Dzisiaj mamy: Sobota, 21 Grudzień 2024

Przedświąteczne zakupy Polaków. Najważniejsze preferencje pod koniec 2024 roku

2024.12.19

Okres świąteczny najlepiej pokazuje zakupowe potrzeby Polaków, a ich najnowsze preferencje możemy poznać dzięki raportowi 2024 Online Shopper Trends. Co – oprócz ceny – decyduje, że konsumenci decydują się na zakup? Sprawdź!

Cena, uczciwość i ekologia

Jak można się domyślać, cena wciąż pozostaje kluczowym wyznacznikiem wyboru dla Polaków. Dla dobrej oferty co drugi badany (54%) skłonny jest zamawiać zza granicy. Sama atrakcyjna cena produktu to jednak za mało – 23% klientów rezygnuje z zakupów online, gdy napotka ukryte koszty, takie jak opłaty za dostawę. Kupujący oczekują transparentności i jasnych zasad – chcą od razu wiedzieć, ile zapłacą. Okazuje się również, że ponad połowa konsumentów (51%) zgodziłaby się na wydłużony czas dostawy, gdyby wiązało się to z mniejszym śladem węglowym, jednak tylko 11% zapłaciłoby więcej za ekologiczną dostawę.

Dostawa i zwroty

Ogromną rolę w procesie zakupowym dla Polaków odgrywa także dostawa. Ma być przede wszystkim darmowa (74%), ważna jest również wygoda. Według raportu 2024 Online Shopper Trends aż 42% ankietowanych rezygnuje z zakupów, gdy nie ma dostępnej preferowanej opcji dostawy. 68% konsumentów preferuje odbiór przesyłki w automacie paczkowym niż czekanie na kuriera w domu. Jeżeli chodzi o zwroty, Polacy wybierają prostotę – 27% wskazało, że preferuje zwroty bez zbędnej papierologii. 

Polecamy