Rozdano Effie Awards 2022 - poznajcie laureatów!
8 listopada ogłoszono zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland, jednego z największych konkursów marketingowych. Uroczysta gala odbyła się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Nagrody zostały przyznane przez Jury Effie Poland 2022 pod przewodnictwem Cezarego Stypułkowskiego, prezesa mBanku. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Grand Prix
Przyznano 37 brązowych, 19 srebrnych oraz 10 złotych statuetek, a także Grand Prix Effie 2022, czyli najważniejsze wyróżnienie. Otrzymali je: YES Biżuteria, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Stratosfera, Massive Music, Mediahub za kampanię „Jestem kobietą”, która odbiła się szerokim echem i wyróżniła się inkluzywnością. Z kolei agencją reklamową roku została DDB Warszawa, mediową – Starcom, a firmą roku – Grupa Maspex. Razem przyznano 94 nominacje.
Złote statuetki otrzymali autorzy kampanii oraz rozwiązań biznesowych:
- w kategorii Marketing & Business Solutions – BLIK Zbliżeniowy (BLIK-C) – BLIK, Spark Foundry, Change Serviceplan, Mastercard
- w kategorii Finance – Dorośliście? Dorośliśmy! – ING Bank Śląski, Brain, Mediahub, GONG, MOSQI.TO
- w kategoriach: Consumer Goods oraz PR&Employer Branding – Jestem kobietą – YES Biżuteria, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Stratosfera, Massive Music, Mediahub
- w kategorii Services – Mata przejmuje Maka – McDonald's, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication
- w kategorii Long Term – Na zdrowie kategorii. Kujawski – Bunge, ThinkECO, Starcom, PZL
- w kategorii Food – Nowoczesny makaron, a jak od babci. Lubella – Grupa Maspex, Starcom, Brainbox, Feeders Agency
- w kategorii Medicines & Supplements – Przełamujemy tabu. Dulco – Sanofi CHC, IPG Health Spark Warsaw, PHD Media Direction
- w kategorii Young Audience – Sport is an attitude. Sprandi – CCC
- w kategorii PR&Employer Branding – Walka o Koszyki: rekrutacja przez gaming – Erbud, Globalworth, Gameset
Pełna lista nagrodzonych poniżej:
źródło tabel: https://awards.effie.pl/nagrodzeni-2022/