów się także nad nazwą profilu oraz nazwą użytkownika, ponieważ po zarejestrowaniu TikTok nada Ci je automatycznie (w oparciu o adres e-mail). Stwórz odpowiedni opis, podepnij swoją stronę internetową i voila! Możesz tworzyć video.


Przeczytaj również: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Główne zalety TikToka

Platforma pomoże Ci zebrać zaangażowaną społeczność i stworzyć dynamiczną, bezpośrednią relację z potencjalnymi klientami. Jeżeli Twoje materiały będą unikatowe i wykonane z pomysłem, na pewno zostaną w pamięci odbiorców. Swoje produkty możesz zaprezentować na różne sposoby, aby zachęcić do ich wypróbowania. Pokaż, do czego są potrzebne, jakie przyniosą korzyści. Używaj filtrów, podkładów muzycznych, naklejek i innych efektów. Poświęć czas na śledzenie działań innych, podobnych marek.

Jak się zareklamować?

Koniecznie pomyśl o odpowiednich hasztagach i formatach reklamy. W przeciwieństwie do Instagrama, liczba znaczników na TikToku jest ograniczona. Pod swoim filmem umieścisz ich maksymalnie osiem. Warto więc skupić się na tym, by były jak najbardziej precyzyjne i aktualne, zgodne z najnowszymi trendami. Być może w przyszłości stworzysz swój własny hasztag! Jeżeli natomiast chodzi o reklamę, przyjrzyj się takim metodom, jak Brand takeover (3-sekundowa reklama statyczna albo 3- i 5-sekundowa reklama filmowa) czy Top view (jednominutowa reklama z dźwiękiem).


Może Cię zainteresować: TikTok pomaga w edukowaniu o bezpieczeństwie w sieci


Przyglądaj się danym

TikTok da Ci również wgląd w statystki. Chcesz, by Twój biznes coraz lepiej prosperował? Poświęć czas na analizę danych, takich jak liczba wyświetleń i obserwujących, najpopularniejsze posty, podstawowe informacje o odbiorcach. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co dobrze się przyjmuje, a co należy zmienić.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...