Rozwój biznesu na TikToku
TikTok to jedna z najbardziej popularnych platform społecznościowych, która służy do tworzenia krótkich video. Większość jej użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym 10-19 i 20-29, ale z aplikacji korzysta także coraz więcej starszych osób. Pytanie brzmi, czy to dobre miejsce na rozwój biznesu?
Dlaczego właśnie TikTok?
Na TikToku można udostępniać 15-sekundowe, 1-minutowe lub 3-minutowe filmiki, które przyciągają większą uwagę niż długie materiały. Oprócz tego, w lipcu 2021 roku aplikacja odnotowała 732 miliony aktywnych użytkowników. Widać więc, że potencjał jest ogromny – to platforma niesamowicie zróżnicowana, można na niej znaleźć właściwie wszystko. Z tego potencjału chętnie korzystają światowe marki. TikTok oferuje całkiem inne możliwości niż pozostałe platformy, dlatego warto starać się go eksplorować i wykazać się kreatywnością.
Jak rozkręcić konto firmowe?
Gdy stworzysz swoje konto w aplikacji, pamiętaj, żeby nadać swojemu profilowi charakter biznesowy. To bardzo proste. Wybierz opcję „Zarządzaj kontem”, później „Przełącz na konto Pro”, a na końcu wskaż, czy jesteś twórcą, czy biznesem. Zastanów się także nad nazwą profilu oraz nazwą użytkownika, ponieważ po zarejestrowaniu TikTok nada Ci je automatycznie (w oparciu o adres e-mail). Stwórz odpowiedni opis, podepnij swoją stronę internetową i voila! Możesz tworzyć video.
Przeczytaj również: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?
Główne zalety TikToka
Platforma pomoże Ci zebrać zaangażowaną społeczność i stworzyć dynamiczną, bezpośrednią relację z potencjalnymi klientami. Jeżeli Twoje materiały będą unikatowe i wykonane z pomysłem, na pewno zostaną w pamięci odbiorców. Swoje produkty możesz zaprezentować na różne sposoby, aby zachęcić do ich wypróbowania. Pokaż, do czego są potrzebne, jakie przyniosą korzyści. Używaj filtrów, podkładów muzycznych, naklejek i innych efektów. Poświęć czas na śledzenie działań innych, podobnych marek.
Jak się zareklamować?
Koniecznie pomyśl o odpowiednich hasztagach i formatach reklamy. W przeciwieństwie do Instagrama, liczba znaczników na TikToku jest ograniczona. Pod swoim filmem umieścisz ich maksymalnie osiem. Warto więc skupić się na tym, by były jak najbardziej precyzyjne i aktualne, zgodne z najnowszymi trendami. Być może w przyszłości stworzysz swój własny hasztag! Jeżeli natomiast chodzi o reklamę, przyjrzyj się takim metodom, jak Brand takeover (3-sekundowa reklama statyczna albo 3- i 5-sekundowa reklama filmowa) czy Top view (jednominutowa reklama z dźwiękiem).
Może Cię zainteresować: TikTok pomaga w edukowaniu o bezpieczeństwie w sieci
Przyglądaj się danym
TikTok da Ci również wgląd w statystki. Chcesz, by Twój biznes coraz lepiej prosperował? Poświęć czas na analizę danych, takich jak liczba wyświetleń i obserwujących, najpopularniejsze posty, podstawowe informacje o odbiorcach. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co dobrze się przyjmuje, a co należy zmienić.