Prognoza na Black Friday 2021 – czy czeka nas rekordowy weekend?
Już za 2 dni Black Friday, które każdego roku przynosi sklepom ogromne zyski. Jest to bardzo ważny moment dla e-handlu. Firmy przygotowują się do niego z dużym wyprzedzeniem, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik.
Sytuacja przed pandemią i w czasie pandemii
Według danych, które dostarczają sklepy działające na platformie Shoper, Czarny Piątek z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. W 2020 roku odnotowano większą o 62% liczbę zamówień niż w 2019. Natomiast wartość transakcji wzrosła o ponad 50%. W 2019 roku podczas Black Friday liczba zamówień była większa o 154%, a wartość o 161% – w porównaniu z poprzednim, zwykłym piątkiem.
Wszystko dzięki przyspieszonej cyfryzacji
W tym roku e-handel podczas Czarnego Piątku ma osiągnąć rekordowe wyniki. Wszystko dzięki dynamicznemu rozwojowi e-commerce oraz wysokiemu poziomowi cyfryzacji. Spowodowała je przede wszystkim pandemia. Wiele konsumentów szykuje się na internetowe zakupy właśnie tego dnia, a 73% sprzedawców planuje obniżki cen.