Powstanie kodeks influencer marketingu? Trwają prace
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy podjęły współpracę w celu stworzenia tzw. kodeksu influencer marketingu. Chodzi o wypracowanie i wprowadzenie standardów oraz edukacji rynku.
Cel projektu
W 2021 roku powstała Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska, która od samego początku angażuje się w wiele nowatorskich inicjatyw. Aktualnie jej przedstawiciele pracują nad Kodeksem Dobrych Praktyk Influencer Marketingu IAB Polska, w które zaangażowana jest także Rada Reklamy. Głównym założeniem jest przedstawienie optymalnych rozwiązań dotyczących influencer marketingu, uwzględniając bezpieczeństwo marki.
Początek jeszcze w marcu
Aby stworzyć spójny przekaz dla branży reklamowej, IAB Polska i IAA Polska opracowują wytyczne, które ułatwią współprace reklamodawcom i agencjom. Ich efekty będą konsultowane w szerszym gronie, z uwzględnieniem opinii płynących z rynku i od innych organizacji. Początek prac odnośnie kalibracji działań zaplanowany jest na marzec tego roku.