Rekordowy rok dla Allegro – wzrost GMV, zysków i liczby użytkowników
Allegro spełniło wszystkie oczekiwania dotyczące wyników za czwarty kwartał, osiągając wyższą od zakładanej zyskowność na każdym poziomie. Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) w Grupie Allegro, uwzględniająca działalność międzynarodową, wzrosła w ubiegłym roku o 9,6% rdr. Skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 17,9%, co było efektem silnego wzrostu zysków w Polsce oraz rosnącej wartości GMV na zagranicznych platformach.
Mocny czwarty kwartał Allegro
W czwartym kwartale skonsolidowana GMV Grupy Allegro wzrosła o 8,6% rdr., a skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 5,2%. Liczba aktywnych kupujących w regionie osiągnęła 21 mln, z czego niemal 6 mln to użytkownicy zagranicznych platform. W Polsce GMV wzrosła o 10,9% rdr., osiągając 17,38 mld zł – ponad trzykrotnie szybciej niż krajowa sprzedaż detaliczna. Przychody w Polsce zwiększyły się o 16% r/r do 2,78 mld zł, a wpływy z reklam wzrosły o 31,3% rdr. Skorygowany zysk EBITDA z działalności krajowej wyniósł 975 mln zł (+7,7% rdr.), co dało marżę na poziomie 5,61% GMV.
Wyniki za cały rok
W 2024 roku GMV Allegro wzrosła o 10,8% do 60,71 mld zł, a przychody o 19,4% do 9,5 mld zł. Skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 21,3% r/r do 3,59 mld zł, co podniosło marżę do 5,91%. Dźwignia finansowa spadła do 0,77x, poniżej nowego celu 1,0x. Liczba aktywnych kupujących w Polsce wzrosła do 15,1 mln, a średnia wartość GMV na osobę przekroczyła 4 000 zł rocznie (+7,8% r/r). Program Allegro Smart! przekroczył 7 mln użytkowników. Allegro Pay sfinansowało 14% GMV, udzielając pożyczek o wartości 10,8 mld zł (+30% r/r). Allegro One Boksy zwiększyły wolumeny o 118% r/r, a do Allegro Delivery wkrótce dołączy DHL, co rozszerzy sieć automatów paczkowych do 16 000 urządzeń.